Giganci z Doliny Krzemowej wchodzą na rynek czatów biznesowych

Omawiane walory: , ,

Na rynku usług typu livechat, na którym działa m.in. polska spółka LiveChat Software, robi się coraz ciaśniej. W tym tygodniu Apple ogłosiło, że w wiosennej aktualizacji systemu iOS udostępni nowe rozwiązania dla przedsiębiorców, w tym m.in. business chat. Swoje rozwiązania dla biznesu w ostatnim czasie uruchomiły również Facebook i Google.

(fot. LiveChat/Apple)

Dzięki aktualizacji systemu iOS do wersji 11.3 użytkownicy produktów marki sygnowanej logiem nadgryzionego jabłka przy pomocy iMessage będą mogli rozmawiać z przedstawicielem danej firmy, planować spotkania i działania w zależności od potrzeb. Możliwe będzie równie dokonywanie płatności za pomocą Apple Pay. Z rozwiązania opartego na iOS korzystać będą takie firmy jak Discover, Hilton, Lowe’s czy Wells Fargo.

Trend przechodzenia z rynku B2C (Business to Consumer) do B2B (Business to Business) jest widoczny również w przypadku bezpośredniej konkurencji Apple. Jeszcze w listopadzie zeszłego roku Facebook uruchomił biznesową wersję platformy Messenger, która daje firmom możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami poprzez stronę internetową jak i aplikację Messenger. W testach nowych usług firmy Marka Zuckerberga wzięły udział takie firmy jak Air France, KLM, Zalando oraz Aviva.

Już wkrótce Apple udostępni usługę business chat z opcją płatności za pomocą Apple Pay.

Należący do Facebooka WhatsApp już 18 stycznia uruchomił aplikację WhatsApp Business. Usługa jest dostępna na rynkach takich jak: Indonezja, Włochy, Meksyk, Wielka Brytania i USA. Docelowo spółka chce wprowadzić swoje rozwiązanie na rynki na całym świecie. Aplikacja od WhatsApp skierowana jest do mniejszych firm i ma wspomóc przedsiębiorców w kontaktach z ich klientami. Wraz z rozwojem oprogramowania WhatApp chce również wprowadzić obsługę dla większych klientów pokroju linii lotniczych, sklepów internetowych czy banków.

Google ze swoim My Business również chce wspomagać przedsiębiorców w sieci. Oprócz czatu biznesowego, My Business integruje się z Google Maps, pozwala klientom na recenzowanie firm czy też wykonanie rezerwacji produktów i usług.

LiveChat nie obawia się konkurencji

Plany amerykańskich gigantów uważnie obserwuje polski dostawca usług typu livechat – LiveChat Software. Jak pokazuje historia, inwestorzy potrafią być mocno wyczuleni na doniesienia o nowych graczach na rynku, czego przykładem jest listopadowe tąpnięcie notowań wywołane przez informacje na temat wprowadzenia przez Facebooka czatów biznesowych w swojej aplikacji. Przedstawiciele spółki zapewniali wówczas, że amerykański gigant nie stanowi bezpośredniego zagrożenia, a mimo to odrabianie strat zajęło w sumie ponad 2,5 miesiąca.

– Kolejne informacje o rozwiązaniach dla biznesu w obszarze komunikacji tekstowej ze strony firm takich jak Apple czy Facebook śledzimy bardzo uważnie. Jesteśmy ich świadomi od momentu ogłoszeń już na etapie deweloperskim – czyli na wiele miesięcy przed oficjalnym ogłoszeniem. Tak było zarówno w przypadku Apple, jak i wcześniej Facebooka. W naszej opinii, to dobra informacja dla całej branży, bo te firmy popularyzują takie rozwiązania, wprowadzają nowe możliwości dla integracji i pozyskiwania kolejnych klientów, którzy chcą korzystać z tego sposobu komunikacji. Dzięki temu, dla nas Facebook Messenger, WhatsApp, a teraz Apple stają się kolejnymi kanałami dystrybucji naszych rozwiązań. – poinformowało redakcję StockWatch.pl biuro prasowe spółki.

>> 4000 PLN na prowizje! Wykorzystaj właściwy moment, aby dołączyć do 200.000 inwestorów – DEGIRO

Polska firma oferuje działające w modelu SaaS usługi wspierające sprzedaż i obsługę klientów. Jej flagowym produktem jest LiveChat, który służy do bezpośredniej komunikacji pomiędzy odwiedzającym stronę, a jej właścicielem. Oprogramowanie LiveChat działa bezpośrednio na stronie zamawiającego, a nie jak w przypadku rozwiązań amerykańskich firm z Doliny Krzemowej za pośrednictwem serwerów dostawcy. Polska spółka w ostatnim czasie wprowadziła również nad tzw. BotEngine, czyli oprogramowanie automatycznie odpowiadające na pytania klientów. Nad wdrożeniem podobnego rozwiązania do BotEngine, pracuje również Facebook. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom LiveChat Software

– Wokół naszych produktów – LiveChat i BotEngine, budujemy ekosystem rozwiązań, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników. Będą oni mogli komunikować się ze swoimi klientami poprzez różne kanały i platformy – już nie tylko poprzez strony www, ale teraz także poprzez SMS-y, urządzenia Apple, inne urządzenia mobilne, Facebook Messenger, komunikatory i platformy społecznościowe. Ze swojej natury firmy takie jak Facebook, Google, czy Apple nie będą bezpośrednio konkurować z takimi wyspecjalizowanymi dostawcami rozwiązań B2B jak LiveChat Software, Zendesk, czy LivePerson, które zapewniają integrację różnych platform i rozwiązań, analitykę, wyspecjalizowaną obsługę klienta, czy dostęp do wiedzy eksperckiej z zakresu customer care. – zaznacza spółka w komentarzu przesłanym do redakcji StockWatch.pl.

LiveChat ma ambitne plany. Docelowo chce pozyskiwać 1.000 nowych klientów miesięcznie. Obecne tempo jest znacznie niższe. W grudniu minionego roku LiveChat zwiększył swoją bazę klientów o 302 nowe firmy. Jest to wzrost o ok. 28 proc. względem roku poprzedniego. Z rozwiązania LiveChat korzystają klienci z ok. 150 krajów. Są to firmy ze wszystkich branż, przy czym głównie z takich sektorów jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

– Chcemy docelowo rosnąc o 1 tys. klientów miesięcznie. Wiemy, że z operacyjnego punktu widzenia, że jest to tylko kwestia czasu, jaki jest włożony w generowanie ruchu na naszych stronach. Mamy biznes stabilny pod względem metryk SaaS. Monitorujemy wskaźniki operacyjne, ale nie ma tu dużych zmian – średnio na jednego klienta mamy nadal ok. 90 USD, a wskaźnik odejść wynosi około 3 proc. – powiedział Mariusz Ciepły, prezes LiveChat.

Konkurencja ze strony amerykańskich gigantów oraz osłabienie dolara względem złotówki spędzają sen z powiek akcjonariuszom LiveChata. Od ubiegłorocznych szczytów notowania spółki spadły już 20 proc. W szerszej perspektywie sytuacja posiadaczy akcji jest znacznie lepsza. Od kwietniowego IPO walory LiveChat podrożały o 150 proc.

W czwartek ok. 15:00 kurs akcji LiveChat Software zniżkuje o 1,7 proc. do 43,85 zł. Kapitalizacja spółki wynosi 1,15 mld zł.

notowania

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o apple, facebook, Livechat)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR