
Fot. spółka
– Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy, poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych – powiedział Miłek, cytowany w komunikacie.
Celem Grupy pozostaje „trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów”, podkreślił prezes.
– Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych – wskazał też Miłek.
W IV kw. roku obrotowego 2023 (listopad 2023 – styczeń 2024) przychody Grupy CCC wzrosły o 4 proc. r/r do 2 527 mln zł, marża brutto zwiększyła się o 3,7 pkt proc. r/r do 46,7 proc., marża EBITDA – o 5,8 pkt proc. r/r do 9,6 proc.; koszty sprzedaży i administracji spadły o 1 proc. r/r do 1 110 mln zł.
Zaś zadłużenie brutto Grupy CCC (z wyłączeniem Grupy Modivo) na koniec stycznia 2024 r. spadło o 3 proc. kw/kw do 1 076 mln zł (i – jak podkreśla spółka – był to piąty kwartał „konsekwentnej redukcji zadłużenia Grupy CCC (z wyłączeniem Grupy Modivo”), zaś w Grupie Modivo – spadło o 1 proc. kw/kw do 1 058 mln zł.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.