Czerwcowe przychody LPP wzrosły o 21 proc. r/r do poziomu 556 mln zł. Szacowana wartość marży brutto na sprzedaży spadła o 4 p.p. do 47 proc. Narastająco po I półroczu wartość przychodów zwiększyła się o 17 proc. do 2,674 mln zł. Na koniec czerwca powierzchnia handlowa sklepów wyniosła około 870 tys. m kw. i była większa o około 12 proc. niż rok wcześniej. Sprzedaż w sklepach porównywalnych za drugi kwartał 2016 roku wzrosła o 3 proc. i narastająco za okres styczeń – czerwiec 2016 około 3,5 proc. Z niskiej bazy dynamicznie rosła sprzedaż internetowa – od początku roku wzrost o 93 proc. do 68 mln zł.
– Wyniki sprzedaży za maj w przypadku LPP mają dwa oblicza. Z jednej strony mamy do czynienia z wysoką dynamiką obrotów, która wyniosła ok. 21 proc., co przy wzroście powierzchni handlowej o 12 proc. r/r, implikuje dodatnią sprzedaż porównywalną w czerwcu. Pozytywnie odbieramy także wzrost w sklepach porównywalnych w okresie styczeń-czerwiec (+3,5 proc.). Z drugiej strony mamy styczność z dalszą erozją marży, która w minionym miesiącu wyniosła ok. 4 p.p. r/r. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że baza w 2H’16 będzie dosyć niska i efekt ubytku rentowności może ulec wygaszeniu w kolejnych miesiącach. – komentuje DM BDM.
Grupa CCC zamknęła czerwiec wzrostem przychodów o 38,1 proc. do 261 mln zł. Sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych zwiększyła się o 23,7 proc. do 226 mln zł. Narastająco po pierwszym półroczu przychody ogółem urosły o 34,6 proc. do 1,4 mld zł. W detalu sklepy stacjonarne wygenerowały wzrost o 21,3 proc. do 1,2 mld zł. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom CCC
– Odczyt sprzedażowy CCC oceniamy lekko pozytywnie. Dynamika obrotów w sklepach stacjonarnych wyniosła ponad 20 proc. i według naszych szacunków była zbliżona do tempa rozwoju sieci. To z kolei sugerowałoby, że sprzedaż porównywalna znalazła się na lekkim plusie. Pytanie z kolei co z marżami – zakładamy, że rentowność brutto ze sprzedaży w 2Q’16 obniżyła się o 0,5-1,0 p.p. r/r. Na realizowaną sprzedaż pozytywnie wpływa eobuwie.pl, które generuje przychody powyżej założeń zarządu spółki. – oceniają analitycy DM BDM.
W poniedziałek akcje CCC i LPP – podobnie jak cały rynek – tracą na wartości. Tematem numer jeden jest dalszy demontaż OFE. W skali minionego półrocza różnie wiodło się obu spółkom modowym. W tym roku CCC zyskał na wartości 11 proc., plasując się na pierwszym miejscu wśród blue chipów. Z drugiej strony akcje LPP straciły 14 proc.