
Analityk DM BDM podtrzymał zalecenie kupuj dla akcji Creepy Jar
Jak przypomina analityk DM BDM, pierwsza prezentacja materiałów marketingowych dotyczących „Chimery” pierwotnie miała mieć miejsce pod koniec 2022 roku. Jednak w związku ze zmianą strategii reklamowej, w stronę znacznie szerszej komunikacji z graczem, start kampanii został przesunięty w czasie. Krzysztof Tkocz spodziewa się, że spółka wykorzysta jedno z nadchodzących wydarzeń branżowych (prawdopodobnie E3 w czerwcu) jako moment rozpoczęcia promocji tego projektu.
– Uważamy jednak, że odsłona „Chimery” wraz z budującą się społecznością gry okaże się katalizatorem do wzrostów notowań CRJ w nadchodzących miesiącach – czytamy w raporcie Krzysztofa Tkocza z 21 marca.
W związku ze spodziewaną dalszą dobrą sprzedażą gry „Green Hell” i zbliżającą się dużymi krokami premierą projektu „Chimera” analityk oczekuje, że spółka w 2024 r. wejdzie na nowy poziom wynikowy.
– W omawianym roku prognozujemy 115,7 mln zł przychodów, z czego za 28 proc. będzie odpowiadało IP „GH”, a za 72 proc. „Chimery” (w naszym modelu zakładamy premierę w 2Q’24). Na poziomie skoryg. EBITDA szacujemy 95,3 mln zł (+214 proc. r/r). Według naszych prognoz na przestrzeni 2024-25 r. spółka wypracuje odpowiednio 86,7/89,4 mln zł skorygowanego zysku netto, co przełoży się na wskaźnik P/E na atrakcyjnym poziomie 7x – czytamy w raporcie przygotowanym przez Krzysztofa Tkocza, analityka DM BDM.
Analityk spodziewa się, że dzięki wydanemu na początku 2023 r. kolejnemu rozszerzeniu („Building update”) do gry „GH” oraz jej VR-owej wersji, początek roku przyniesie zbliżone rezultaty wynikowe r/r i dalszą generację dobrego CF. Jednakże, w związku ze starzejącym się flagowym produktem spółki ekspert liczy się z jego spadkiem monetyzacji r/r w kolejnych kwartałach.
– W całym 2023 r. zakładamy sprzedaż „Green Hell’a” na poziomie ok. 1,2 mln sztuk na PC/konsole oraz 120 tys. na platformy VR, co przełoży się na 44,0 mln zł przychodów w tym okresie. Pragniemy jednak zwrócić uwagę, że ewentualna implikacja trybu co-op do wersji VR może okazać się obszarem, w którym spółka pozytywnie nas zaskoczy dalszą monetyzacją „GH” na tych platformach. W całym 2023 r. prognozujemy 44 mln zł przychodów, 30,3 mln PLN skoryg. EBITDA oraz 31,3 mln zł skoryg. zysku netto – czytamy w raporcie.
Przy okazji publikacji szacunkowych wyników za 2022 r., spółka poinformowała o zamiarze rekomendacji wypłaty dywidendy na poziomie co najmniej 50 proc. zysku netto za 2022 r. (DPS = 26,9 zł). Z uwagi na brak planów odnośnie rozbudowy studia o kolejne zespoły i prowadzenia jednocześnie większej ilości projektów, analityk zakłada w swoim modelu, że spółka w kolejnych latach będzie kontynuowała dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. W 2025 r., w związku z premierą „Chimery” ekspert zakłada wzrost DPS do poziomu 60 zł.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r.