Zarząd Harper Hygenics podał prognozy finansowe na 2015 r. Spółka przewiduje w nich uzyskanie przychodów w przedziale 206-220 mln zł, zysku EBITDA w przedziale 17-18 mln zł oraz zysku netto w granicach 1,2 -2,1 mln zł. Byłby to znaczny regres w porównaniu z 2014 rokiem, kiedy wypracowano odpowiednio 223,6 mln zł, 23,7 mln zł i 29,3 mln zł. >> Komunikat z prognozami znajdziesz tutaj.
Zarząd wziął pod uwagę bieżącą sytuację finansową spółki, osiągnięte wyniki w I kwartale 2015 roku, wraz z wstępnymi szacunkami wyników finansowych w I półroczu, a także realizowane kontrakty oraz negocjowane i oczekiwane do wdrożenia projekty z klientami w bieżącym roku, w tym w zakresie komercjalizacji włókniny produkowanej w technologii Arvell.
– Prognozowany spadek przychodów ze sprzedaży nawet o około 18 mln zł w skali roku, w tym zaraportowany w I kwartał 2015 spadek przychodów ze sprzedaży rok-do-roku o ponad 8 mln zł, wynika w przeważającej mierze ze znaczącego spadku sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim, o czym spółka informowała w RB 02/2015 w dniu 30 kwietnia 2015 r. (…) Zarząd zwraca uwagę, że w odróżnieniu od poprzednich dwóch lat obrotowych, charakteryzujących się stosunkowo dużą powtarzalnością i stabilnością wyników w poszczególnych kwartałach, w roku obrotowym 2015 wyniki poszczególnych kwartałów mogą charakteryzować się istotnymi odchyleniami, zarówno w ujęciu kwartał-do-kwartału jak i rok-do-roku. – czytamy w raporcie spółki.
Prognoza oparta jest o założenie, że w 2015 r. warunki prowadzenia działalności gospodarczej nie zmienią się w istotny sposób w stosunku do sytuacji bieżącej oraz nie pojawią się w drugiej połowie bieżącego roku nowe czynniki, mogące istotnie zmienić popyt na produkty i usługi oferowane przez Harper Hygienics. Prognoza uwzględnia utrzymanie rezerw w wysokości 2,6 mln zł z tytułu przeterminowanych należności z rynku ukraińskiego, co do których KUKE kwestionuje obowiązek wypłaty odszkodowania.
Słabość w wynikach spółka zasygnalizowała w I kwartale 2015 r. W tym okresie przychody grupy spadły o 16 proc. w ujęciu r/r. Ubytek ten był pokłosiem załamania sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim, gdzie miał miejsce spadek o około 80-proc. Na poziomie operacyjnym pojawiła się strata w wysokości -54 tys. zł, a netto -1,35 mln zł. Spółka w raporcie kwartalnym poinformowała, że kontynuuje próby dywersyfikację źródeł przychodów i aktywizuje działania sprzedażowe na pozostałych rynkach. Harper Hygienics działa na rynku produktów kosmetyczno-higienicznych. Główną marką spółki jest Cleanic. >> Więcej o finansach i fundamentach spółki znajdziesz na dedykowanej stronie analitycznej.
W tym roku akcje Harper Hygenics straciły już ponad 30 proc. W skali ostatnich 12 miesięcy przecena sięga 29 proc. Akcje spółki notowane są niewiele powyżej dołka z 2013 r.