PARTNER SERWISU
hyhtzawo

Brand24 szybko zwiększa przychody i bazę klientów

Omawiane walory:

Właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie w II kwartale br. dynamicznie zwiększył przychody ze sprzedaży i liczbę klientów.

Fot. fb/Brand 24

Przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o ponad 50 proc. do 2,9 mln zł, a liczba aktywnych użytkowników na koniec czerwca wyniosła 2.544 (wzrost o 780 klientów r/r, +44 proc.). W samym II kw. 2018 liczba klientów zwiększyła się netto o 160. Na koniec czerwca miesięczny powtarzalny przychód wyniósł 946 tys. zł, co oznacza 58-proc. wzrost r/r.

Grupa zgodnie z założoną strategią, inwestuje wszystkie środki pieniężne ze sprzedaży produktu w jego rozwój i zasoby dedykowane powiększaniu bazy klientów. Podział procentowy klientów na koniec II kw 2018 to 47 proc. klientów zagranicznych i 53 proc. krajowych.

– Brand24 ma ponad 2,5 tys. klientów, z których już 47 proc. to klienci zagraniczni, a MRR generowany przez tę grupę przekroczył właśnie 50 proc. całkowitego MRR. Na koniec czerwca obsługiwaliśmy klientów z 97 krajów – obecnie liczba państw, z których rekrutują się użytkownicy naszego narzędzia, wzrosła już do 110. Udział zagranicznych klientów w portfolio Brand24 będzie rósł. W tym celu wzmacniamy zespół informatyczny, dążymy też do zwiększenia efektywności automatycznych procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Cieszy nas nie tylko dynamiczny wzrost liczby klientów, ale także systematyczna poprawa wskaźników, takich jak ARPU (average revenue per user – średni przychód na klienta) i MRR (monthly recurring revenue) – warto wspomnieć, że wersja globalna charakteryzuje się wyższym ARPU, co tym bardziej dopinguje nas do przyspieszania ekspansji – mówi Michał Sadowski, prezes zarządu i założyciel Brand24.

Brand24 miał w II kw 2018 0,15 mln zł straty EBITDA i 0,2 mln zł straty netto, co wynika z inwestowania generowanych i posiadanych środków w rozwój produktu, procesów sprzedażowych i obsługi klienta – przede wszystkim poprzez zwiększanie zasobów IT oraz nakładów na pozyskanie nowych klientów, co powinno pozytywnie przełożyć się na dalszy wzrost bazy klientów i w konsekwencji – osiąganych wyników finansowych.

– Także tempo wzrostu przychodów rośnie bardzo dynamicznie. W pierwszej połowie poprzedniego roku rośliśmy średnio w tempie 20 tys. zł miesięcznie. W tym roku średni miesięczny wzrost zwiększył się do 43 tys. zł, a więc ponad dwukrotnie. To, że nie pokazujemy jeszcze dodatniej EBITDA i wyniku netto, jest naszą świadomą decyzją biznesową – jesteśmy teraz w fazie intensywnego wzrostu, a wyraźne wyjście na plus na poziomie netto założyliśmy sobie w programie motywacyjnym dla kluczowej kadry jako jeden z celów na 2019 rok. Patrząc na zaangażowanie naszej ekipy w rozwój Brand24 jestem spokojny o realizację celów postawionych w tym programie – komentuje Michał Sadowski.

Spółka jest twórcą i dostawcą oprogramowania analitycznego Brand24 służącego do monitorowania treści w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, na blogach, forach oraz w serwisach informacyjnych.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Brand24 zwiększa powtarzalne przychody o 26 proc. r/r. Nowe narzędzie AI ma wspierać dalszy wzrost

    BRAND24 zakończył II kwartał 2025 roku z powtarzalnymi miesięcznymi przychodami na poziomie 822 tys. USD, co oznacza wzrost o 26 proc. rok do roku. Spółka kontynuuje ekspansję w modelu SaaS, wspieraną przez działania w obszarze AI oraz współpracę z inwestorem strategicznym Semrush.

  • Prowly chce skupić akcje Brand24 po 50,10 zł za sztukę

    Prowly.com, akcjonariusz reprezentujący 76,99 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu BRAND24, zaprosił do sprzedaży nie więcej niż 521 660 akcji Brand 24, reprezentujących 23,01 proc. kapitału zakładowego i głosów na walnym zgromadzeniu spółki, po cenie 50,1 zł za akcję. Oferty przyjmowane będą w dniach 17-21 marca, a przewidywany dzień rozliczenia transakcji i nabycia akcji to 25 marca 2025 r.

  • Prezes Semrush: Nie będzie kolejnego podwyższenia ceny w wezwaniu na Brand24

    Semrush, za pośrednictwem Prowly.com, do której należy 57,58 proc. akcji BRAND24, podwyższa cenę w wezwaniu na wszystkie pozostałe akcje do 47 zł z 45,50 zł. - To nasza ostateczna propozycja. Nie będzie kolejnego podwyższenia ceny w wezwaniu – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

  • Trzy Wiedźmy tańczą wokół 2.500 pkt., w grze PlayWay i Movie Games

    Piątkowa sesja na GPW rozpoczęła się od małych spadków indeksów, co wpisuje się w nastroje dominujące na innych europejskich parkietach. O tym w jakich nastrojach inwestorzy w Warszawie będą kończyć dzień najprawdopodobniej zdecydują... Trzy Wiedźmy grasujące dziś na giełdach.

  • Prowly podwyższyło cenę w wezwaniu na akcje Brand24 do 47 zł na akcję

    Cena akcji BRAND24 w wezwaniu do zapisywania się na sprzedaż 944 616 akcji spółki, ogłoszonym przez Prowly, została podniesiona do 47 zł za akcję z 45,5 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat