
Marek Tymiński, prezes CI Games.
Zysk operacyjny wyniósł 7,82 mln zł wobec 40,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 16,08 mln zł wobec 60,45 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,69 mln zł w 2022 r. wobec 105,53 mln zł rok wcześniej.
– W 2022 r. Grupa nie miała premier żadnej gry, w związku z tym sprzedaż była wygenerowana przez wcześniej wydane gry ‚Sniper Ghost Warrior Contracts 2’ (premiera w czerwcu 2021 r.) i ‚Sniper Ghost Warrior Contracts’ (premiera w listopadzie 2019 r.). Gry te kontynuowały dobrą sprzedaż, stanowiąc odpowiednio 52 proc. i 15 proc. sprzedaży w 2022. Trzy gry z portfela United Label S.A. stanowiły 15 proc. skonsolidowanej sprzedaży tego roku – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Wzrost marży na sprzedaży z 62,5 proc. w 2021 do 71,9 proc. w 2022 wynikał głównie z mniejszej sprzedaży gier na nośnikach fizycznych (w konsekwencji nieznaczący koszt produkcji ujęty w kosztach własnych sprzedaży) – ich największa sprzedaż jest odnotowana w dacie premiery gry. Udział sprzedaży cyfrowej w wartości całkowitej sprzedaży, rośnie wraz z cyklem życia produktu (udział sprzedaży cyfrowej w całkowitej zwiększył się z 69 proc. w 2021 do 89 proc. w 2022 r., podano także.
W 2022 r. amortyzacja zawierała „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, którego jednostkowy koszt amortyzacji jest niższy od jednostkowego kosztu amortyzacji gry „Sniper Ghost Warrior Contracts”, którego koszt amortyzacji był ujęty w kosztach roku 2021 (do września).
– W 2022 r. koszty sprzedaży (15,9 mln zł) zawierały głównie koszt większego międzynarodowego zespołu marketingu i sprzedaży oraz koszt przygotowania zwiastunów i aktywów marketingowych związanych z grą ‚Lords of the Fallen’. Koszty ogólnozakładowe odnotowały wzrost (16,3 mln zł w 2022 w porównaniu do 7,7 mln zł w 2021) w związku z jednorazowymi kosztami doradczymi związanymi z przygotowaniem na wejście na giełdę w Londynie oraz rosnącym zatrudnieniem i związanymi z tym kosztami (koszty rekrutacji, sprzęt IT, software, itp.). Łączne koszty marketingu związanego z grą ‚Lords of the Fallen’ i z dual listingiem wyniosły 11,9 mln zł w 2022 r. – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 7,14 mln zł wobec 33,32 mln zł zysku rok wcześniej.
Obecnie studia deweloperskie CI Games pracują nad czterem głównymi produktami w fazie rozwoju: Project Survive, Project Scorpio, nowym tytułem z serii Sniper Ghost Warrior oraz najważniejszą tegoroczną produkcją – Lords of The Fallen. Kampania marketingowa ostatniego projektu rozpoczęła się w sierpniu ub. roku premierą zwiastuna zapowiadającego tytuł podczas Opening Night Live Geoffa Keighleya na targach Gamescom. To całkowicie odmieniony i unowocześniony reboot popularnego IP wydanego w 2014 roku.
– Zainteresowanie Lords of The Fallen rośnie. Nasz tytuł zajmuje 18. miejsce na liście najbardziej wyczekiwanych premier na Steamie. Mamy wysokie oczekiwania względem premiery, a także bieżącego roku finansowego i dalszego rozwoju naszej działalności – powiedział Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
CI Games SE to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).