
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
Po wynikach za II kwartał inwestorzy w końcu odepchnęli z ulgą, a kurs akcji CD Projektu zaliczył dwucyfrowe wzrosty. Rynek już od kilku tygodni nastawiał się na kolejny słaby kwartał, tymczasem zyski i przychody przebiły konsensus analityków. Na poziomie netto producent gier wypracował 72,6 mln zł zysku. EBIT wyniósł 79,4 mln zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 273 mln zł. Jak zaznaczył Piotr Nielubowicz, CFO CD Projektu, duża w tym zasługa cyfrowej wersji Cyberpunka.
– Powrót do sklepu SONY był jednym z istotnych czynników przekładających się na wzrost naszych przychodów ze sprzedaży w Q2 vs Q1 bieżącego roku – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
W I półroczu studio skupiało się na usprawnieniu rozgrywki Cyberpunka 2077. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store.
– Cały czas pracujemy nad aktualizacjami do Cyberpunka – dodał Nielubowicz.
CD Projekt pracuje też nad dużym, płatnym rozszerzeniem do Cyberpunka.
– Pracujemy nad kolejnymi DLC-kami – o tym, kiedy się pojawią i co będą zawierały będziemy standardowo informować naszymi oficjalnymi kanałami – zaznaczył prezes studia, Adam Kiciński.
Prezes podkreślił też, że CD Projekt nie planuje wydania osobnej gry multiplayerowej w uniwersum „Cyberpunka 2077” w najbliższej przyszłości.
– Nasze plany nie zakładają wydania osobnej gry multiplayerowej w uniwersum Cyberpunka w najbliższej przyszłości. Podtrzymujemy to, co mówiliśmy podczas aktualizacji strategii w marcu br. – podstawą naszego biznesu jest produkcja gier RPG dla jednego gracza, natomiast zamierzamy wzbogacać nasze przyszłe produkcje elementami sieciowymi. Chcemy robić to rozsądnie, krok po kroku – powiedział Adam Kiciński.
Celem CD Projektu na ten rok jest wydanie next-genowej wersji Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 w końcówce 2021 r. Jak podkreślił prezes Kiciński, proces produkcji trwa i harmonogram może ulec zmianie.
– Nasze plany w tym temacie się nie zmieniły – planujemy aktywności marketingowe wokół premier nextgenowych wersji naszych tytułów. Z uwagi jednak na naturę tych projektów będą to tzw. kampanie launchowe, tzn. krótsze, bardziej intensywne kampanie, bliżej daty releasu – powiedział prezes CD Projektu.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.