
(Fot. spółka)
– Grupa CCC w III kw. 2023 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym r/r poziomie, tj. 2,4 mld zł. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53 proc.) – wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL) – czytamy w komunikacie.
W III kw. 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży.
Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w innowacyjnym modelu omnichannel wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W III kw. 2023 r. wskaźnik ten wyniósł 51 proc. (b.z. r/r).
– Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje – w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40 proc. przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju – powiedział wiceprezes Grupy CCC Karol Półtorak, cytowany w komunikacie.
W III kw. marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 pkt proc. r/r do 48,2 proc., głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59 proc., +5,2 pkt proc. r/r).
– Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej – dodał dyrektor zarządzający ds. finansów, CFO Grupy CCC Łukasz Stelmach.
Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej z linii biznesowej. W III kw. koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4 proc. r/r, przy wzroście powierzchni handlowej o 11 proc. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17 proc. r/r (piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika), pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego.
– Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – podsumował Półtorak.
W III kw. 2023 r. Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln zł, osiągając rentowność 8,8 proc. (+1,8 pkt proc. r/r). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-proc. marża EBITDA) – kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu r/r. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.