Game Island powstało w lipcu 2020 roku, jako podmiot zależny od notowanej na giełdzie spółki The Dust. Studio specjalizuje się w produkcji gier na platformy Steam oraz konsole (Xbox, PlayStation, Nintendo Switch). Rozwijane portfolio produkcji składa się ze średnio budżetowych projektów (ok. 300 tys. złotych) z gatunku survival-immersive. Game Island zakłada wydanie do 15 produkcji i współfinansowanie ich w ramach formuły project finance z zewnętrznymi inwestorami, co pozwoli na zwiększenie skali i dywersyfikację projektów. Premiera pierwszej gry w formule Early Access planowana jest jeszcze w tym roku.
– Jako Game Island jesteśmy częścią Grupy The Dust, co pozwala nam na wykorzystywanie wiedzy i mechanik, już wypracowanych w Grupie, a ponadto możemy korzystać z wzajemnej cross-promocji przy marketingu i podczas premier każdego z naszych tytułów. To według nas najlepsza z perspektywy biznesowej decyzja. Nie zamykamy się jednakowoż na innych publisherów, jeżeli perspektywy współpracy będą dla spółki korzystne – powiedział Michał Ojrzyński.
Game Island jest w trakcie oferty publicznej akcji o wartości 1,5 mln zł. Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć na ukończenie produkcji dwóch gier na PC, kolejne pre-produkcje, promocję, a także bieżące koszty operacyjne spółki i koszty wejścia na NewConnect.
– Zapisy spływają na bieżąco, więc procent celu emisji cały czas się zmienia. Mamy też możliwość wcześniejszego zakończenia emisji, niż wynika to z harmonogramu, co ma na celu m.in. ochronę interesu naszych inwestorów, ponieważ zminimalizuje to efekt ewentualnej redukcji – powiedział Michał Ojrzyński, prezes spółki Game Island.
Zapisy na akcje przyjmowane są po cenie 7,20 zł za sztukę. Game Island planuje zadebiutować na NewConnect na przełomie 2021/2022 roku.
– Wycena spółki pre-money to 11,52 mln zł, a post-money przy pełnym sukcesie oferty to 13,03 mln zł – dodał Ojrzyński.
Pierwszymi zapowiedzianymi grami studia są Deadly Desert oraz The Day After. Obydwa tytuły budują się obecnie głównie organicznie, bez większych nakładów marketingowych. Komunikacja z graczami była prowadzona głównie za pomocą devlogów oraz pracach związanych z naszymi kolejnymi zapowiedziami.
– Deadly Desert swoją premierę w early access będzie miał jeszcze w tym roku, jesteśmy zadowoleni z zainteresowania tym tytułem oraz z feedbacku ze strony graczy, który do nas dotarł – ocenił Ojrzyński
Jeszcze w tym miesiącu spółka oficjalnie zapowie trzecią grę Bunker Survival, a zaraz po świętach wielkanocnych pokazany zostanie czwarty tytuł z portfolio studia.
– Widzimy w tego typu produkcjach duży potencjał biznesowy, w dodatku gatunek ten pozwala na wysokie zróżnicowanie tych produkcji względem siebie. Nasz zespół czuje się bardzo dobrze i swobodnie w tym gatunku, a poprzez immersive chcemy w tych produkcjach wzbudzać zaangażowanie po stronie graczy dzięki opowiadanej przez nas historii – argumentuje prezes Game Island.
Zespół studia liczy obecnie 10 osób, co pozwala na jednoczesną pracę nad kilkoma pre-produkcjami. Prezes zapowiada, że wraz z przechodzeniem kolejnych tytułów do etapu produkcji, zespół będzie rozbudowywany. Docelowo spółka planuje zatrudniać ok. 20 doświadczonych osób.