CD Projekt: Kampania marketingowa Cyberpunka będzie zdecydowanie największą w naszej historii

Omawiane walory:
Blisko 1.200 inwestorów wzięło udział w piątkowym czacie inwestorskim z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem. Przedstawiciele CD Projektu na gorąco omówili najnowsze wyniki finansowe oraz dalsze plany studia.
CDProjekt,kiciński,nielubowicz

Adam Kiciński, prezes i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projektu będą gośćmi czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.

CD Projekt jest świeżo po publikacji wyników finansowych. W II kwartale spółka kierowana przez Adama Kicińskiego wypracowała blisko 55 mln zł zysku netto, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Na poziomie operacyjnym zysk CD Projektu wzrósł r/r o 50 proc. do 58,5 mln zł. W całym II kwartale branżowy gigant wypracował 171 mln zł przychodów ze sprzedaży. Blisko 30-proc. wzrost to efekt wysokiej popularności marki Wiedźmin, bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch oraz lockdownu.

Jak co kwartał, języczkiem u wagi były wszelkie informacje na temat Cyberpunka. Według raportu, wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł. Jak zaznaczył Piotr Nielubowicz, Cyberpunk jest największym projektem w tej pozycji.

Podczas piątkowego spotkania z inwestorami padło zapewnienie, że Cyberpunk 2077 od momentu premiery nowej generacji konsol będzie na nich działał dzięki kompatybilności wstecznej. Na przyszły rok spółka planuje premierę dedykowanej wersji na next-geny.

– Wszystkie osoby, które zakupią Cyberpunka na obecną generację konsol będą mogły dokonać darmową aktualizację po wydaniu przez nas wersji na next-geny – zapewnił Piotr Nielubowicz.

>> Zapis całego spotkania z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem znajdziesz tutaj

Niespodzianką była natomiast informacja, że na nowe konsole trafi też trzecia odsłona Wiedźmina i to z pakietem usprawnień. Posiadacze starszych wersji gry na Play Station 4, Xbox One i PC-ty otrzymają darmową aktualizację do gry.

Warszawskie studio nie tylko podtrzymało listopadową datę premiery Cyberpunka, ale też przedstawiło plan działań promocyjnych. W przeciągu miesiąca spółka zamierza rozkręcić machinę marketingową w TV, radiu, kinach i druku. Duża część działań ruszy od pierwszej połowy listopada. Spółka planuje kilka kolejnych wydarzeń Night City Wire, na których zaprezentuje dalsze szczegóły gry. Piotr Nielubowicz dodał, że kampania marketingowa Cyberpunka będzie zdecydowanie największą w historii spółki.

– Najbardziej intensywna fala działań planowana jest na okres bezpośrednio poprzedzający premierę – powiedział Piotr Nielubowicz na czacie z inwestorami.

cyberpunk,kamapania,marketingowa,2020

Plan kampanii marketingowej Cyberpunka 2077. Kliknij, aby powiększyć.

Wiceprezes CD Projektu na spotkaniu z inwestorami odniósł się także do kwestii ulgi podatkowej. Według zapewnień, produkcje typu Cyberpunk 2077 kwalifikują się do rozliczenia w ramach IP BOX.

– Posiadane przez nas interpretacje podatkowe potwierdzają, iż produkcje typu Cyberpunk 2077 kwalifikują się do rozliczenia w ramach IP BOX (z zastrzeżeniem szeregu wymogów i ograniczeń wynikających z przepisów) – powiedział Nielubowicz na czacie w StockWatch.pl.

CD Projekt to obecnie największa spółka na warszawskiej giełdzie. W piątek na zamknięciu sesji kurs akcji producenta gier o przygodach Wiedźmina spadł o 0,6 proc. do 428 zł. Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie nieco ponad 41 mld zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CDPROJEKT, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Czerwono na GPW, CD Projekt i Dino Polska pod presją

    Rekordowy wzrost liczby osób zarażonych koronawirusem w Polsce i gorsze nastroje na europejskich parkietach ciągną w dół warszawską giełdę. Indeksowi WIG20 najmocniej ciążą spadające akcje CD Projektu, które są najtańsze od lipca.

  • WIG20 i trzech muszkieterów, w grze m.in. LiveChat i Benefit Systems

    Nowa fala nadziei na przyjęcie pakietu fiskalnego w USA, wsparła nastroje na globalnych rynkach akcji, przynosząc odreagowanie ostatnich spadków. Indeks WIG20 odbija z 4,5-miesięcznych minimów, ciągnięty w górę przez Allegro, CD Projekt i Dino Polska. Dziś gorąco jest też na akcjach LPP, LiveChat i Benefit Systems.

  • CD Projekt: Cyberpunk 2077 zadebiutuje na platformie Stadia 19 listopada

    Gra "Cyberpunk 2077" zadebiutuje na platformie Stadia 19 listopada 2020 roku, równocześnie z pozostałymi wersjami gry na Xbox One, PC oraz PlayStation 4, podał CD Projekt. Studio poinformowało również o rozpoczęciu przedsprzedaży tytułu za pośrednictwem Stadia Store.

  • WIG20 balansuje na krawędzi, w grze Allegro, Mercator i CD Projekt Indeks WIG20 rano zrobił zwrot z wrześniowego dołka, mocno wspierany przez CD Projekt. Na szerokim rynku błyszczało Allegro wespół z Mercatorem. Jednak w miarę upływu czasu nastroje na warszawskim giełdzie zaczęły się pogarszać, co rodzi ryzyko mocniejszej przeceny na zamknięciu sesji.
  • WIG20 walczy na wsparciu. Allegro kontynuuje rajd, a mBank spada do poziomów z 2009 r.

    Gwiazda Allegro kolejny dzień błyszczy na warszawskiej giełdzie. I to póki co musi inwestorom wystarczyć, bo większość warszawskich spółek znalazła się w defensywie. Ponad połowa z nich traci na wartości, a WIG20 szykuje się do przełamania ważnego wsparcia.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR