CD Projekt rośnie po wynikach za III kwartał 2020 r.

Omawiane walory:

W III kwartale branżowy gigant zanotował blisko 60-proc. wzrost r/r zysku netto do 23 mln zł. Spółka skupia się obecnie na finalizacji prac nad Cyberpunkiem 2077 oraz intensyfikacją kampanii promocyjnej gry, której premiera zaplanowana jest na 10 grudnia.

cdprojekt, gaming, wyniki, akcje,

CD Projekt miał ponad 23 mln zł zysku netto w III kwartale 2020 r. (Fot. CD Projekt/fb)

– Wyższy poziom wyniku netto w ujęciu rok do roku został wypracowany głównie dzięki wzrostowi przychodów i zysków brutto na sprzedaży z projektów ‚Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana’ (za sprawą udostępnienia gry na urządzeniach mobilnych i platformie Steam) oraz ‚Wiedźmin 3: Dziki Gon’ (za sprawą wydania gry na konsolę Nintendo Switch), a także wzrostowi zysku brutto na sprzedaży segmentu GOG.com towarzyszącemu zwiększeniu sprzedaży platformy GOG.com – czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 28,52 mln zł wobec 16,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 104,52 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 92,87 mln zł rok wcześniej.

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży grupy w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 104 518 tys. zł i wzrosła o 13 proc. w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego (dalej kdk) przy jednoczesnej zmianie struktury osiągniętej sprzedaży.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Największy udział w przychodach grupy kapitałowej CD Projekt w trzecim kwartale 2020 r. miały przychody ze sprzedaży produktów (wzrost o 31 proc. kdk), przede wszystkim z tytułu:

  • tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i Wino – sprzedawanych zarówno osobno, jak i w zestawie w ramach Edycji Gry Roku (Game of the Year);
  • tantiem z dystrybucji wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na platformę Nintendo Switch;
  • tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych wygenerowanych w ramach projektów Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści.

Łączny wzrost wartości przychodów ze sprzedaży produktów na przestrzeni trzeciego kwartału bieżącego roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wynika w szczególności z następujących czynników:

  • [CD Projekt Red i GOG.com] projekt Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana zarejestrował istotnie wyższe przychody (wzrost o 608 proc. kdk), co było związane głównie z wydaniem gry na urządzenia z systemami iOS (październik 2019 r.) i Android (marzec 2020 r.) oraz udostępnieniem tytułu na platformie Steam (maj 2020 r.);
  • [CD Projekt Red] uzyskanych przychodów z tytułu dystrybucji wydanej 15 października 2019 r. gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na platformie Nintendo Switch;
  • [CD Projekt Red] wzrostu przychodów z tantiem od sprzedaży produktów i akcesoriów dla graczy, otrzymanych od zewnętrznych partnerów wraz ze wzrostem popularności marki Cyberpunk 2077.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 170,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 66,44 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 468,53 mln zł w porównaniu z 307,96 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 164,46 mln zł wobec 68,4 mln zł zysku rok wcześniej.

– Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą GWINT oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projekt ds. finansowych.

W III kwartale studio CD Projekt Red kontynuowało intensywne, finalne prace nad Cyberpunkiem 2077. Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w omawianym okresie 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł.W finalną fazę wkracza kampania promocyjna gry. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.

– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka -ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt.

W ostatnich tygodniach CD Projekt Red ogłosił szereg kolaboracji w ramach marki Cyberpunk. Studio realizuje projekty m.in. z Porsche, Nvidią, Adidasem czy Sprite.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, obecnie trwają prace nad „Cyberpunk 2077”.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o CDPROJEKT)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR