
(Fot. spółka)
Jak zaznacza analityk, mgła wokół najważniejszego obecnie projektu Creepy Jar zaczyna stopniowo opadać. W pierwszych devlogach spółka zaprezentowała środowisko, w którym osadzona będzie najnowsza produkcja, oraz elementy base-buildingu. Natomiast w niedawno opublikowanym gameplayu ze „StarRupture” deweloper przedstawił podstawowe mechaniki takie jak strzelanie oraz elementy survivalu. Analitycy przestrzegają przed pochopnym wyciąganiem wniosków na podstawie tego materiału. Eksperci uważają, że podobnie jak w przypadku devlogów, publikacja miała na celu dalsze budowanie świadomości społeczności graczy na temat kluczowych elementów świata gry.
– Prace nad projektem przebiegają zgodnie z harmonogramem, dlatego podtrzymujemy przewidywaną datę premiery na 1Q’23 na PC. W naszej ocenie „StarRupture” jest projektem o sporym potencjale komercyjnym, który łączy ze sobą bardzo popularne gatunki gier. Wierzymy, że deweloperowi uda się wykorzystać potencjał tego projektu, dzięki czemu wejdzie on na nowy poziom generowanych wyników. Ponadto potencjalny sukces pozwoli na dywersyfikację portfela produktowego, umacniając jednocześnie pozycję spółki w hierarchii europejskich deweloperów. Dodatkowo akcentujemy atrakcyjna wycenę studia. Według naszych prognoz na 2025 rok i kolejne lata, CRJ jest handlowany z wyraźnym dyskontem względem spółek porównywalnych (adj. EV/EBITDA = 3,5x, adj. P/E = 6,4x) – czytamy w raporcie przygotowanym przez Krzysztofa Tkocza, analityka DM BDM.
Mimo mieszanego odbioru zaprezentowanego pod koniec sierpnia’24 gameplaya, od momentu jego publikacji gra awansowała o 44 pozycje na liście najbardziej oczekiwanych tytułów, zyskując ponad 14 tys. nowych zapisów (najwyższy przyrost od momentu uruchomienia karty na Steamie). Kluczowym momentem kampanii marketingowej będzie prezentacja dłuższego gameplaya, który przedstawi pełen zakres możliwości gry. Według analityków nastąpi to na początku IV kw. 2024 r. Prace nad projektem przebiegają zgodnie z harmonogramem, dlatego eksperci podtrzymują przewidywaną datę premiery na I kw. 2025 r. na PC.
– W naszej ocenie „StarRupture” jest projektem o sporym potencjale komercyjnym, który łączy ze sobą bardzo popularne gatunki gier (survival, base building, shooter, crafting). Wierzymy, że deweloperowi uda się wykorzystać potencjał tego projektu, dzięki czemu wejdzie on na nowy poziom generowanych wyników. Ponadto potencjalny sukces „StarRupture” pozwoli na dywersyfikację portfela produktowego, umacniając jednocześnie pozycję spółki w hierarchii europejskich deweloperów – czytamy w raporcie.
Analitycy podkreślają atrakcyjną wycenę warszawskiego dewelopera gier, którego obecna kapitalizacja wynosi ok. 310 mln zł. Sytuacja finansowa spółki jest komfortowa, a jej bufor gotówkowy po wypłacie ostatniej dywidendy (9,2 mln zł) sięga ok. 72,7 mln zł, co stanowi blisko 1/4 aktualnej kapitalizacji.
– Przy założeniu sprzedaży gry „StarRupture” na poziomie 1 miliona egzemplarzy w 2025 roku, oczekujemy, że spółka osiągnie 58,4 mln zł skoryg. EBITDA oraz 48,3 mln zł skoryg. zysku netto, przekraczając cel skoryg. zysku brutto z PM o niecałe 6 mln zł. Pragniemy podkreślić, że według naszych prognoz CRJ jest handlowany z istotnym dyskontem względem spółek porównywalnych (adj. EV/EBITDA = 3,5x, adj. P/E = 6,4x) – czytamy w raporcie.
Eksperci zwracają również uwagę na tegoroczną transakcję na polskim rynku, w ramach której Krafton zainwestował ponad 10 mln zł w Far From Home, a która implikuje wycenę wrocławskiej firmy na poziomie blisko 112 mln zł.
– Pragniemy zauważyć, iż jedyny tytuł w dorobku tego studia „Forever Skies” (wydany w EA w czerwcu’23) jest gatunkowo zbliżony do „StarRupture”, a jego aktualna sprzedaż przekroczyła poziom 180 tys. sztuk. Naszym zdaniem transakcja ta pokazuje na ile branżowy inwestor jest w stanie wycenić takie IP. Ważnym wydarzeniem, w kontekście próby oceny potencjału komercyjnego najnowszej produkcji CRJ będzie premiera wersji co-op do gry „Forever Skies”, zaplanowana na jesień’24 – czytamy w raporcie.
Podczas konferencji wynikowej za 2023 rok spółka poinformowała o trwających pracach koncepcyjnych nad grą „Green Hell 2”, co pozytywnie zaskoczyło analityków.
– Uważamy, że dzięki wypracowanym przy okazji tworzenia Green Hell i dodatków fundamentom i mechanikom tego świata, prace nad kolejną produkcją z tego uniwersum będą przebiegać szybciej niż nad „StarRupture”. Biorąc to pod uwagę, uważamy, że debiut sequela może nastąpić jeszcze przed końcem 2028 roku. Niemniej jednak, wolimy zachować ostrożność w naszych prognozach, zakładając premierę na początku 2029 roku – czytamy w raporcie.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.