Eksperci DM BPS w najnowszym raporcie analitycznym porównali perspektywy inwestycyjne dwóch największych spółek modowych – LPP i CCC. W ocenie ekspertów, obecnie atrakcyjniejszą opcją są akcje producenta i dystrybutora obuwia. Ich rekomendacja dla spółki brzmi kupuj, a cena docelowa to 160,10 zł. W odniesieniu do LPP maklerzy zalecili trzymanie akcji z poziomem docelowym na 5.498 zł/szt. W poniedziałek za walory spółek trzeba zapłacić odpowiednio 129,25 zł oraz 5.534,95 zł.
Wśród przewag CCC biuro wymienia mniejszą ekspozycję na ogarnięte kryzysem rynki wschodnie, niższe koszty otwarć i funkcjonowania sklepów oraz akwizycję sklepu internetowego eobuwie.pl. W grudniu spółka uzyskała zgodę UOKiK na przejęcie kontroli nad serwisem.
– Widzimy więcej zagrożeń dla działalności LPP niżeli CCC. Uważamy, iż problemy w Rosji i Ukrainie, gdzie LPP posiada dużą część aktywów przy problemach natury polityczno-gospodarczej uwydatnionej kursami walutowymi stanowią dodatkowy czynnik ryzyka. Dlatego też po ostatnich spadkach, które urealniły wycenę odzieżowej spółki zalecamy trzymaj dla walorów LPP. W przypadku CCC podoba nam się pomysł wejścia w kanał e-commerce za sprawą zakupu eObuwie, którego wartość w przeliczeniu na akcję zwiększa wycenę spółki o 24,90 zł. – uważają analitycy DM BPS.
>> W serwisie znajdziesz analizę sytuacji fundamentalnej CCC po wynikach za III kwartał 2015 r.

(Fot. DP/stockwatch.pl)
Kolejną przewagą jest poziom nasycenia i wielkość sił konkurencyjnych. Jako przykład eksperci podają rynek niemiecki. Za Odrą CCC konkuruje głównie z siecią Deichman, a LPP z takimi gigantami jak H&M czy Inditex. Podobnie perspektywy na osiągnięcie pozycji lidera występują na rynkach CEE tj., Czechy, Słowacja, Węgry, Ruminia, czy Bułgaria.
W poniedziałek agencja ratingowa EuroRating nadała spółce CCC rating kredytowy na poziomie BBB. Perspektywę ratingu określono jako stabilną.
Najświeższy raport na temat CCC pochodzi z mBanku. Biuro zaleciło kupuj z ceną docelową 159 zł za walor. Do wyceny CCC włączono wartość netto spółki eobuwie.pl, którą oszacowano na nieco ponad 0,5 mld zł (14 zł/akcję). Eksperci tłumaczą przecenę z ostatnich miesięcy efektem niesprzyjających warunków pogodowych i kolejnego roku słabej sprzedaży kolekcji jesień-zima. W szerszej perspektywie szansy na wzrost notowań upatrują w ekspansji zagranicznej i korzyściom z akwizycji eobuwie.pl.
– Naszym zdaniem obecna wycena nie dyskontuje jednak w pełni planowanych wzrostów powierzchni sieci sprzedażowej spółki w latach 2015-17 oraz akwizycji eobuwie.pl (największego podmiotu sprzedającego obuwie online w Polsce). Uważamy, że w latach 2015-17 spółka zwiększy powierzchnię sklepów o 247,3 tys. (+21,9 proc. CAGR 2015-17), co stanowi 92,3 proc. założeń strategii na lata 2015-17. Zakładamy wzrost przychodów o 35,2 proc. r/r do 3.162 mln zł w 2016 roku, na co składa się 225 mln zł z tytułu konsolidacji eobuwie.pl oraz 597,6 mln zł wzrostu sprzedaży w podstawowym biznesie CCC. – uważają eksperci z DM mBanku.
Wcześniej na temat obu spółek wypowiedzieli się analitycy z DM PKO BP oraz Haitong Banku. Pierwsze biuro zaleciło sprzedaż akcji LPP z ceną docelową obniżoną do 5.059 zł. W wypadku CCC utrzymało zalecenie trzymaj, a cenę jednej akcji obniżyło do 154 zł. Przycięcie rekomendacji maklerzy w obu wypadkach uzasadnili słabszymi perspektywami wzrostu sprzedaży. Z kolei eksperci Haitong Banku faworyzują CCC i podnieśli zalecenie do kupuj z ceną docelową 180 zł/walor. Jednocześnie Haitong Bank podtrzymał rekomendację sprzedaj dla LPP. Towarzyszyło temu obniżenie ceny docelowej z 7.520 zł do 5.823 zł.
W poniedziałek mocniejszą przecenę notują walory CCC (-4,3 proc.). Warto dodać, że jest to ich pierwsza sesja po awansie do prestiżowego indeksu WIG20. Z kolei notowania LPP rosną o 1,2 proc.