
Fot. fb/Brand 24
Przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o ponad 50 proc. do 2,9 mln zł, a liczba aktywnych użytkowników na koniec czerwca wyniosła 2.544 (wzrost o 780 klientów r/r, +44 proc.). W samym II kw. 2018 liczba klientów zwiększyła się netto o 160. Na koniec czerwca miesięczny powtarzalny przychód wyniósł 946 tys. zł, co oznacza 58-proc. wzrost r/r.
Grupa zgodnie z założoną strategią, inwestuje wszystkie środki pieniężne ze sprzedaży produktu w jego rozwój i zasoby dedykowane powiększaniu bazy klientów. Podział procentowy klientów na koniec II kw 2018 to 47 proc. klientów zagranicznych i 53 proc. krajowych.
– Brand24 ma ponad 2,5 tys. klientów, z których już 47 proc. to klienci zagraniczni, a MRR generowany przez tę grupę przekroczył właśnie 50 proc. całkowitego MRR. Na koniec czerwca obsługiwaliśmy klientów z 97 krajów – obecnie liczba państw, z których rekrutują się użytkownicy naszego narzędzia, wzrosła już do 110. Udział zagranicznych klientów w portfolio Brand24 będzie rósł. W tym celu wzmacniamy zespół informatyczny, dążymy też do zwiększenia efektywności automatycznych procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Cieszy nas nie tylko dynamiczny wzrost liczby klientów, ale także systematyczna poprawa wskaźników, takich jak ARPU (average revenue per user – średni przychód na klienta) i MRR (monthly recurring revenue) – warto wspomnieć, że wersja globalna charakteryzuje się wyższym ARPU, co tym bardziej dopinguje nas do przyspieszania ekspansji – mówi Michał Sadowski, prezes zarządu i założyciel Brand24.
Brand24 miał w II kw 2018 0,15 mln zł straty EBITDA i 0,2 mln zł straty netto, co wynika z inwestowania generowanych i posiadanych środków w rozwój produktu, procesów sprzedażowych i obsługi klienta – przede wszystkim poprzez zwiększanie zasobów IT oraz nakładów na pozyskanie nowych klientów, co powinno pozytywnie przełożyć się na dalszy wzrost bazy klientów i w konsekwencji – osiąganych wyników finansowych.
– Także tempo wzrostu przychodów rośnie bardzo dynamicznie. W pierwszej połowie poprzedniego roku rośliśmy średnio w tempie 20 tys. zł miesięcznie. W tym roku średni miesięczny wzrost zwiększył się do 43 tys. zł, a więc ponad dwukrotnie. To, że nie pokazujemy jeszcze dodatniej EBITDA i wyniku netto, jest naszą świadomą decyzją biznesową – jesteśmy teraz w fazie intensywnego wzrostu, a wyraźne wyjście na plus na poziomie netto założyliśmy sobie w programie motywacyjnym dla kluczowej kadry jako jeden z celów na 2019 rok. Patrząc na zaangażowanie naszej ekipy w rozwój Brand24 jestem spokojny o realizację celów postawionych w tym programie – komentuje Michał Sadowski.
Spółka jest twórcą i dostawcą oprogramowania analitycznego Brand24 służącego do monitorowania treści w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, na blogach, forach oraz w serwisach informacyjnych.