
Paweł Lisicki, Wiceprezes zarządu oraz założyciel Do Rzeczy SA. Fot. mat. prasowe.
– To historyczny moment dla Do Rzeczy. Oddajemy część naszej przyszłości w ręce Czytelników i Inwestorów, bo wierzymy, że wolność słowa ma wartość także giełdową. Rynek mediów w Polsce zmienia się niezwykle dynamicznie, dlatego tak ważnym dla zachowania tempa rozwoju marki „Do Rzeczy” jest krok ku debiutowi giełdowemu. Pierwszy raz w naszej 11-letniej historii proponujemy czytelnikom aktywne uczestnictwo w kreacji naszego dalszego rozwoju – komentuje Paweł Lisicki, wiceprezes zarządu oraz założyciel Do Rzeczy SA.
31 marca 2025 r. o 10:00 wystartowały zapisy w ofercie publicznej akcji spółki Do Rzeczy SA. Jej zakończenie jest planowane 30 maja 2025 r. o 16:00. Zapisy przyjmowane są online za pośrednictwem platformy DM INC. Ofertą publiczną objęte jest od 10 do ponad 90 tys. akcji przy cenie emisyjnej 55 zł/szt. Wszystkie informacje o spółce, czynnikach ryzyka i zasadach dystrybucji dostępne są w opublikowanym Memorandum Informacyjnym spółki.
Cele emisyjne wydawcy Do Rzeczy
W związku z dynamicznie zmieniającymi się realiami polskiego rynku wydawniczego, spółka pozyskany kapitał zamierza przeznaczyć na wzmocnienie swojej obecności w przestrzeni internetowej. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu będzie wzmocnienie kadrowe zespołu redakcyjnego dorzeczy.pl m.in. dział analiz oraz dział ekonomiczno-gospodarczy. Portal od lat jest jednym z najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, dlatego zarząd spółki chce, aby publikowane treści były najwyższej jakości.
Dane zaprezentowane w raporcie „Skok w dorosłość” jasno pokazują, że młodzi odbiorcy szukają wiarygodnych treści w Internecie (portale informacyjne, blogi, fora, media społecznościowe). Stąd decyzja spółki o przeznaczeniu części kapitału na rozwój kanałów w mediach społecznościowych (Facebook, X, Instragram, Tik Tok). Strategia spółki zakłada za ich pośrednictwem zwrócenie uwagi młodych osób, które coraz bardziej są zainteresowane treściami konserwatywno-liberalnymi.
Spółka będzie także rozwijać projekty stanowiące pozostałe źródła przychodów – za pośrednictwem szeroko zakrojonych działań marketingowych zwiększy sprzedaż subskrypcji na Do Rzeczy +, gdzie są publikowane treści premium, wznowi działania eventowe, które pozwalają budować długotrwałe relacje z podmiotami administracji publicznej oraz firmami komercyjnymi. Zamierza również rozwinąć dział reklamy, który będzie odpowiedzialny za projekty i wydania specjalne.
– Oferta publiczna akcji jest kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii – umożliwia pozyskanie kapitału na rozbudowę kluczowych obszarów działalności oraz zwiększenie skali operacyjnej. Cały proces został zaprojektowany w formule dostępnej online, co umożliwia prosty, bezpieczny i zdalny udział w emisji. Oferta publiczna Do Rzeczy to nie tylko mechanizm pozyskania kapitału – to świadomy wybór ścieżki rozwoju opartej na zasadach otwartości, odpowiedzialności i partnerskiej relacji z inwestorami – komentuje Grzegorz Olszewski, doradca strategiczny Do Rzeczy SA.
– Wejście na giełdę to przemyślany krok w rozwoju Do Rzeczy – wzmacniający transparentność, wiarygodność i długofalową stabilność spółki. Pozyskany kapitał ma rozpocząć długofalowy proces dynamicznego rozwoju spółki i tworzenia niezależnego medium, które docenią obecni czytelnicy oraz zainteresują się osoby o poglądach konserwatywno – liberalnych, ale do tej pory będące obojętne wobec Do Rzeczy – podkreśla Jolanta Kloc, dyrektor finansowy Do Rzeczy SA.
Do Rzeczy SA (wcześniej Orle Pióro SA) to konserwatywno-liberalny wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz miesięcznika „Historia Do Rzeczy”, który od ponad dekady dostarcza czytelnikom treści publicystyczne.