Helio w okresie od lipca do września 2016 r. zanotował wzrost przychodów o 62 proc. r/r do 28,6 mln zł. Jeszcze mocniej podskoczył zysk brutto ze sprzedaży, bo aż o 83 proc. do ponad 8 mln zł. Na poziomie operacyjnym pojawił się zysk w wysokości 1,9 mln zł, a netto 1,4 mln zł. Rok wcześniej widniały straty na poziomie odpowiednio -0,6 mln zł i -0,7 mln zł.
Dynamiczny wzrost przychodów jest konsekwencją rosnącej sprzedaży przychodów u wszystkich kontrahentów, w tym trójki najistotniejszych sieci – Biedronka, Auchan i Carrefour. Wyższa sprzedaż zaowocowała tym, że pierwszy raz w giełdowej historii Helio zakończyło okres lipiec-wrzesień zyskiem netto. Z drugiej jednak strony wzrósł ujemny cash flow operacyjny z -4,1 mln zł do -11,4 mln zł. To efekt zwiększenia zapasów przed sezonem świątecznym i wzrostu należności w związku z dynamiczna zwyżką przychodów.
Wyniki kolejnego kwartału będą w dużej mierze uzależnione od popytu na bakalie przed świętami Bożego Narodzenia. Spółka w raporcie zwraca uwagę na wysoką bazę tego okresu. Wynikom nie pomaga niestabilna sytuacja na rynku walutowym. Deprecjacja złotego wobec kluczowej dla zakupu surowca waluty USD przyczynia się do obniżenia uzyskiwanych marż ze sprzedaży brutto, zwiększenia kosztów finansowych (różnic kursowych) oraz zapotrzebowania na kapitał obrotowy.
– Podsumowując, przed spółką kluczowy dla branży kwartał, od którego uzależnione są całoroczne wyniki emitenta. Choć nadal należy liczyć się z głównymi czynnikami ryzyka charakterystycznymi dla działalności Helio, w tym przede wszystkim deprecjacją złotego względem kluczowej dla kosztów emitenta waluty i konkurencją, dotychczas podjęte działania, oraz czołowa pozycja w branży dają podstawy do pomyślnych rokowań na przyszłość. – czytamy w raporcie spółki.
Po wynikach kwartalnych Helio zyskuje na wartości. Poprawa wyników napędza kurs spółki, który od początku roku wzrósł o ponad 150 proc. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Helio