
Gośćmi piątkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli przedstawiciele Creepy Jar: Krzysztof Kwiatek – prezes spółki (po prawej) oraz Grzegorz Piekart – dyrektor finansowy (po lewej).
Creepy Jar ma za sobą najlepsze półrocze w historii. Producent gier wypracował 28,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 18,6 mln zł zysku netto. Wysokie rezultaty to zasługa świetnej sprzedaży survivalowgo hitu wraz z dodatkami. W tym roku Creepy Jar wydał Spirits of Amazonia 3 na PC, ostatnie i największe pod względem nowej zawartości rozszerzenie do gry, oraz Spirits of Amazonia 1&2 w wersji na platformy PlayStation 4 i Xbox One. W sierpniu premierę na PC miał dodatek Animal Husbandry, który wzbogacił gameplay Green Hell m.in. o mechaniki łapania, oswajania oraz hodowli zwierząt: kapibary, tapira i pekari. Jeszcze w tym roku studio planuje wydać Building Update, kolejne duże rozszerzenie gry Green Hell na PC, oraz udostępnić graczom konsolowym Spirits of Amazonia 3 w wersji na PlayStation 4 i Xbox One.
– Mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój Green Hell, plany na najbliższy rok przedstawimy w nowej roadmapie – zaznaczyli Krzysztof Kwiatek i Grzegorz Piekart podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
Studio planuje też wydanie swojego hitu na konsole nowej generacji.
– Prace nad udostępnieniem GH na konsolach obecnych generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X|S.) planujemy rozpocząć po wydaniu dodatków Spirits of Amazonia 3, Animal Husbandry i Building Update w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Biorąc pod uwagę kompatybilność wsteczną, koncentrujemy się na rozwoju GH w wersji na stare generacje konsol (PS4 i Xbox1) – zaznaczyli przedstawiciele Creepy Jar.
Creepy Jar kontynuuje prace nad drugim, autorskim projektem o nazwie Chimera, który będzie zaawansowanym symulatorem budowania bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby osadzonym w scenerii science-fiction.
– Na koniec roku chcielibyśmy mieć taką wersję gry, na podstawie której będziemy móc wyznaczyć przybliżony termin premiery w formule early access. Przede wszystkim musimy być zadowoleni z naszego produktu i być pewni, że jego jakość i grywalność jest na najwyższym poziomie – powiedzieli przedstawiciele Creepy Jar.
– Najpewniej zdecydujemy się na premierę Chimery w formule early access. Gra od początku będzie miała zdecydowanie bardziej rozbudowaną zawartość niż Green Hell w chwili udostępnienia wczesnego dostępu, w tym już w momencie premiery pozwoli użytkownikom na grę w trybie kooperacji. Formuła EA ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat, to już nie są amatorskie produkcje o niskiej jakości. To nowy model sprzedaży, który sugeruje graczom wieloletni rozwój produktu – dodali.
Gra, w przeciwieństwie do Green Hell, będzie adresowana do bardziej casualowych graczy. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję Chimery na koniec czerwca 2022 r. wyniosła 4,6 mln zł, z czego 1,7 mln zł zostało poniesionych w I półroczu 2022 r. W tym roku Creepy Jar wypłacił swoją pierwszą dywidendę. Do podziału między akcjonariuszy trafiło 14,6 mln zł z zysku netto za 2021 rok. Stawka na akcję wyniosła 21,50 zł. Zarząd nie wyklucza kolejnych dywidend w przyszłości.
– Chcemy kontynuować dotychczasowy model. Część środków finansowych stanowi zabezpieczenie naszych planów produkcyjnych, a w przypadku wystąpienia nadwyżek finansowych zakładamy dzielenie się nimi z akcjonariuszami – zaznaczyli przedstawiciele studia.
Creepy Jar jest notowanym na GPW producentem i wydawcą gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako Premium Indie. Spółka jest autorem bestsellerowej gry Green Hell, która sprzedała się w nakładzie ponad 3,5 miliona egzemplarzy na PC oraz konsolach PlayStation i Xbox.