
Piotr Nielubowicz, Chief Financial Officer i Karolina Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich CD Projekt SA.
W IV kwartale 2024 r. CD Projekt wypracował 332,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 28 proc. mniej niż przed rokiem i o blisko 7 proc. więcej niż zakładał konsensus. Na poziomie netto producent gier wypracował 221,8 mln zł zysku, czyli 16 proc. więcej r/r i aż 57 proc. więcej niż oczekiwali analitycy. Niespodzianka względem konsensusu jest konsekwencją pozytywnego rozstrzygnięcia przez NSA korekty zeznań podatkowych za lata 2020-2023, co wpłynęło na wynik w wysokości ponad 58 mln zł. Zysk EBIT wyniósł w IV kwartale 144,6 mln zł i był niższy r/r o 23 proc. i jednocześnie lepszy od konsensusu o ok. 6 proc.
– Jednym z naszych celów strategicznych jest długofalowe wsparcie dla rozwoju obu naszych marek – zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka 2077. Będziemy ten cel realizować też w 2025, choć tutaj na ten moment nie mogę zdradzić szczegółów – powiedziała w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Karolina Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich CD Projekt.
– W 2024 r. franczyza wiedźmińska odpowiadała za ok. 20 proc. przychodów segmentu CD PROJEKT RED – dodał Piotr Nielubowicz, Chief Financial Officer w CD Projekt.
Wiedźmin 4 nie będzie gotowy przed końcem 2026 r.
W grudniu spółka zaprezentowała pierwszy trailer gry „Wiedźmin 4”. Gra jest już w pełnoskalowej produkcji, ale CD Projekt nie planuje wydać jej przed końcem 2026 roku. Spółka cały czas rekrutuje pracowników do swoich projektów. Najbardziej rozbudowuje studio w Bostonie.
– Nie mamy problemów z rekrutacją. Oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, a co jest szczególnie istotne w naszej branży, kandydaci przede wszystkim chcą pracować nad ciekawymi, ambitnymi grami, co im umożliwiamy. Obecnie skupiamy się na rekrutacji doświadczonych talentów do naszego hubu w Bostonie, głównie do projektu Orion – powiedziała Karolina Gnaś.
Nad jednym z projektów pracuje także studio Fool’s Theory. Projekt pozostaje jednak owiany tajemnicą.
– Nieogłoszony projekt, nad którym pracujemy wspólnie z FT, to naturalnie projekt „growy” – napisał Piotr Nielubowicz.
Cyberpunkowe anime znów na platformie Netlfix
W 2022 r. CD Projekt we współpracy z japońskim studiem Trigger stworzył anime Cyberpunk: Edgerunners. Serial trafił na platformę Netflix i podbił zainteresowanie Cyberpunkiem 2077. Warszawskie studio zapowiada dalszą ofensywę, w tym kolejny animowany projekt, który trafi na platformę Netlfix.
– Potwierdzam, że trwają prace nad kolejnym projektem anime osadzonym w uniwersum Cyberpunka 2077 – powiedziała Karolina Gnaś.
CD Projekt podzieli się dywidendą
CD Projekt w połowie stycznia br. przedstawił swoją politykę dywidendową. Zarząd spółki zadeklarował, że co roku będzie rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 25 proc. zysku netto za dany rok obrotowy lub wyższej.
– Zdecydowaliśmy się ustrukturyzować nasze założenia i przedstawić je akcjonariuszom w formie polityki dywidendowej. Daje ona nieco więcej przejrzystości w kontekście naszego podejścia, wyznacza też konkretne cele dla kierownictwa firmy – powiedział Piotr Nielubowicz.
Dyrektor finansowy wskazał również, że w następnych tygodniach spółka opublikuje rekomendację dywidendy za 2024 rok. Wskazał również, że spadek wartości USD względem PLN może wpłynąć na niższe koszty związane z rozwojem projektu Orion, a także w nieco mniejszym stopniu Wiedźmina 4 – w ujęciu PLN.
– Pamiętajmy jednak, że to miecz obosieczny – słabszy USD, to niższe przychody grupy w ujęciu PLN, ponieważ za zdecydowaną większość naszych przychodów ze sprzedaży odpowiada dolar. Ponoszenie części kosztów w tej samej walucie, w której generujemy przychody generuje nam naturalny „hedging” – napisał Nielubowicz.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz superprodukcja „Cyberpunk 2077”. Spółka jest notowana na GPW i wchodzi w skład indeksu WIG20.