Inwestorzy w napięciu czekają na komunikat z City Interactive dotyczący sprzedaży nowej gry – Snipera 2. Kilka dni po premierze tytułu, kurs akcji znalazł się w tarapatach. Paniczną reakcję rynku wywołały obawy o poziom sprzedaży spowodowany niskimi ocenami gry w recenzjach. Spółka zapewniała wówczas, że przekazany do dystrybucji ponad milion egzemplarzy sprzedaje się po wyższych marżach niż przy pierwszej części gry, ale nadal nie podała konkretnych danych liczbowych, zapewniając tylko iż nowa gra sprzedaje się lepiej niż pierwsza część.
W poniedziałek spółka zaprezentowała natomiast wstępne wyniki finansowe za I kwartał 2013 r. Według szacunków przychody w tym okresie wyniosły 75 mln zł, a zysk netto 23 mln zł. Jednak należy podkreślić, że przychody ze sprzedaży zostały oszacowane w wysokości spodziewanej zapłaty, tzn. pomniejszone o wszystkie udzielone i spodziewane rabaty, zwroty oraz prowizje. Oszacowano wszystkie spodziewane jednorazowe zdarzenia mające wpływ na poziom kosztów. Publikację pełnego raportu za I kwartał 2013 r. zaplanowano na 15 maja.
>> Sprawdź aktualną analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki. >> Najważniejsze informacje o City Interactive znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
Poprawa w porównaniu z wynikami bazowymi jest znacząca. W analogicznym okresie rok wcześniej spółka miała odpowiednio 9,64 mln zł oraz 2,05 mln zł straty netto. Jednak od razu trzeba dodać, że w I kwartale 2012 roku spółka nie wypuszczała na rynek nowych tytułów. Dla bardziej miarodajnego porównania postanowiliśmy zestawić wynik z osiągnięciami z 2010 roku, kiedy spółka wydała pierwszą część gry Sniper. Wówczas rok 2010 okazał się dla City Interactive rekordowy. Skonsolidowane przychody wyniosły 89 mln zł, a zysk netto 26,9 mln zł. To daje rentowność netto nieco ponad 30 proc. Wstępne wyniki za I kwartał 2013 roku wskazują, że sprzedaż drugiej części odbywa się przy zbliżonej rentowności.
Niedawno na łamach StockWatch.pl analityk DM BZ WBK prognozował, że w I kwartale spółka może zarobić nawet ponad 20 mln zł na poziomie zysku netto, a w całym roku wygenerować ok. 40 mln zł gotówki z działalności operacyjnej. Jednak przy tej okazji przypomniał, że na nowe gry pójdzie 25-27 mln zł, a spłatę obligacji około 20 mln zł. Rynkowi nie podoba się kierunek i tempo rozwoju firmy, zaniepokoiło ich też odejście dyrektora finansowego. >> Inwestorzy zawiedzeni Sniperem 2 wyprzedają akcje City Interactive.
Wiadomość o wysokim poziomie zysku wypracowanego w pierwszych trzech miesiącach tego roku dała na starcie poniedziałkowych notowań impuls do blisko 4-proc. wzrostu. Jednak w miarę upływu czasu entuzjazm słabł i jeszcze przed południem kurs zszedł pod kreskę. Notowania mają za sobą mocną przecenę w marcu, kiedy zjechały z ponad 28 zł do 21 zł. Akcje pozostają jednymi z chętniej obracanych przez inwestorów indywidualnych, a spółka i jej flagowy produkt cały czas budzi duże emocje. >> Aktualną analizę techniczną waloru znajdziesz w ATTrader.pl