W całym I półroczu 2018 roku 11 bit studios wypracowało 45,72 mln zł przychodów ze sprzedaży. Na poziomie operacyjnym spółka miała 30,18 mln zł zysku, a na czysto zarobiła 24,92 mln zł.
W samym II kwartale producent gier wypracował 43,48 mln zł przychodów ze sprzedaży i 25,89 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny wzrósł do 30,98 zł. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom 11 bit studios
– Zysk byłby jeszcze wyższy gdyby nie konieczność zawiązania papierowych rezerw na potrzeby realizacji Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019 oraz rezerw na premie roczne dla załogi spółki. Wynik obciążały też rezerwy na tantiemy dla producenta Moonlightera z tytułu sprzedaży gry w I półroczu – komentuje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.
Grzegorz Miechowski dodaje, że łączna wartość wspomnianych odpisów przekroczyła 8 mln zł. Na koniec czerwca warszawskie studio miało na kontach, lokatach bankowych oraz ulokowane w innych instrumentach finansowych łącznie ponad 51,3 mln zł. Do tej kwoty należy doliczyć prawie 12,7 mln zł należności handlowych, które są systematycznie konwertowane na gotówkę.
Prezes zaznaczył, że Frostpunk cały czas sprzedaje się bardzo dobrze. Studio planuje dalszy rozwój tytułu, co ma zapewnić długi cykl życia gry.
– Premiera wypadła imponująco. „Frostpunk” błyskawicznie znalazł się na czołówkach list bestsellerów najważniejszych światowych platform cyfrowych, na czele ze Steam. Po zaledwie 66 godzinach od rozpoczęcia sprzedaży fani kupili 250 tys. kopii „Frostpunka”, co z nawiązką pokryło nasze wydatki na stworzenie tego tytułu – przypomina Grzegorz Miechowski.
Swoje przysłowiowe 5 groszy do wyników dołożyła też gra Moonlighter, która zadebiutowała 29 maja, oraz nieśmiertelny This War of Mine.
– Moonlighter, czyli tytuł, którego jesteśmy wydawcą, również wspiął się na pierwsze miejsce bestsellerów Steam co, jak na grę tej wielkości i o relatywnie niewielkim budżecie, było bardzo dużym osiągnięciem – twierdzi prezes.
W kolejnych kwartałach 11 bit studios będzie skupiać się na dalszym rozwoju Frostpunka oraz zamierza zintensyfikować prace nad grą „Projekt 8” oraz dodatkami do This War of Mine. Pion wydawniczy przygotowuje się do premiery gry Children of Morta. Spółka z uwagi na spore zainteresowanie graczy i mediów liczy na sukces komercyjny tytułu.
W perspektywie kilku miesięcy studio zamierza wydać TWoM w wersji na bardzo szybko zdobywającą popularność konsolę Nintendo Switch.
– Na tę samą platformę trafią też Beat Cop, Moonlighter oraz Children of Morta, co potwierdza, że chcemy i potrafimy wykorzystywać wszystkie okazje do monetyzowania tytułów z naszego portfela – podsumowuje przedstawiciel spółki.
W czwartek akcje 11 bit studios potaniały o 0,5 proc. Na koniec dnia jeden walor wyceniono na 426 zł. Długoterminowi akcjonariusze nie mają powodów na narzekań. Tylko w tym roku akcje 11 bit studios podrożały o 120 proc.