thpasfhe
Advertisement
PARTNER SERWISU
lgpjcmbe

Eurocash miał 99 mln zł zysku netto, 1065 mln zł zysku EBITDA w 2023 r.

Omawiane walory:

Eurocash odnotował 99,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 67,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Eurocash

(Fot. spółka)

– Zysk netto Grupy Eurocash [ogółem] osiągnął poziom 144,7 mln zł i wzrósł r/r o 62 proc., do czego przyczynił się wzrost efektywności Grupy – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Zysk operacyjny wyniósł 435,99 mln zł wobec 403,73 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1065,5 mln zł wobec 1000,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32 451,96 mln zł w 2023 r. wobec 30 857,66 mln zł rok wcześniej.

– Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły w 2023 r. 32 452 mln zł, o 5,2 proc. więcej niż w poprzednim roku. Marża brutto Grupy Eurocash w 2023 roku zmniejszyła się o 0,13 pkt proc. r/r i wyniosła 13,6 proc. – czytamy dalej.

Sprzedaż towarów segmentu Hurt w 2023 r. wyniosła 23 411,3 mln zł i wzrosła o 5 proc. r/r. EBITDA segmentu wyniosła w ub.r. 841,9 mln zł w porównaniu do 813,3 mln zł w 2022 r. Za wzrost EBITDA w 2022 r. odpowiadał wzrost sprzedaży w większości formatów dystrybucji.

– Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła -4,5 proc. w 2023 r. – napisano dalej.

➡ Kalendarium giełdowe StockWatch.pl – daty raportów okresowych spółek, terminy ustalenia praw i wypłat dywidend, daty wykupu i ustalenia odsetek od obligacji

Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec roku 2023 wyniosła 177. Liczba sklepów partnerskich oraz franczyzowych zorganizowanych przez spółki zależne od Grupy Eurocash (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wyniosła 5 797 placówek na koniec 2023 r.

– Sprzedaż towarów realizowana przez segment Detaliczny osiągnęła w 2023 r. poziom 7 995,1 mln zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. r/r. EBITDA segmentu wyniosła w 2023 r. 399,1 mln zł w porównaniu do 375,9 mln zł w 2022 roku – czytamy także.

Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy Delikatesy Centrum w ujęciu LFL w 2023 r. wzrosła o 4,6 proc. Dynamika sprzedaży dla stałej liczby sklepów Inmedio wyniosła 12,4 proc. w 2023 r/r.

Liczba wszystkich sklepów na koniec 2023 r. wyniosła 1 511, w tym 1 464 sklepy prowadzone pod marką Delikatesy Centrum. Łączna liczba kiosków Inmedio na koniec roku 2023 wyniosła 432 sklepów.

– Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w 2023 r. wyniosła 924,6 mln zł w porównaniu do 761,4 mln zł w 2022 roku. Poza organicznym wzrostem sprzedaży istotny wpływ na jej zwiększenie miała ekspansja sieci Duży Ben (411 mln zł sprzedaży) oraz supermarketu online Frisco (434 mln zł sprzedaży) – napisano także w sprawozdaniu.

Duży Ben zakończył 2023 rok z 421 lokalizacjami wobec 305 rok wcześniej.

EBITDA segmentu Projekty wyniosła w 2023 r. -33,4 mln zł w porównaniu do -51,7 mln zł w 2022. Negatywny wpływ na wyniki miały dalsze koszty ekspansji sieci Frisco i Duży Ben, podano dalej.

W samym IV kw. 2023 r. zysk EBIT Grupy Eurocash wyniósł 167,8 mln zł (wobec 165,5 mln zł zysku rok wcześniej), zysk EBITDA sięgnął 326,1 mln zł (wobec 308,1 mln zł zysku rok wcześniej) przy 7 890,8 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów (wobec 8 181,9 mln zł rok wcześniej).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 121,78 mln zł wobec 171,23 mln zł zysku rok wcześniej.

Eurocash miał szacunkowo 139 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2024 r., spadek o 16 proc. r/r

Eurocash odnotował 139 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w I kw. 2024 r. wobec 165 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe wyniki.

– Szacunkowy wynik EBITDA wyniósł 139 mln zł i był niższy o ok. 26 mln w porównaniu z I kwartałem 2023 r. na co wpływ miały m.in. efekt podwyższenia płacy minimalnej od początku 2024 r. oraz jednorazowe koszty związane z restrukturyzacją zatrudnienia poniesione w I kw. 2024, które sięgnęły 11 mln zł – czytamy w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży w I kw. br. wyniosły 7 590 mln zł wobec 7 588 mln zł rok wcześniej.

– Przychody ze sprzedaży kształtowały się na zbliżonym poziomie do I kwartału ubiegłego roku. Na niską dynamikę wzrostu sprzedaży wpływ miał między innymi spadek dynamiki cen żywności, które w I kwartale 2024 wzrosły o 2,6 proc. w porównaniu z 1 kwartałem 2023 r. (wg. danych GUS) – czytamy dalej.

Wzrost sprzedaży LFL w sieci Delikatesy Centrum wyniósł w I kwartale br. (+5 proc.).

Sieć Duży Ben zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 32 proc., a wzrost sprzedaży Frisco w I kw. 2024 r. sięgnął 20 proc. r/r.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat