
Grupa AmRest miała wstępnie 272 mln euro przychodów w II kw., -43,6 proc. r/r
Wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie II kwartału 2020 roku wyniki sprzedaży (ogólnej oraz sprzedaży porównywalnej w restauracjach) uległy wyraźnej poprawie.
– Na koniec kwietnia otwartych było około 56 proc. restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81 proc. restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7 proc. Na koniec czerwca działało już 92 proc. wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4 proc. – czytamy w komunikacie.
Na dzień 11 sierpnia w ramach portfolio grupy funkcjonuje około 96 proc. restauracji.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych sklepów, osiągnął 91,1 proc. w I kwartale 2020 roku i 67,8 proc. w II kwartale 2020 roku. Wyniki poprawiały się z miesiąca na miesiąc wraz ze znoszonymi ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania restauracji i restrykcji społecznych, a indeks (mierzony r/r) urósł z 48,8 proc. w kwietniu, poprzez 68,7 proc. w maju, do 78,8 proc. w czerwcu. W marcu wyniósł on 64 proc.
– Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w II kw. 2020 133,6 mln euro, co stanowi spadek o 34,3 proc. w porównaniu do II kw. 2019. Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w II kw. 2020 22,3 mln euro i były o 57,1 proc. niższe niż przed rokiem. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kw. 2020 kształtowała się na poziomie 92,4 mln euro i była o 52,8 proc. niższa niż przed rokiem. Przychody na rynku chińskim w II kw. 2020 osiągnęły poziom 19,2 mln euro i były o 21 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Przychody segmentu ‚Pozostałe’ wyniosły w II kw. 2020 4,6 mln euro i były o 38,9 proc. niższe niż przed rokiem – czytamy dalej.
Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru. Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest (equity) wzrosła w ciągu roku o około 70 proc. w maju i 51 proc. w czerwcu.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 961,5 mln euro w 2019 r.