PARTNER SERWISU
kyxsmamm

Gaming Factory: Przyszły rok powinien być dla spółki przełomowy i zdecydowanie warto czekać na to, co zaprezentujemy

Omawiane walory:

Gościem poniedziałkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory. Tematem spotkania było omówienie bieżącej działalności i najnowszych premier, a także plany wydawnicze na przyszły rok.

Adamkiewicz,prezes,Gaming,Factory, czat, relacja,

Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. (Fot. mat. prasowe)

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole notowany na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka współpracuje z ponad 20 zespołami deweloperskimi i pracuje obecnie nad prawie 30 produkcjami na PC. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.

– Największe tytuły, nad którymi pracujemy, czyli Dreamhouse, We are Legion: Rome czy Dinos Reborn, mają szansę ukazać się w IV kwartale przyszłego roku. Natomiast podkreślam, że to jest termin bardzo orientacyjny, bo im większa gra, tym więcej prac przy ukończeniu tytułu – powiedział Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu spółki Gaming Factory.

– W pierwszej połowie przyszłego roku pokażemy nowy, niezapowiadany nigdzie projekt, który ma przed sobą ostatnie miesiące developmentu. Zatem okres od zapowiedzi do premiery będzie krótki i liczę na to, że taka kampania marketingowa spotka się z dużym zainteresowaniem graczy – dodał.

Według prezesa przyszły rok będzie przełomowym czasem dla spółki ze względu na liczbę premier oraz podejście do wydawania kolejnych tytułów.

– Po pierwsze dlatego, że w tym roku – z gier o większym potencjale – wydaliśmy w zasadzie tylko Castle Flipper i projekt ten szybko się zwrócił. Po drugie – wiele gier zostało przełożonych, aby je dopracować i te projekty ujrzą światło dzienne w przyszłym roku. Po trzecie zebraliśmy w tym roku sporo doświadczenia i pracujemy aktualnie nad dużo lepszymi grami niż to miało miejsce jakiś czas temu. Z perspektywy czasu widzę, że wiele terminów podawanych przez producentów było nierealne, zatem obecnie jesteśmy już ostrożniejsi w prowadzeniu harmonogramu premier dla Inwestorów. Tak czy inaczej przyszły rok powinien być dla spółki przełomowy i zdecydowanie warto czekać na to co zaprezentujemy – powiedział Mateusz Adamkiewicz.

Prezes Gaming Factory przyznał, że systematycznie rośnie konkurencja na Steam, przez co coraz trudniej przebić się ze swoją grą. Poprzeczka, jeśli chodzi o jakość i wielkość gry, również została podniesiona.

– Na pewno będziemy skupiać się na największych produkcjach i okazyjnie prowadzimy negocjacje w sprawie sprzedaży naszych starszych projektów, ale są to długotrwałe procesy i dotychczas nie podpisaliśmy żadnej takiej umowy. Mniejsze projekty, które stanowią większość naszego aktualnego portfolio były rozpoczynane 2-3 lata temu, od IPO, zgodnie z przyjętą strategią, 4 na 5 nowych projektów to większe gry – dodał.

>> Zapis całego spotkania z Mateuszem Adamkiewiczem, prezesem zarządu spółki Gaming Factory znajdziesz tutaj

W ubiegłym roku spółka wypłaciła swoją pierwszą dywidendę w wysokości 0,27 zł na akcję. W tym momencie według prezesa Adamkiewicza jest za wcześnie, aby mówić o dywidendzie za ten rok.

– Od początku powstania tej firmy chcieliśmy być spółką dywidendową i za 20 lat chcielibyśmy być kojarzeni jako spółka, która ma ponad dwudziestoletnią historię nieprzerwanej wypłaty dywidendy od pierwszego roku jej działalności – powiedział Mateusz Adamkiewicz.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Gaming Factory zapowiada aktualizację strategii

    Gaming Factory przygotowuje aktualizację strategii, w której mają się znaleźć nowe cele rozwojowe oraz kierunki działań na najbliższe kwartały. Publikacja dokumentu planowana jest na koniec września.

  • Sprzedaż JDM: Japanese Drift Master przekroczyła 100 tys. egzemplarzy

    Gaming Factory poinformowało, że sprzedaż gry JDM: Japanese Drift Master na wszystkich platformach przekroczyła 100 tys. egzemplarzy niespełna miesiąc po premierze. Główne działania koncentrują się obecnie na rozszerzaniu zawartości gry, utrzymaniu wysokiego zaangażowania społeczności oraz maksymalnym wykorzystaniu rosnącej liczby zapisów wishlisty, która przekroczyła już 870 tys.

  • Gaming Factory: Liczba sprzedanych egz. ‚JDM: Japanese Drift Master sięgnęła 65 tys.

    Łączna liczba sprzedanych kopii gry "JDM: Japanese Drift Master" wynosi 65 tys. szt. od premiery w dniu 21 maja br., podało Gaming Factory. Na pełen zwrot kosztów spółka liczy w ciągu kilku tygodni.

  • Gaming Factory pozytywnie ocenia odbiór gry ‚JDM: Japanese Drift Master’ po premierze

    Gaming Factory pozytywnie ocenia odbiór gry "JDM: Japanese Drift Master", której premiera odbyła się w środę - zarówno pod względem stabilności sprzedaży, jak i reakcji społeczności. Sprzedaż gry rozwija się zgodnie z założeniami spółki.

  • 5 najbardziej oczekiwanych polskich gier w 2025 r.

    Przed nami premiery co najmniej kilku polskich produkcji, które wzbudzają duże zainteresowanie graczy na całym świecie. Mateusz Chrzanowski z Noble Securites wskazuje pięć tytułów, które według danych z platformy Steam mają największy potencjał sprzedażowy.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat