PARTNER SERWISU
ozqhsbmm

Grupa LPP w pierwszym kwartale wypracowała 268 mln zł zysku netto

Omawiane walory:

Odzieżowy gigant miał w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego 268 mln zł zysku. Ze względu na decyzję sprzedaży spółki rosyjskiej podjętą przed datą bilansową, w 1Q’22/23 działalność ta została pokazana jako przeznaczona do sprzedaży. Przekształceniu uległy również dane historyczne.

lpp, wyniki, handel, akcje,

(Fot. spółka)

W kwietniu zarząd LPP podjął decyzję sprzedaży rosyjskiej spółki zależnej kontrahentowi zewnętrznemu. W związku z tym aktywa i zobowiązania wycenione na dzień 30 kwietnia 2022 r., dotyczące tej spółki, zostały przeklasyfikowane jako przeznaczone do sprzedaży, natomiast sprawozdania z całkowitych dochodów oraz z przepływów pieniężnych za okres od lutego do kwietnia 2022 roku i za okres porównawczy zostały podzielone na działalność kontynuowaną i przeznaczoną do sprzedaży, wyjaśniono w raporcie.

– W rezultacie powyższych, w większej mierze nietypowych czynników w okresie rozliczeniowym, Grupa LPP osiągnęła zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 96,9 mln zł wobec 21,5 mln zł rok wcześniej. Natomiast zysk netto z działalności przeznaczonej na sprzedaż wyniósł 171 mln zł, przy czym jednym z czynników na niego wpływających było odwrócenie odpisów w kwocie 287 mln zł – czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 186,64 mln zł wobec 62,44 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 438,2 mln zł wobec 344,35 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3.034,23 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 1.815,3 mln zł rok wcześniej.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Sklepy grupy w Ukrainie zarówno internetowe, jak i stacjonarne zostały zamknięte w lutym w sytuacji wybuchu wojny. Natomiast na terenie Rosji decyzją zarządu LPP grupa zakończyła sprzedaż w marcu, przypomniano.

– Oba rynki do czasu wybuchu wojny były dla grupy znaczącymi pod względem przychodów, a brak sprzedaży na nich, wynikający z wybuchu wojny miał wpływ na osiągnięte wielkości przychodów przez grupę w I kwartale 2022/23. Jednakże pomimo ograniczenia sprzedaży w tych krajach, przychody grupy kapitałowej osiągnęły ponad 3 mld zł wobec 2,4 mld zł w tym samym okresie roku ubiegłego i były wyższe o ok. 29 proc. Największą sprzedaż uzyskała marka Sinsay, co potwierdza rosnący trend zainteresowania odzieżą z segmentu value for money – czytamy też w raporcie.

Z kanału internetowej grupa uzyskała prawie 1 mld zł przychodów co stanowiło ok. 33 proc. całości sprzedaży i – jak zaznacza LPP – pokazuje niesłabnącą popularność tego kanału sprzedaży.

– Jednocześnie ograniczona możliwość sprzedaży na obu rynkach: ukraińskim i rosyjskim spowodował wzrost zapasów r/r i konieczność dokonania większych akcji promocyjnych kolekcji Wiosna/Lato wszystkich marek, co w następstwie wpłynęło na wynik marży brutto na sprzedaży, który kształtował się na poziomie 53,3 proc. tj. o 2,2 pkt proc. mniej niż rok wcześniej – napisano także.

Wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2022/2023 wynosiły około 263 mln zł (w tym 189 mln zł stanowiły wydatki na salony, 57 mln zł na infrastrukturę oraz 17 mln zł na IT). W stosunku do I kwartału roku poprzedniego (nieprzekształconego) wydatki inwestycyjne były większe o 5 proc.

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2022 r. wyniósł 123,8 mln zł wobec 84,08 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa LPP oferuje swoje produkty klientom w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 38 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej (bez uwzględnienia salonów w Rosji) to 1 760 sklepów o łącznej powierzchni 1 458 tys. m2 w 25 krajach (wg stanu na 30 kwietnia br.).

lpp, sieć, sklepy, rosja

Sieć sklepów LPP (bez uwzględnienia Rosji) skurczyła się do 1.760 salonów.

LPP podtrzymuje plan 16 mld zł sprzedaży, oczekiwania niższych marż w r. obr. 2022/2023

Po wynikach I kwartału, LPP podtrzymało plan zwiększenia przychodów o 13 proc. r/r do 16 mld zł w roku obrotowym 2022/2023 (rozpoczętym w lutym br.), przy niższej marży handlowej i operacyjnej.

– Plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 (z wyłączeniem rynku Ukrainy i Rosji) wskazują na możliwość osiągnięcia 16 mld zł sprzedaży tj. wzrostu o około 13 proc. r/r, z czego w kanale sprzedaży internetowej przekroczenie poziomu 5 mld zł – czytamy w raporcie.

W I kw. roku obrotowego (luty-kwiecień 2022) przychody grupy wzrosły o ok. 29 proc. r/r do 3,03 mld zł.

– Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w 2022/23 roku spodziewa się spadku marży handlowej i operacyjnej – czytamy dalej.

Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 53,3 proc. tj. o 2,2 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

– Pomimo tego, planuje utrzymać poziom zaangażowania inwestycyjnego na 2022/23 w wysokości 1 mld zł, w tym ok. 630 mln zł na rozwój sieci salonów stacjonarnych, której jednocześnie powierzchnia ze względu na wstrzymanie rozwoju w rejonie wschodnim ulegnie zmniejszeniu w bieżącym roku o około 4 proc. r/r. W kolejnych latach grupa zakłada odbudowanie powierzchni handlowej i powrót do jej wzrostów – zapowiedziała także spółka.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat