
(Fot. spółka)
Creepy Jar szacuje, że w I półroczu wypracował 28,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 32 proc. więcej w ujęciu r/r. Zysk operacyjny podskoczył r/r o 43 proc. do 19,1 mln zł, a zysk netto o 54 proc. do 18,5 mln zł. W samym II kwartale spółka szacuje, że wypracowała 17,1 mln zł przychodów, 12,4 mln zł EBIT oraz 12 mln zł zysku netto.
Jak zaznacza studio, tegoroczne wyniki finansowe to efektem bardzo dobrej sprzedaży gry Green Hell na platformie PC/Steam oraz konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox.
– Pozytywnie na wyniki wpłynęły również przychody ze sprzedaży Green Hell w wersjach na platformy VR, za których wydanie i dystrybucję odpowiada Incuvo SA. W samym II kwartale 2022 r. Creepy Jar SA wypracowała 17,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 31 proc. r/r) oraz 12,1 mln zł zysku netto (wzrost o 66 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.
W I półroczu 2022 r. łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła blisko 649 tys. kopii, z czego 190 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox. Od początku 2022 r. do 16 sierpnia 2022 r. szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy wyniosła 832 tys. kopii, z czego 227 tys. sztuk na konsole PlayStation i Xbox.
– Według wstępnych danych spółka w 2Q’22 miała 12,4 mln zł EBIT co jest zbliżone do naszych oczekiwań i konsensusu i co odbieramy neutralnie. Na przestrzeni omawianego okresu sprzedało się 344 tys. kopii gry Green Hell, z czego 88 tys. (25,6 proc.) na konsolach vs nasze założenia na poziomie 350 tys. (260 tys. PC/90 tys. konsole). Krótkoterminowe aktywa finansowe: 60,7 mln zł na koniec czerwca’22 wobec 69,9 mln zł na koniec marca’22 – w czerwcu spółka wypłaciła 14,6 mln zł dywidendy. Pozytywnie natomiast odbieramy sprzedaż w 3Q’22, która aktualnie kształtuje się na poziomie 183 tys. sztuk (146 tys. PC, 37 tys. konsole), do czego przyczyniła się m.in. udana premiera nowego dodatku Animal Husbandry vs 194 tys. na przestrzeni 1 lipca 2021 – 22 sierpnia 2021 (101 tys. PC, 93 tys. konsole) – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Creepy Jar wydał w pierwszej połowie roku Spirits of Amazonia 3 na PC, ostatnie i największe pod względem nowej zawartości rozszerzenie do gry, oraz Spirits of Amazonia 1&2 w wersji na platformy PlayStation 4 i Xbox One. Z kolei w sierpniu br. premierę na PC miał dodatek Animal Husbandry, który wzbogaca gameplay Green Hell m.in. o mechaniki łapania, oswajania oraz hodowli zwierząt: kapibary, tapira i pekari.
– Sukces Green Hell i dobre przyjęcie kolejnych dodatków sprawia, że tytuł dalej będzie wspierany i rozwijany przez studio. W 2022 r. spółka planuje wydać Building Update, kolejne duże rozszerzenie gry na PC, oraz udostępnić graczom konsolowym Spirits of Amazonia 3 w wersji na PlayStation 4 i Xbox One – informuje studio.
Ostateczne wyniki finansowe zostaną przekazane w raporcie okresowym, którego publikację zaplanowano na 28 września 2022 r.
Creepy Jar jest notowanym na GPW producentem i wydawcą gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio liczy 40 osób i realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako premium indie.