vcozdeud
Advertisement
PARTNER SERWISU
ksycdxts

Grupa LPP miała blisko 460 mln zł zysku netto w II kwartale roku obrotowego 2021-22

Omawiane walory:

Odzieżowy gigant odnotował w 2Q’21/22 3,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, 595 mln zł EBIT, 863,8 mln zł EBITDA oraz 459,1 mln zł zysku netto.

lpp,wyniki,2021

Źródło: Spółka

Wyniki grupy LPP za drugi kwartał roku obrotowego 2021/22 okazały się lepsze od oczekiwań rynkowych ekspertów. Mimo to w środę akcje spółki zmagają się z lekką przeceną. Około 9:30 za jeden walor spółki płacono 14.390 zł (-0,2 proc.). W II kwartale (maj-lipiec 2021 r.) odzieżowy gigant wypracował 595 mln zł zysku operacyjnego wobec zaledwie 32,3 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 863,76 mln zł wobec 308,13 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3.643,14 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 2.129,3 mln zł rok wcześniej.

W I poł. r.obr. 2021/2022 (luty-lipiec 2021) spółka miała 480,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 392,63 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5.993,48 mln zł w porównaniu z 3.307,94 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 1 208,11 mln zł wobec 325,71 mln zł rok wcześniej.

Sprzedaż internetowa grupy wzrosła do 793 mln zł w II kw. r.obr. 2021/2022 z 621 mln zł rok wcześniej, zaś w całym I półroczu – odpowiednio do 1.781 mln zł z 1.005 mln zł rok wcześniej.

– W I półroczu 2021/22 przychody grupy kapitałowej osiągnęły prawie 6 mld zł wobec nieco ponad 3 mld zł w tym samym okresie rok wcześniej. Wyższe o ponad 80 proc. r/r przychody były wynikiem kilku czynników: powrotu klientów do sklepów stacjonarnych po okresie lockdownu i realizacji tzw. ‚odłożonego popytu’, utrzymującej się tendencji preferencji zakupów online, udanych kolekcji wszystkich marek oraz rozwoju powierzchni handlowej grupy i dostosowaniu logistyki do modelu omnichannelowej organizacji – czytamy w raporcie.

Dzięki sprzedaży kolekcji w pierwszej cenie grupa osiągnęła marżę brutto na poziomie 55,5 proc., tj. o 7,7 pkt proc. wyższej niż rok wcześniej. Osiągnięcie wyższej marży handlowej było możliwe dzięki wyjątkowo niskim cenom zakupu kolekcji wiosennej. Towary były zamawiane w apogeum kryzysu spowodowanego pandemią, gdy skłonność producentów do negocjacji cen była większa, z obawy o przyszłość gospodarki. Zamówienia składane w kolejnych miesiącach pokazały, że tak niskie ceny zakupu kolekcji wiosennej były ewenementem.

Koszty operacyjne poniesione przez grupę w I półroczu 2021 roku były wyższe o 48,7% r/r, co wynikało z rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej oraz kanału sprzedaży online. Jednocześnie wzrost kosztów operacyjnych był niższy niż wzrost sprzedaży ze względu na oszczędności kosztowe poczynione w czasie pandemii.

LPP podkreśliło w raporcie, że ze względu na spodziewane wzrosty kosztów transportu, cen produkcji, wzrosty kosztów wynagrodzeń oraz materiałów i usług, spółka zakłada mniej korzystny wpływ czynników w przyszłości, wobec czego wyniki uzyskane w I półroczu 2021/22 nie powinny być bazą do tworzenia projekcji wyników grupy na kolejne kwartały.

Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy liczy 2.021 sklepów o łącznej powierzchni 1.616,5 tys. m2 w 25 krajach. Online jest obecna na 28 rynkach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat