
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 76,2 mln zł wobec 24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 229,5 mln zł wobec 172,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 430,4 mln zł w III kw. wobec 2 422,1 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. roku obrotowego (luty-październik 2023) spółka miała 101,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 317,8 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 919 mln zł w porównaniu z 6 681,5 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 541,8 mln zł wobec 439,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
– Zysk z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniósł 88,5 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był wyższy o 89,7 mln zł. Na poprawę wyniku wpływ miały przede wszystkim osiągnięty wynik z tytułu różnic kursowych od pozycji innych niż zadłużenie oraz niższa wartość odpisów z tytułu oczekiwanych strat kredytowych – czytamy w raporcie.
w IV kw. sprzedaż rośnie o 10 proc. r/r
Grupa CCC może osiągnąć wynik EBITDA (MSSF16) na poziomie 800-850 mln zł, oznaczający rentowność EBITDA przekraczającą 8 proc., w bieżącym roku obrotowym (rozpoczętym 1 lutego 2023 r.), podała spółka. W rozpoczętym IV kwartale roku obrotowego sprzedaż jest wyższa o 10 proc. r/r.
– W okresie 1.11 – 25.11.2023 roku (od początku czwartego kwartału roku obrotowego 2023) sprzedaż w Grupie CCC była wyższa o 10 proc. w ujęciu rok do roku. Wzrost przychodów odnotowały wszystkie linie biznesowe: CCC +6 proc., HalfPrice +75 proc., eobuwie +2 proc., Modivo +3 proc. Ponadto, CCC i HalfPrice odnotowały dodatnie dynamiki sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL). Szyld CCC kontynuuje dynamiczny wzrost marży brutto w ujęciu rok do roku. Marża brutto rośnie również w HalfPrice, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i kwartał do kwartału. Listopad 2023, jako najlepszy pod względem przychodów i zysku brutto na sprzedaży miesiąc w historii Grupy CCC, otwiera dobrą perspektywę dla wyników w całym czwartym kwartale br. Grupa CCC pozostaje w kluczowym przychodowo i wynikowo okresie sezonu AW23 – realizując sprzedaż w ostatnich dniach Black Weeks oraz okresie przedświątecznym (szczególnie istotnym dla szyldu HalfPrice) – czytamy w raporcie za III kw.
Zarząd CCC dokonał oceny perspektywy wyników w 2023 r. (opublikowanej w skonsolidowanym sprawozdaniu zarządu za rok obrotowy 2022/23) w zestawieniu z wynikami osiągniętymi po 9 miesiącach roku, z uwzględnieniem sprzedaży w pierwszym miesiącu czwartego kwartału oraz najlepszej wiedzy na temat możliwego kształtowania się wyników w tym okresie.
– Zarząd ocenia, że założenia wynikowe dla segmentu CCC mogą zostać skutecznie zrealizowane. Mimo wymagającego dla popytu otoczenia rynkowego, dzięki umocnieniu marży brutto i wysokiej dyscyplinie kosztowej, rentowność EBITDA szyldu CCC powinna osiągnąć lub przekroczyć górny przedział szacunku – czytamy dalej.
W całym 2023 roku branża multibrand e-commerce pozostawała pod wpływem niskiej siły zakupowej konsumenta oraz wymagającego otoczenia konkurencyjnego będącego konsekwencją nadmiernego zatowarowania branży (w obliczu spowolnienia rynku obserwowanego od drugiej połowy 2022 r.). Powyższe czynniki, wraz z kontynuowaną na przestrzeni 2023 roku transformacją technologiczną, wpłynęły na brak możliwości realizacji założeń budżetowych przez Grupę Modivo. Zarząd spodziewa się całorocznej rentowności EBITDA Grupy Modivo na poziomie 0,2-1,0 proc. Zaplanowana na koniec 2023 r. finalizacja procesu optymalizacji zapasów w Grupie Modivo uwalnia potencjał poprawy rentowności w kolejnym roku obrotowym.
Dynamiczny rozwój HalfPrice powinien pozwolić na realizację jego założeń przychodowych w górnym przedziale szacunku. Niższa niż pierwotnie zakładana marża brutto HalfPrice kompensowana była wysoką dyscypliną kosztową, dzięki czemu rentowność EBITDA HalfPrice może zrealizować przyjęte założenia. HalfPrice realizuje obecnie sprzedaż w okresie przedświątecznym, będącym dla branży off-price tradycyjnie najlepszym przychodowo i wynikowo momentem roku.
– W rezultacie, w ocenie zarządu, w bieżącym roku obrotowym Grupa CCC może osiągnąć wynik EBITDA (MSSF16) na poziomie 800-850 mln zł, oznaczający rentowność EBITDA przekraczającą 8 proc. Dodatkowo, zarząd zakłada realizację założeń dotyczących nakładów inwestycyjnych (capex). W ocenie zarządu, kontynuowana praca nad wzrostem marży brutto wraz z utrzymaną dyscypliną kosztową, otwierają perspektywę umocnienia wyników Grupy w kolejnym roku obrotowym – zakończono.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.