
Haitong Bank obniżył cenę docelową LiveChat Software do 124,5 zł za akcję
Analityk utrzymał rekomendację kupuj dla Livechatu, ale obniżył cenę docelową akcji do 124,50 zł (ze 150 zł), głównie ze względu na podniesienie WACC, które jest wynikiem ostatnich i przyszłych podwyżek stóp procentowych w związku z szybkim wzrostem inflacji. Ekspert obniżył również prognozy EBITDA na 1YF/2YF o 4 proc./2 proc., tak by uwzględniały presję inflacyjną.
– Spółka LVC opublikowała właśnie wstępne dane za 4Q21/22, które potwierdzają, że nadal rozwija swoją działalność w sposób organiczny. MRR wyniósł 4,64 USD, +15,4 proc. r/r, liczba przyłączeń netto do LiveChat wzrosła do +977 vs 673 kwartał wcześniej, a ARPU wyniosło 120,9 USD, +3,3 proc. r/r. Ze względu na około 10-procentowe r/r umocnienie USD względem PLN, oczekujemy, że w 4Q21/22 skonsolidowane przychody mogą wzrosnąć o około 25 proc. r/r do około 60 mln PLN, a zysk netto do około 32 mln PLN, +16 proc. r/r. Model biznesowy LVC oparty na subskrypcji SaaS, w połączeniu z uzyskiwaniem większości przychodów z rynków rozwiniętych w USD, stawiają biznes LVC w relatywnie bezpiecznej pozycji. Według naszych szacunków, LVC wyceniane jest obecnie wg wskaźnika 1YF/2YF P/E na poziomie 21,5x/17,9x i oferuje roczną dywidendę na poziomie 3,7 proc./4,4 proc. – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, analityka Haitong Banku.
Według analityka, wstępne wyniki za 4Q21 pokazują dobry początek roku 2022. W 4Q21/22 MRR wyniósł 4,64 mln USD, +15,4 proc. rok do roku, ale dynamika kw/kw przyspieszyła do +4,5 proc. kw/kw wobec +1 proc. w poprzednim kwartale.
– Baza klientów produktu LiveChat osiągnęła 35 559, co oznacza przyłącza netto 977 (vs +600 oczekiwanych), co jest widoczną poprawą w porównaniu z +600-700 w poprzednich kwartałach. ARPU LiveChat wyniosło 120,4 USD i wzrosło o ok. 2 USD w porównaniu do poprzedniego kwartału. Początkowe ARPU LiveChat wyniosło 63,3 USD, -13,9 proc. rok do roku, co wynikało z szybszego tempa wzrostu liczby klientów mniejszych niż większych (co w pewnym stopniu widać w wyższej wartości przyłączeń netto). Baza klientów ChatBota osiągnęła poziom 2 404, przy przyłączach netto wynoszących +98 (wobec prognozowanych +95); ARPU wyniosło 102,3 USD, +17,7 proc. rok do roku i +3,4 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału (wobec +1,9 proc. kwartał wcześniej) – czytamy w raporcie.
Według wstępnych danych LVC, przychody w 4Q21/22 (kalendarzowo 1Q22) wyniosły 14,61 mln USD, +15,4 proc. r/r, ale kurs USD/PLN osiągnął 4,1260, +9,4 proc. r/r. W efekcie analityk oczekuje, że skonsolidowane przychody wyniosą 60,3 mln zł, +25,4 proc. r/r.
– Ze względu na krajową presję płacową oraz oczekiwane wyższe koszty serwerów/infrastruktury IT (płatne w USD), oczekujemy marży brutto na poziomie 85,5 proc., -1,5 p.p. r/r. Ze względu na rosnące znaczenie programu partnerskiego w pozyskiwaniu klientów LiveChat, spodziewamy się również jego rosnącego wpływu na koszty sprzedażowe LVC, stąd oczekujemy wskaźnika SG&A na poziomie 28 proc. vs. 25,5 proc. rok temu lub 27,7 proc. kwartał wcześniej. Na wynik 4Q21/22 wpływ będą miały darowizny przekazane przez LiveChat na rzecz organizacji pozarządowych, w tym 1 mln PLN na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej – czytamy w raporcie.
LiveChat komentuje, że może odczuć presję na marże w nadchodzących kwartałach, ponieważ musi zwiększyć zatrudnienie w celu rozwoju produktów w sytuacji presji płacowej w sektorze. Jednak 100 proc. przychodów LiveChatu generowanych jest w USD, a większość kosztów w PLN, z wyjątkiem kosztów serwerów (USD) i czynszów (EUR). Przedłużająca się wojna na Ukrainie powinna utrzymać niski kurs PLN w stosunku do USD i EUR, co pozwoli na utrzymanie marży brutto LiveChat.
Spółka szacuje, że łączne przychody z rynku rosyjskiego, ukraińskiego i białoruskiego stanowią mniej niż 0,5 proc. MRR. Na początku marca LVC zablokował możliwość zakładania kont testowych i kupowania produktów z Rosji i Białorusi. USA generują ok. 43 proc. całkowitych przychodów, Wielka Brytania – ok. 11 proc., Australia – ok. 5 proc., Polska – ok. 2 proc., pozostałe kraje – 39 proc.
Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) przyznał LiveChatowi ochronę patentową za umożliwienie konsultantowi „podglądu” treści wiadomości w czasie, gdy jest ona w trakcie redagowania. Jest to drugi patent zarejestrowany w USA. LiveChat komentuje, że opatentowana technologia znacząco poprawia szybkość i jakość obsługi klienta. Patent został przyznany w USA, a LVC ma prawo do ochrony prawnej przez okres 20 lat. LiveChat uzyskał podobną ochronę rok temu za rozwiązanie polegające na wyświetlaniu niestandardowej wiadomości zachęcającej użytkownika końcowego do rozpoczęcia rozmowy.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Rekomendację dla LiveChat Software powstała 6 kweitnia 2022 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ