
(Fot. CI Games/FB)
Strata operacyjna wyniosła 4 mln zł wobec 11,01 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 0,19 mln zł wobec 15,3 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 2,67 mln zł wobec 16,07 mln zł zysku rok wcześniej.
– W I półroczu 2023 raportowana EBITDA wyniosła 0,2 mln zł i była skorygowana o pozycję niegotówkową (2,5 mln zł w porównaniu do 0,8 mln zł w I półroczu 2022) związaną z amortyzacją planu motywacyjnego. Wzrost tej korekty wynika z ujęcia dodatkowych osób w tym programie w II kwartale 2023 oraz krótszym okresem amortyzacji tych kosztów – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 22,24 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 30,46 mln zł rok wcześniej.
– W I półroczu 2023 roku, Grupa nie miała premier żadnej gry, w związku z tym sprzedaż wygenerowana przez Grupę (22,2 mln zł) była na niższym poziomie niż przychody w analogicznym okresie roku 2022 (30,5 mln zł). Gra ‚Sniper Ghost Warrior Contracts 2’, która miała premierę w czerwcu 2021 roku, miała główny wpływ na wyniki w roku 2022 jaki i również I półrocza 2023. Udział tej gry w całości sprzedaży ciągle jest znaczący, stanowiąc 44 proc. skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2023 (55 proc. w I półroczu 2022), natomiast gra ‚Sniper Ghost Warrior Contracts’ (premiera w listopadzie 2019 roku) generowała 13 proc. sprzedaży w tym okresie (15 proc. w I półroczu 2022) – czytamy dalej.
Gry z portfela United Label stanowiły 26 proc. skonsolidowanej sprzedaży I półrocza 2023 (11 proc. w I półroczu 2022) – wzrost ten jest związany z udostępnieniem gry „Tails of Iron” w modelu subskrypcyjnym PS+ w ramach umowy z Sony PlayStation, podano także.
– Spadek marży na sprzedaży z 74,0 proc. w I półroczu 2022 do 61,1 proc. w I półroczu 2023 wynikał głównie ze starzenia się portfela, gdzie średnia cena sprzedaży spada zgodnie z cyklem życia gry – napisano także w sprawozdaniu.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2023 r. wyniosła 3,69 mln zł wobec 12,95 mln zł zysku rok wcześniej.
CI Games planuje aktualizację strategii W IV kwartale br.
– Uważam, że w obecnej strukturze, z projektami, nad którymi pracują nasze studia ze świetnymi zespołami – będziemy nadal w najbliższych latach dynamicznie rosnąć. Nasza pozycja na rynku kapitałowym jest coraz mocniejsza, a inwestorzy wierzą w naszą strategię rozwoju – powiedział prezes Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla, że „Lords of The Fallen”, którego premierę wyznaczono na 13 października, to pierwszy, duży projekt po transformacji CI Games i jednocześnie jeden z najważniejszych kamieni milowych dla spółki.
CI Games SE to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive); wchodzi w skład indeksu mWIG40.