
Lockdown i nowe wersje Wiedźmina podbiły wyniki CD Projektu
Blisko 55 mln zł zysku netto to wynik 60 proc. lepszy niż przed rokiem. Jak podaje PAP, prognozy siedmiu ankietowanych biur maklerskich zamykały się w przedziale 42,4-76,5 mln zł. Na poziomie operacyjnym zysk CD Projektu wzrósł r/r o 50 proc. do 58,5 mln zł. Konsensus zakładał wynik o 4 mln zł wyższy. W całym II kwartale branżowy gigant wypracował 171 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wzrost o blisko 30 proc. w ujęciu rocznym i o 4 proc. więcej od konsensusu.
– Do wyraźnej poprawy sprzedaży grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa. Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy – przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji, czyli bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Kwartały premierowe segmentu CD PROJEKT RED – przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów (w tys. zł) w latach 2011-2020
W pierwszym półroczu 2020 r. grupa osiągnęła 364 mln zł przychodów ze sprzedaży, o blisko 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. W stosunku do pierwszego półrocza roku ubiegłego skonsolidowany zysk netto wzrósł prawie trzykrotnie i wyniósł 147 mln zł.
– Poprawa wyników w porównaniu do ubiegłego roku jest efektem m.in. utrzymującej się popularności Wiedźmina 3, w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach. Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy GWINTa użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu br. miał on swoją premierę na systemie Android. Wojna Krwi trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy – dodaje Piotr Nielubowicz.
Spółka podtrzymała plan wydania Cyberpunka 19 listopada br. Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w omawianym okresie 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł.
Ze względu na odwołanie szeregu wydarzeń branżowych, zespół studia postanowił przybliżyć uniwersum gry fanom Cyberpunka organizując cykliczne wydarzenie on-line Night City Wire.
– Chcemy uchylić rąbka tajemnicy i pokazać graczom jak bardzo wielowymiarowa jest nasza nadchodząca gra. Zainteresowanie jest ogromne – pierwszy odcinek serii oglądało na żywo 1,7 miliona osób. Format ten daje nam także możliwość pochwalenia się nowymi inicjatywami. To właśnie w trakcie pierwszego odcinka NCW ogłosiliśmy, że realizowany we współpracy ze Studiem Trigger serial anime CYBERPUNK: EDGERUNNERS będzie miał swoją premierę na platformie Netflix w 2022 roku – podsumowuje Adam Kiciński.
W ostatnim tygodniu sierpnia br. będące częścią Grupy Kapitałowej studio Spokko zapowiedziało The Witcher: Monster Slayer – grę mobilną wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości. Najnowsza produkcja z wiedźmińskiego uniwersum trafiła do tzw. soft launchu w Nowej Zelandii.
CD Projekt to obecnie największa spółka na warszawskiej giełdzie. W czwartek na zamknięciu sesji jeden walor producenta gier wyceniono na 430,60 zł, czyli o ponad 2 proc. niżej niż dzień wcześniej. Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie 41,39 mld zł.