PARTNER SERWISU
nyivpcgz

Digital Network przedstawi rekomendację ws. dywidendy na przełomie I/II kwartału, prognozę na 2024 r. najwcześniej pod koniec III kw.

Omawiane walory:

Gośćmi środowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli Agnieszka Godlewską i Aneta Parafiniuk, CEO i CFO Digital Network oraz Damian Rezner, COO Screen Network (spółki zależnej Digital Network). Tematem spotkania było podsumowanie 2023 r. i planów rozwoju na 2024 r.

Pod koniec listopada Digital Network opublikował prognozę na 2023 rok, która zakładała wzrost przychodów do ponad 60 mln z (wzrost o 24 proc. r/r), zysku operacyjnego do 20 mln zł (+38 proc. r/r/), EBITDA do 30 mln zł (+27 proc. r/r/) oraz zysku netto do 22 mln zł (+102 proc. r/r/). Pod koniec stycznia spółka poinformowała o wstępnych przychodach za Q4 2023 rok, które wyniosły 22,8 mln zł i były o 41 proc. wyższe niż rok wcześniej. W całym 2023 roku spółka szacuje sprzedaż na poziomie 64,3 mln zł (+33 proc. r/r), która przekroczy zakładaną prognozę o 6 proc. Spółka zamierza w tym roku podzielić się wypracowanym zyskiem. Rekomendacja w tej sprawie pojawi się na przełomie I/II kwartału.

– Prognozowany wynik netto wynosi 22 mln zł. W tym 7 mln dotyczy spółki „Na Ekranie”. Kwota dywidendy na razie nie została określona. Zarząd opublikuje swoją rekomendacje na przełomie 1q i 2q – poinformował zarząd Digital Network podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.

Digital Network działa na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital OOH) i zarządza siecią 20 tys. ekranów, oferując największe w Polsce zasięgi reklamowe, docierając z kampaniami do 6,2 mln osób dziennie.

– Wg Kantar Media, udział Screen Network to 48 proc. Pozostałe firmy to AMS/Clear Channel/Bussines Consulting. Storer i JcDecaux nie raportują. Nie mamy informacji na temat ich planów inwestycyjnych – powiedzieli w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Digital Network SA.

– Konkurencji się nie obawiamy, ponieważ jej obecność wpływa pozytywnie na zwiększenie digital OOH w wydatkach reklamowych. Wysoka bariera wejścia ogranicza możliwość szybkiego zdobycia udziałów rynkowych dla nowych podmiotów – dodali przedstawiciele zarządu.

Spółka jest właścicielem wszystkich ekranów zewnętrznych. W przypadku sieci Indoor – tam jest wyłącznym dysponentem (np. sieć Media Markt). Zarząd prognozuje rozwój sieci ekranów w 2024 na poziomie 10 proc.

– Wszystkie ekrany, które posiadamy w naszej sieci obsługiwane są przez nasz własny, autorski system Digital Signage, który rozwijamy nieprzerwanie od prawie 20 lat istnienia firmy w zależności od potrzeb naszych reklamodawców. To pozwala nam się bardzo szybko adaptować do najróżniejszych trendów, zaczynając od kampanii z wykorzystaniem Image Recognition przez te związane z AI czy też w ostatnim czasie sprzedawane w modelu Programatic znanym z reklamy internetowej – powiedzieli przedstawiciele zarządu.

Zarząd poinformował także, że spółka obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów finansowych. Na obecnym etapie priorytetem jest rozwój organiczny, ale nie wykluczył, że spółka mogłaby być celem przejęcia.

– Możemy być targetem. Firmy te wywodzą się z tradycyjnego outdoor i do tej pory właściciele nie byli zainteresowani ekspansją w Polsce. Dynamika rozwoju rynku może to w najbliższym czasie zmienić – napisał zarząd, pytany czy główni gracze na rynku reklamy, którzy nie weszli dotąd w segment digital out-of-home (DOOH) mogą być zainteresowani przejęciem ze względu na słabą własną pozycję.

>> Zapis czatu inwestorskiego z przedstawicielami zarządu Digital Network

Akcje Digital Network są notowane na rynku głównym GPW. W skali roku kurs akcji podskoczył o blisko 260 proc. Obecna kapitalizacja firmy to 185 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • 12 ciekawych spółek z dywidendą i rekordowym kursem akcji

    Jeszcze przed wakacjami aż 38 spółek notowanych na GPW podzieli zyski między akcjonariuszy. Do wzięcia jest cała paleta stawek, w tym od firm, w których dywidendy idą w parze z rekordowym kursem akcji. Oto X spółek, na które warto zwrócić uwagę w czerwcowym kalendarium dywidendowym.

  • Digital Network rekomenduje wypłatę łącznie 4,82 zł dywidendy na akcję za 2024 rok

    Digital Network zarekomendował wypłaty dywidendy za 2024 rok w łącznej wysokości 20 078 601,70 zł, tj. 4,82 zł na akcję. Z powyższej kwoty 10 039 300,85 zł, tj. 2,41 zł na akcję zostało wypłacone w formie zaliczki 5 grudnia 2024 r.

  • Dwie strony medalu Digital Network. Oto strategia, ryzyka biznesowe i dywidenda

    Digital Network to jedno z odkryć warszawskiego parkietu po pandemii Covid-19. Na przestrzeni ostatnich 5 lat akcje spółki podrożały o 1.300 proc. Inwestycje dokonane przede wszystkim przed pandemią przygotowały spółkę na silne odbicie rynku reklamy zewnętrznej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat