Dadelo: Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym wzrosła o 124 proc. r/r w I kwartale

Omawiane walory:

Przeszło 46 proc. Polaków nie zrezygnowała z jazdy rowerem zimą, wynika z badania wykonanego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie spółki Dadelo. Za tym wynikiem przemawiają również wyniki sprzedażowe Centrum Rowerowego, które w I kw. 2020 r. zanotował wzrost zainteresowania o 124 proc. r/r.

dadelo, rowery, sprzedaż,

Dadelo: Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym wzrosła o 124 proc. r/r w I kwartale

– Rowery na stałe wpisały się w codziennie życie Polaków. Z roku na rok widzimy ich rosnącą popularność także zimą. Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym w I kwartale 2020 wzrosła aż o 124 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. To pokazuje nam, jaka rewolucja nastąpiła w podejściu Polaków do rowerów i zimowego uprawiania sportów – powiedział dyrektor handlowy Dadelo Jacek Zieziulewicz, cytowany w komunikacie.

Największą popularnością cieszyły się rowery miejskie. W I kwartale 2020 r. zanotowały wyniki sprzedaży o 300 proc. większe niż w sezonie zimowym w 2019 roku. Coraz większą popularnością cieszą się także rowery trekkingowe, których wzrost wyniósł ponad 185 proc.

– W badaniu przeprowadzonym we współpracy z SW Research poproszono uczestników o wskazanie dwóch najważniejszych powodów zimowej aktywności. Prawie połowa ankietowanych (48,8 proc.) uznała, że motywacją do jazdy rowerem zimą jest chęć uprawiania sportu oraz dbanie o zdrowie i odporność. Ponad 30 proc. uważa, że to coraz cieplejsze zimy oraz atrakcyjna oferta sprzętu, ale również akcesoriów zachęca do aktywności na zewnątrz. Pogoda jest ważnym czynnikiem dla osób powyżej 35. roku życia, a dostępność produktów dla młodszych w wieku 25-34 lat. Jest to także, bez względu na porę roku, rozwiązanie przyjazne środowisku. Ten aspekt został uznany za ważny przez 20 proc. uczestników ankiety. Duży wpływ na podejście Polaków do zimowych aktywności miała także pandemia. Prawie co trzecia osoba wskazała, że zwiększona aktywność rowerzystów spowodowana jest względami bezpieczeństwa i niechęcią do korzystania z komunikacji miejskiej – czytamy dalej.

Ponad połowa Polaków w chłodne i mroźne dni woli uprawiać sport w zamkniętym pomieszczeniu. Na takie ćwiczenia decydują się częściej kobiety (57,7 proc.) niż mężczyźni (38,2 proc.). Analogicznie to panowie zazwyczaj wybierają aktywności na zewnątrz. W trakcie badania 16,4 proc. respondentów odpowiedziało, że nie uprawia żadnego sportu niezależnie od pory roku.

Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2021 roku przez agencję badawczą SW Research na zlecenie spółki Dadelo, zarządzającej centrumrowerowe.pl, na reprezentatywnej próbie 1 000 Polaków.

Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl. Spółka prowadzi sprzedaż online przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o dadelo)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR