muwajysv
Advertisement
PARTNER SERWISU
dexvfuoh

Bank Millennium zakłada w nowej strategii 2 mld zł powtarzalnego zysku netto i ok.14-proc. ROE w 2024 r.

Omawiane walory:

Bank Millennium zakłada w nowej strategii na lata 2022-2024 osiągnięcie 2 mld zł powtarzalnego zysku netto oraz powtarzalny zwrot z kapitału (RoE) na poziomie około 14 proc. w 2024 roku. Celem jest także zwiększanie liczby aktywnych klientów o ok. 100 tys. netto rocznie do ponad 3 mln w 2024 roku.

millennium,bank,wyniki,2020

(Fot. mat. prasowe)

– Aspirujemy do podwojenia naszego powtarzalnego (tj. z wyłączeniem kosztów związanych z walutowymi kredytami hipotecznymi, w tym kosztów ryzyka prawnego) zysku netto do 2 mld zł osiągając powtarzalny zwrot z kapitału (ang. RoE) około 14 proc. – czytamy w raporcie.

Cel ten bank zamierza realizować opierając się na trzech głównych zasadach: istotnym wzroście przychodów we wszystkich segmentach, dalszej poprawie efektywności platformy operacyjnej, którą będzie doskonalić poprzez sztuczną inteligencję, czatboty i SmartOps, aby osiągnąć wskaźnik K/D (koszty/dochody) na poziomie poniżej 37 proc. w roku 2024, a także utrzymaniu udziału kredytów nieregularnych (NPL) poniżej 4,7 proc.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Bank podał, że w obecnym horyzoncie strategii będzie nadal zajmować się hipoteką walutową i jest na dobrej drodze do zmniejszenia ekspozycji w wartościach bezwzględnych i względnych.

– Dążymy do obniżenia ekspozycji do ~7 proc. całkowitego portfela kredytowego z ~14 proc. obecnie. Dokładamy wszelkich starań, aby wspólnie z naszymi klientami rozwiązać to wyzwanie na drodze polubownych ugód, których liczba odnotowana od początku br. przewyższa liczbę nowych pozwów – czytamy w komunikacie.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy bank będzie dążył do utrzymania takiego tempa.

– W 2024 roku w porównaniu z 2021 rokiem, wykorzystując wzrosty rynku (zakładamy że wszystkie segmenty biznesu urosną powyżej 10 proc. rocznie), środowisko nowych stóp procentowych oraz zdobywanie większych udziałów przez Bank Millennium, zamierzamy osiągnąć 50 proc. wzrost całkowitych przychodów (suma przychodów głównych segmentów biznesowych przed korektami konsolidacyjnymi), głównie dzięki bankowości detalicznej – czytamy w komunikacie.

Bank podał, że celem jest także zwiększanie liczby aktywnych klientów do ponad 3 mln w 2024 roku. Oznacza to wzrost o około 100 tys. netto rocznie i oczekiwany udział w rynku nowych kont osobistych na poziomie ok. 9 proc.

– W związku z rosnącą bazą klientów oraz rozwojem bankowości elektronicznej dążymy do osiągnięcia:

– 90 proc. aktywnych klientów korzystających z kanałów cyfrowych (dziś 83 proc.) – wzrost o 500 tys., z 2,2 mln w 2021 roku do 2,7 mln w 2024 roku;

– 99 proc. wszystkich transakcji odbywających się cyfrowo/zdalnie;

– 80 proc. sprzedaży produktów realizowanej cyfrowo/samoobsługowo w pełni lub częściowo

– oraz utrzymania pozycji lidera w Net Promoter Score oferując klientom oczekiwany przez nich poziom usług – wygodę transakcji i prostych sprzedaży, stanowiących większość codziennych interakcji z bankiem oraz wysoką jakość usług wspieranych doradztwem podczas powitania klientów i przy złożonych transakcjach (np. sprzedaży kredytów hipotecznych) – czytamy także w komunikacie.

Obecnie bank ma 2,7 mln aktywnych klientów (1,6 razy więcej niż 4 lata temu), a 83 proc. z nich aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych (wcześniej 71 proc.).

– Mamy około 80 mld złotych kredytów ogółem (1,55 razy więcej niż w 2017 roku), a nasze łączne przychody (przychody bankowe netto) powinny przekroczyć w tym roku 3,5 mld zł (o 75 proc. więcej niż 4 lata temu) – powiedział prezes Joao Bras Jorge, cytowany w komunikacie.

Bank Millennium planuje także dalszą cyfryzację modelu sprzedaży i obsługi, wykorzystując zmianę preferencji klientów wywołaną przez Covid.

– Mobile będzie podstawowym kanałem sprzedaży ‚prostych’ produktów i obsługi klienta. W oddziałach skupimy się na pozyskiwaniu klientów, bardziej wyrafinowanych produktach, edukacji klientów i wprowadzaniu klientów do bankowości elektronicznej. […] W mikrobiznesie, również wykorzystując nasze możliwości cyfrowe, planujemy opracować nowe rozwiązanie w zakresie samoobsługowych pożyczek dla klientów, a także nowe usługi związane z rejestracją firmy i codzienną bankowością. W bankowości korporacyjnej stawiamy sobie za cel bardzo aktywne wspieranie naszych klientów w ich programach inwestycyjnych, w ramach zielonej transformacji wspieranej przez programy publiczne – czytamy także w komunikacie.

– Chcemy utrzymać wysoką wydajność operacyjną i wzmocnić akwizycję klientów w oparciu o wypracowane w ostatnich latach lokomotywy wzrostu – sprzedaż kont osobistych, kredytów gotówkowych i hipotecznych. Kluczowe wartości naszych działań pozostają bez zmian. Są to klientocentryzm, przyśpieszona cyfryzacja, w której centrum jest aplikacja mobilna ułatwiająca klientom codzienne bankowanie oraz zaangażowanie na rzecz społeczeństwa i środowiska, w tym dążenie do neutralności klimatycznej. Patrząc w przyszłość jestem optymistą. Bank Millennium jest w pełni gotowy na wyzwania przyszłości – powiedział także prezes.

Jak przypomniano, kilka lat temu bank podjął decyzję o znacznej redukcji ekspozycji finansujących branżę węglową. W wyniku tego w portfelu ekspozycje zaangażowane w wydobycie węgla oraz węglowodorów są bliskie zeru, a branże bezpośrednio powiązane z wydobyciem są dziś nieznaczące (na koniec II w. br. ekspozycja Grupy Banku Millennium stanowiła 0,96 proc. portfela przedsiębiorstw oraz 0,27 proc. całego portfela grupy).

W 2022 roku bank planuje obniżenia własnych emisji CO2 o 50 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, osiągnięcie neutralności klimatycznej w zakresie własnych emisji (na poziomie 1 i 2) do 2027 roku, a pełnej neutralności (w zakresie 3) do roku 2050.

– Będzie też aktywnie wspierać klientów korporacyjnych w podejmowanych przez nich działaniach dekarbonizacyjnych, w rozwijaniu ich planów inwestycyjnych związanych z pakietem funduszy europejskich, zwłaszcza zielonych finansów. Planujemy wdrożenie produktów wspierających zrównoważony rozwój przedsiębiorstw (projekty z zakresu efektywności energetycznej i gospodarki o obiegu zamkniętym) – czytamy także.

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) jako pierwszej instytucji finansowej – zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) – największy komercyjny bank w Portugalii.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat