cyber_Folks pochwalił się rekordowymi wynikami i wyrósł na gwiazdę sezonu. W II kwartale spółka technologiczna odnotowała 10,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 3,71 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny podskoczył r/r z 15,1 mln zł do 25,2 mln zł. EBITDA operacyjna sięgnęła 33,15 mln zł wobec 21,38 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 116,77 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 87,13 mln zł rok wcześniej.
– Od początku obecności na giełdzie dość konsekwentnie spółka rośnie w tempie ok. 40 proc. r/r pod względem wszystkich istotnych parametrów. Zwracam uwagę na wysoką ponad 50-proc. dynamikę EBITDA po ubiegłym kwartale. Wyższa dynamika EBITDA wobec dynamiki przychodów wynika z poprawy miksu produktowego, rosnącej sprzedaży własnych wysokomarżowych usług i będzie to kontynuowane w kolejnych kwartałach. Należy spodziewać się dalej bardzo wysokiej dynamiki jeżeli chodzi o marżę brutto i EBITDA, zdecydowanie wyższej od dynamiki przychodów – powiedział Robert Stasik podczas webinaru zorganizowanym przez StockWatch.pl.
Spółka od 2019 roku wypłaca dywidendę regularnie i co roku wyższą. W tym roku cyber_Folks podzielił między akcjonariuszy 13 mln zł. W kolejnych latach zarząd zakłada podtrzymanie tego trendu.
– Generowana nadwyżka gotówkowa z komfortem pozwala spłacać zadłużenie i wypłacać dywidendę. W kolejnych latach zakładamy kontynuację trendu rosnących wypłat dla akcjonariuszy. Jednocześnie cel dla wskaźnika dług netto/EBITDA na poziomie 2x na koniec roku osiągnęliśmy pół roku wcześniej. Ten poziom będzie nadal spadał i powinien znaleźć się dość wyraźnie niżej od wspomnianego poziomu. Oznacza to, że mocno wzrośnie zdolność dywidendowa spółki i otwiera możliwości dalszych przejęć. Obecnie nie ma konkretnych celów, ale należy się spodziewać w perspektywie do końca 2024, że wejdziemy na ścieżkę przejęć – powiedział wiceprezes Robert Stasik.
Grupa rozwija się w dwóch kluczowych segmentach – cyber_Folks i Vercom. Pierwszy z nich odpowiada za hosting i domeny, narzędzia e-commerce oraz wsparcie w prowadzeniu biznesu online. Drugi – to usługi CPaaS, w tym m.in. narzędzia do komunikacji mailowej czy SMS-owej.
– Chcemy być jednorożcem, czyli spółką wycenianą na 1 mld USD. Ma się to odbyć m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów do 1 mln (z ponad 350 tys. obecnie) zarówno organicznie i akwizycyjnie, także poprzez wzrost ARPU oraz wprowadzanie nowych produktów. Uważamy się za rynkowego challengera z potencjałem do ekspansji – stwierdził Jakub Dwernicki.
– Guidance na resztę roku jest dosyć prosty. Koncentrujemy się na tym aby wyniki dalej rosły w takim tempie jak rosną. Przede wszystkim umacniamy rozwój nowych produktów, tych które już udostępniliśmy klientom, ale także wprowadzenie kolejnych produktów – powiedział Jakub Dwernicki.
Obecnie rynek wycenia spółkę na 1,12 mld zł, a kurs akcji utrzymuje się w pobliżu rekordu z lipca br.
cyber_Folks zasygnalizował niedawno, że pracuje nad programem dla akcjonariuszy. W ten sposób spółka chce zacieśnić relacje z inwestorami będącymi jednocześnie klientami firmy. Szczegóły programu zostaną ogłoszone jesienią.
– Jesteśmy w trakcie opracowywania programu. Zakłada on dodatkowe benefity zarówno dla klientów jak i partnerów. Wierzymy, że wywoła to pozytywne sprzężenie zwrotne. (…) Jest to dość unikalne działanie na polskim rynku – dodał prezes cyber_Folks.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.