
(Fot. spółka)
Przychody w III kw. r.obr. wyniosły 2 768 mln zł wobec 2 430 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 330 mln zł w III kw. r.obr. wobec 76 mln zł zysku rok wcześniej. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła w III kw. 51,2 proc. wobec 48,3 proc. rok wcześniej.
W III kw. r.obr. przychody w segmencie CCC wzrosły o 12 proc. r/r (LFL: +11 proc.) do 1 183 mln zł przy wzroście zysku EBITDA o 37 proc. r/r do 277 mln zł, zaś skorygowanego zysku EBITDA – o 54 proc. r/r do 284 mln zł.
W tym okresie przychody HalfPrice wzrosły o 18 proc. r/r do 465 mln zł przy 99 mln zł zysku EBITDA wobec 56 mln zł zysku rok wcześniej (zaś skorygowanego zysku EBITDA – odpowiednio do 96 mln zł zysku z 56 mln zł zysku rok wcześniej.
W III kw. r.obr. przychody Grupy Modivo wzrosły o 14 proc. r/r do 1 085 mln zł przy 105 mln zł zysku EBITDA wobec 30 mln zł straty rok wcześniej; skorygowany zysk EBITDA sięgnął 104 mln zł wobec 24 mln zł straty rok wcześniej.
– CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie – skomentował prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
– Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy – dodał.
Zapowiedział także, że jeszcze w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Podkreślił, że Grupa jest bardzo zadowolona z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).