
CD Projekt miał ponad 23 mln zł zysku netto w III kwartale 2020 r. (Fot. CD Projekt/fb)
– Wyższy poziom wyniku netto w ujęciu rok do roku został wypracowany głównie dzięki wzrostowi przychodów i zysków brutto na sprzedaży z projektów ‚Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’ (za sprawą udostępnienia gry na urządzeniach mobilnych i platformie Steam) oraz ‚Wiedźmin 3: Dziki Gon’ (za sprawą wydania gry na konsolę Nintendo Switch), a także wzrostowi zysku brutto na sprzedaży segmentu GOG.com towarzyszącemu zwiększeniu sprzedaży platformy GOG.com – czytamy w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 28,52 mln zł wobec 16,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 104,52 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 92,87 mln zł rok wcześniej.
Łączna wartość przychodów ze sprzedaży grupy w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 104 518 tys. zł i wzrosła o 13 proc. w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego (dalej kdk) przy jednoczesnej zmianie struktury osiągniętej sprzedaży.
Największy udział w przychodach grupy kapitałowej CD Projekt w trzecim kwartale 2020 r. miały przychody ze sprzedaży produktów (wzrost o 31 proc. kdk), przede wszystkim z tytułu:
- tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i Wino – sprzedawanych zarówno osobno, jak i w zestawie w ramach Edycji Gry Roku (Game of the Year);
- tantiem z dystrybucji wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na platformę Nintendo Switch;
- tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych wygenerowanych w ramach projektów Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści.
Łączny wzrost wartości przychodów ze sprzedaży produktów na przestrzeni trzeciego kwartału bieżącego roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wynika w szczególności z następujących czynników:
- [CD Projekt Red i GOG.com] projekt Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana zarejestrował istotnie wyższe przychody (wzrost o 608 proc. kdk), co było związane głównie z wydaniem gry na urządzenia z systemami iOS (październik 2019 r.) i Android (marzec 2020 r.) oraz udostępnieniem tytułu na platformie Steam (maj 2020 r.);
- [CD Projekt Red] uzyskanych przychodów z tytułu dystrybucji wydanej 15 października 2019 r. gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na platformie Nintendo Switch;
- [CD Projekt Red] wzrostu przychodów z tantiem od sprzedaży produktów i akcesoriów dla graczy, otrzymanych od zewnętrznych partnerów wraz ze wzrostem popularności marki Cyberpunk 2077.
W I-III kw. 2020 r. spółka miała 170,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 66,44 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 468,53 mln zł w porównaniu z 307,96 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 164,46 mln zł wobec 68,4 mln zł zysku rok wcześniej.
– Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą GWINT oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projekt ds. finansowych.
W III kwartale studio CD Projekt Red kontynuowało intensywne, finalne prace nad Cyberpunkiem 2077. Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w omawianym okresie 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł.W finalną fazę wkracza kampania promocyjna gry. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.
– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka -ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt.
W ostatnich tygodniach CD Projekt Red ogłosił szereg kolaboracji w ramach marki Cyberpunk. Studio realizuje projekty m.in. z Porsche, Nvidią, Adidasem czy Sprite.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, obecnie trwają prace nad „Cyberpunk 2077”.