Dadelo miało 4,55 mln zł zysku netto, 5,75 mln zł zysku EBIT w 2020 r.
Dadelo odnotowało 4,55 mln zł jednostkowego zysku netto w 2020 r. wobec 0,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Dadelo to spółka z grupy Oponeo.pl, ktra prowadzi internetowy sklep rowerowy pod nazwą centrumrowerowe.pl (Fot. Pexels)
Zysk operacyjny wyniósł 5,75 mln zł wobec 0,28 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,52 mln zł w 2020 r. wobec 33,38 mln zł rok wcześniej.
Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód były akcesoria rowerowe, których udział w sprzedaży wyniósł 30,5 proc., następnie części rowerowe 25,8 proc., rowery 23,1 proc. oraz odzież rowerowa 12,6 proc. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały bardzo dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego. Najbardziej rozwijała się sprzedaż rowerów ze wzrostem 178 proc., odzież 169 proc. i akcesoria 103 proc., podano w sprawozdaniu zarządu.
– 2021 roku będziemy kontynuować działania mające na celu dalsze zwiększanie swojego udziału w rynku internetowej sprzedaży – napisał prezes Ryszard Zawieruszyński w liście dołączonym do raportu rocznego.
Wskazał, że w ub.r. gwałtownie przyspieszyła liczba nowych użytkowników jednośladów, co wiązało się z brakiem możliwości uprawiania sportu w salach fitness i siłowniach. Częściowe ograniczenia w wyjazdach związanych z wypoczynkiem letnim skłoniły część społeczeństwa do zwrócenia większej uwagi na turystykę rowerową, dodał.
– Szacujemy, że w skali całej branży zostało kupionych o ponad 30 proc. więcej rowerów niż roku ubiegłym. W zawiązku z tym, że globalna produkcja była na niezmienionym poziomie, znacząco (o ok. 50-60 proc.) zmniejszył się zapas produktów zarówno w kanale detalicznym i dystrybucyjnym. Jednocześnie problemy związane z pandemią wydłużyły kilkukrotnie planowane czasy dostaw produktów – napisał prezes.
Głównym obszarem zaopatrywania branży rowerowej w podzespoły i produkty są kraje dalekiego wschodu. Tzw. „lead time”, wynoszący dotychczas 3-6 miesięcy obecnie wydłużył się do 12, a w niektórych przypadkach nawet do 24 miesięcy, podkreślił.
– Pojawiają się w związku z tym znaczące braki w dostępności produktów. W naszym odczuciu, ta sytuacja może mieć negatywny wpływ na mniejsze podmioty działające na rynku w obszarze retailu, dystrybucji i produkcji, które nie planują swojej działalności w dłuższej perspektywie czasowej – stwierdził Zawieruszyński.
Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl. Spółka prowadzi sprzedaż online przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2020 r.