Enter Air miał 56 mln zł straty netto w II kwartale 2020

Omawiane walory:

Enter Air odnotował 56,02 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 53,97 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji przewoźnika kwadrans przed godziną 10:00 spada o 4 proc., a za jeden walor płacono 23 zł.

enter,air,loty,lotnictwo,przewozy,samolot,boeing

B737 MAX 8 z floty Enter Air (Fot. spółka)

Strata operacyjna wyniosła 89,99 mln zł wobec 61,67 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 20,56 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 447,81 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2020 r. spółka miała 133,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 44,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 227,71 mln zł w porównaniu z 636,12 mln zł rok wcześniej.

– Przychody Enter Air, największej polskiej prywatnej linii lotniczej, wyniosły 227,7 mln zł w I pół. 2020 r. i były o 64,2% niższe od 636,1 mln zł osiągniętych w I poł. 2019 r. jedynie z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej w wyniku wybuchu pandemii wirusa grypy. Spółka zanotowała 133,1 mln zł straty netto oraz 87,9 mln zł straty operacyjnej. Istotny wpływ na wynik grupy miały ‚wirtualne’ różnice kursowe, które mają charakter czysto księgowy, nie są skutkiem zawieranych transakcji i nie wpływają tym samym na bieżącą działalność spółki. Po oczyszczeniu wyników z różnic kursowych Enter Air miał 99,2 mln zł straty netto – czytamy w komunikacie.

>> Terrain ahead! – omówienie sprawozdania finansowego Enter Air po I kw. 2020 r.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 2,93 mln zł wobec 8,08 mln zł zysku rok wcześniej.

– Loty turystyczne z Polski wznowiliśmy dopiero w lipcu, kiedy w normalnych okolicznościach powinniśmy być w szczycie sezonu wakacyjnego. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, klienci chcą spędzać wakacje za granicą, ale ze względu na ograniczenia w wybranych państwach i kolejne negatywne sygnały przedstawicieli rządu sporo osób rezygnuje lub odkłada decyzje o podróżowaniu. W miesiącach wakacyjnych nasze przewozy były na poziomie około 30 proc. zeszłorocznych. Pomimo bardzo trudnych warunków, w których obecnie działamy cały czas aktywnie pracujemy nad rozwojem firmy i myślimy o przyszłości. W ostatnich miesiącach zawarliśmy porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliliśmy harmonogram dostaw samolotów i zwiększyliśmy dotychczasowe zamówienie. Niedawno uruchomiliśmy też najnowocześniejszy symulator lotniczy w tej części Europy, dzięki któremu istotnie zmniejszymy koszty, które do tej pory przeznaczaliśmy na zagraniczne szkolenia i zapewnimy spółce dodatkowe przychody ze szkoleń realizowanych dla innych linii – powiedział członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki.

Enter Air jest notowany na GPW od 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT ENTER, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Statystyki covidowe psują nastroje na rynkach, w grze Allegro i Mercator Indeks WIG20 próbuje odrabiać poranne straty. Największym zagrożeniem dla niego jest niemiecki DAX i statystyki covidowe. Do kupna akcji zachęca natomiast bliskość dołka, dobre zachowanie Allegro i... wyniki Tesli. Na szerokim rynku karty rozdaje Mercator. Wizja skupu akcji to górnego limitu 1.000 zł okazała się kusząca.
  • WIG20 najniżej od 4 miesięcy, w centrum uwagi Biomed-Lublin i Cyfrowy Polsat

    Strach przed pandemią koranawirusa i wczorajsza przecena na Wall Street ciągną dziś w dół GPW. Indeksy WIG20, WIG i mWIG40 są najniżej od 4 miesięcy i wszystko wskazuje na to, że będą jeszcze niżej.

  • Czerwona lampka na giełdach, Play gwiazdą w Warszawie

    Fala czerwieni zalała europejskie giełdy. Inwestorzy obawiają się, że drastyczny wzrost liczby zakażeń koronawirusem przerwie trwające odbicie w gospodarce. Indeks WIG20 przed mocnym spadkiem ratują tylko silne wzrosty telekomów z Play na czele.

  • Od marca w Europie zbankrutowało lub weszło w ochronę przed wierzycielami 39 linii lotniczych

    Ruch lotniczy powoli się odradza, ale jak podaje Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego, do stanu sprzed pandemii wróci najwcześniej za 4–5 lat. Spowolnienie powoduje poważne perturbacje na rynku. – Od marca w Europie zbankrutowało lub weszło w ochronę przed wierzycielami 39 linii lotniczych – mówi Andrzej Kobielski z ENTER Air. Dla polskiego przewoźnika, który nawet w czasie pandemii i lockdownu nie zaprzestał działalności, to może oznaczać szansę na wejście na nowe rynki.

  • Enter Air ma porozumienie z Boeingiem dot. odszkodowania i dostawy samolotów

    ENTER Air zawarł z Boeingiem pakiet umów, w ramach którego rozlicza odszkodowanie za straty poniesione w wyniku uziemienia samolotów Boeing 737-8 Max oraz przesuwa dostawę czterech wcześniej zamówionych samolotów, zwiększając jednocześnie zamówienie o kolejne dwa. Umowa z amerykańskim producentem przewiduje również opcję zakupu dwóch kolejnych samolotów tego samego typu.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR