Cztery medialne spółki na castingu do Must Be The Profit

Omawiane walory: , , ,

Drugi kwartał w branży medialnej bywa silny, a w tym roku dodatkowo odbudowuje się rynek reklamy TV. StockWatch.pl już teraz sprawdził, kto w ostatnich miesiącach zgarnął największe profity z koniunkturalnej poprawy w sektorze mediów.

W tym roku subindeks branży medialnej odbija się jak piłeczka od szeroko ustawionych wsparć i oporów. Aktualnie od początku stycznia WIG-Media może się pochwalić ponad 5-proc. plusem, co biorąc pod uwagę symboliczny wynik indeksu szerokiego rynku, jest całkiem przyzwoitym osiągnięciem. W dodatku ostatnie rekomendacje maklerów w pozytywnych barwach kreślą perspektywy poszczególnych spółek. W tym miesiącu prowzrostowe zalecenia dostali dwaj liderzy branży – Cyfrowy Polsat oraz TVN>> Listę najnowszych rekomendacji znajdziesz tutaj

Zainteresowanie sektorem mediów nie jest przypadkowe. Optymizm budowany jest na fali spodziewanego dalszego ożywienia na rynku reklamy. Analitycy DM PKO BP na ten rok zakładają 5-proc. wzrost tej kategorii w segmencie TV. Biuro jednocześnie zwraca uwagę, że wskaźnik udziału wydatków reklamowych w PKB osiągnął w I kwartale 2014 roku 0,41 proc. i był nieco mniejszy niż rok temu (0,42 proc.). Dane historyczne pokazują że wskaźnik ten jest najniższy od ponad 10 lat, co obrazuje skalę depresji na ryku reklamy.

Cenną wiedzę na temat obrazu całego rynku oraz kondycji samych spółek dostarczą raporty finansowe za II kwartał.

– Sezonowo II kwartał jest silny na rynku mediowym. Szacuję, że rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w minionym kwartale około 5 proc. r/r. To powinno pozytywnie wpływać na rezultaty części telewizyjnej w Cyfrowym Polsacie oraz TVN. Jeśli chodzi o Polsat to dodatkowo w tym okresie wygrał batalię o widza zyskując na oglądalności. Niemniej należy pamiętać, że od połowy II kwartału w wynikach Cyfrowego Polsatu będzie konsolidowany Polkomtel i dlatego nie będą one porównywalne w ujęciu r/r. Natomiast jeśli chodzi o TVN to oczekujemy w II kwartale 2014 r. porównywalnych wyników r/r w podstawowym biznesie oraz pozytywnej kontrybucji ze strony Onetu i nc+, co powinno przełożyć się na wzrost zysku EBITDA o 14 proc. r/r. Spodziewam się też 103 mln zł zysku netto, podczas gdy w II kwartale 2013 roku była strata. – mówi Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK.

>> Wszystkie spółki z sektora medialnego znajdziesz w jednym miejscu >> Sprawdź i porównaj najważniejsze wskaźniki giełdowych przedstawicieli branży medialnej w StockWatch.pl

W poniedziałek rekomendację kupuj dla TVN wydał Goldman Sachs. Kilka dni wcześniej podobne zalecenie opublikował Raiffeisen. W lipcu także Cyfrowy Polsat dostał kupuj. Autorem tego wskazania był Deutsche Bank. Dobrze Cyfrowy Polsat postrzegają także analitycy Espirito Santo Investment Bank.

– Po drugim kwartale Polsat może mieć powody do zadowolenia. Spółka dobrze trafiła z ramówką programową. Jeśli chodzi o całą grupę Cyfrowego Polsatu to oceniam ją pozytywnie. Grupa ma jasną strategię rozwoju związaną ze zwiększaniem skali działalności na bazie własnych aktywów. Z perspektywy długoterminowej inwestycji może to być ciekawa spółka. Patrząc przez pryzmat odbijającego rynku reklamy można założyć, że TVN znajduje się w dobrym momencie cyklu. W tym roku rynek reklamy telewizyjnej powinien wzrosnąć o 5 proc., a w przyszłym o 6 proc. Jednak w przypadku TVN niewiadomą pozostaje wycena spółek stowarzyszonych (nc+ i Onet). Istnieje ryzyko dalszej erozji bazy klientów nc+. – ocenia Konrad Księżopolski, analityk BESI.’

Wydatki firm na reklamę stopniowo rosną. (Fot. Daniel Paćkowski)

Wydatki firm na reklamę stopniowo rosną. (Fot. Daniel Paćkowski)

Naturalnym beneficjentem ożywienia na rynku reklamy TV jest ATM Grupa. Analitycy DM BDM spodziewają się dobrych rezultatów w obszarze produkcji i nadawania. Dodatkowo pozytywnie na wynik netto powinien przełożyć się rezultat AidemMedia. Biuro szacuje, że w II kwartale grupa osiągnie 31 mln zł przychodów wobec niespełna 26 mln zł rok wcześniej. Prognoza dla EBIT to 3,2 mln zł, a zysku netto 3,4 mln zł. W analogicznym okresie 2013 roku było to odpowiednio 0,39 mln zł i 0,46 mln zł. >> Wskaźnik C/WK spółki to 1,20 przy średniej dla sektora 1,71

W ocenie analityków DM BDM, słabo w II kwartale może zaprezentować się Agora. Biuro jest rozczarowane niską frekwencją w kinach za miniony kwartał. Inwestorzy powinni mieć na uwadze wzrost kosztów w spółce, co związane jest z zaawansowanym procesem cyfryzacji (jeden z podstawowych elementów zaprezentowanej strategii). Dotychczas bowiem Agora wprowadzała głównie programy cięcia kosztów, co okresowo neutralizowało ubytki w przychodach reklamowych.

– Podsumowując, na II kwartał 2014 roku zakładamy spadek wyniku EBITDA do 19,2 mln zł. Na poziomie EBIT liczymy się ze stratą w wysokości 5 mln zł. Na poziomie netto według naszych założeń strata powinna być również na poziomie około 5 mln zł. Słabe wyniki za I półrocze 2014 roku oraz nieoszacowany wcześniej poziom kosztów zmusił nas do rewizji w dół całorocznych wyników spółki. Tym samym decydujemy się na obniżenie zysku EBITDA do 73,4 mln zł. Podtrzymujemy jednak nasze nastawienie co do dalszych perspektyw dla spółki i uważamy, że obserwowane zmiany jakościowe w grupie powinny pozytywnie przełożyć się na budowę wartości dla akcjonariuszy. – ocenia DM BDM.

Powyżej porównanie zachowania kursów akcji czterech omawianych spółek oraz subindeksu WIG-Media na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy.

Powyżej porównanie zachowania kursów akcji czterech omawianych spółek oraz subindeksu WIG-Media na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Agora, atmgrupa, CYFRPLSAT, TVN, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR