Pod koniec listopada Digital Network opublikował prognozę na 2023 rok, która zakładała wzrost przychodów do ponad 60 mln z (wzrost o 24 proc. r/r), zysku operacyjnego do 20 mln zł (+38 proc. r/r/), EBITDA do 30 mln zł (+27 proc. r/r/) oraz zysku netto do 22 mln zł (+102 proc. r/r/). Pod koniec stycznia spółka poinformowała o wstępnych przychodach za Q4 2023 rok, które wyniosły 22,8 mln zł i były o 41 proc. wyższe niż rok wcześniej. W całym 2023 roku spółka szacuje sprzedaż na poziomie 64,3 mln zł (+33 proc. r/r), która przekroczy zakładaną prognozę o 6 proc. Spółka zamierza w tym roku podzielić się wypracowanym zyskiem. Rekomendacja w tej sprawie pojawi się na przełomie I/II kwartału.
– Prognozowany wynik netto wynosi 22 mln zł. W tym 7 mln dotyczy spółki „Na Ekranie”. Kwota dywidendy na razie nie została określona. Zarząd opublikuje swoją rekomendacje na przełomie 1q i 2q – poinformował zarząd Digital Network podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
Digital Network działa na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital OOH) i zarządza siecią 20 tys. ekranów, oferując największe w Polsce zasięgi reklamowe, docierając z kampaniami do 6,2 mln osób dziennie.
– Wg Kantar Media, udział Screen Network to 48 proc. Pozostałe firmy to AMS/Clear Channel/Bussines Consulting. Storer i JcDecaux nie raportują. Nie mamy informacji na temat ich planów inwestycyjnych – powiedzieli w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Digital Network SA.
– Konkurencji się nie obawiamy, ponieważ jej obecność wpływa pozytywnie na zwiększenie digital OOH w wydatkach reklamowych. Wysoka bariera wejścia ogranicza możliwość szybkiego zdobycia udziałów rynkowych dla nowych podmiotów – dodali przedstawiciele zarządu.
Spółka jest właścicielem wszystkich ekranów zewnętrznych. W przypadku sieci Indoor – tam jest wyłącznym dysponentem (np. sieć Media Markt). Zarząd prognozuje rozwój sieci ekranów w 2024 na poziomie 10 proc.
– Wszystkie ekrany, które posiadamy w naszej sieci obsługiwane są przez nasz własny, autorski system Digital Signage, który rozwijamy nieprzerwanie od prawie 20 lat istnienia firmy w zależności od potrzeb naszych reklamodawców. To pozwala nam się bardzo szybko adaptować do najróżniejszych trendów, zaczynając od kampanii z wykorzystaniem Image Recognition przez te związane z AI czy też w ostatnim czasie sprzedawane w modelu Programatic znanym z reklamy internetowej – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
Zarząd poinformował także, że spółka obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów finansowych. Na obecnym etapie priorytetem jest rozwój organiczny, ale nie wykluczył, że spółka mogłaby być celem przejęcia.
– Możemy być targetem. Firmy te wywodzą się z tradycyjnego outdoor i do tej pory właściciele nie byli zainteresowani ekspansją w Polsce. Dynamika rozwoju rynku może to w najbliższym czasie zmienić – napisał zarząd, pytany czy główni gracze na rynku reklamy, którzy nie weszli dotąd w segment digital out-of-home (DOOH) mogą być zainteresowani przejęciem ze względu na słabą własną pozycję.
Akcje Digital Network są notowane na rynku głównym GPW. W skali roku kurs akcji podskoczył o blisko 260 proc. Obecna kapitalizacja firmy to 185 mln zł.