
Huckleberry Games przeprowadzi rebranding działalności. Fot. Spółka/fb
Brak choćby najmniejszych sukcesów wydawniczych i potężny spadek notowań – tak można w dużym skrócie podsumować blisko trzyletnią historię Huckleberry Games na NewConnect. Mimo to zarząd nie składa broni i chce zacząć wszystko od początku. Jak podkreśla prezes studia, nowa spółka nie chce być kojarzona z dawną działalnością Huckleberry Games, ale… z dotychczasowych projektów nie zamierza rezygnować.
– Mamy zupełnie nową, inną wizję rozwoju spółki niż nasi poprzednicy. Nowe studio ma być całkowicie nowym otwarciem, odcinamy się od dawnej działalności Huckleberry Games i poprzedniego zarządu. Projekty Edengrad oraz The Minglers zamierzamy oddać do kompletnej poprawy lub, na bazie ich, stworzyć nowe produkcje – komentuje Dawid Modro, prezes Huckleberry Games.
Na najbliższym WZA akcjonariusze będą głosować nad zmianą nazwy spółki i nową strategią rozwoju, która zakłada tworzenie i portowanie gier na platformy mobilne, takie jak Nintendo Switch, iOS, Android. Spółkach chce też współpracować z zewnętrznymi konsultantami oraz innymi spółkami gamingowymi. W dłuższej perspektywie studio zamierza stworzyć własny zespół deweloperski.
– Prowadzimy także zaawansowane rozmowy na temat zakupu kilku istniejących gier. Rozmawiamy również z niezależnymi twórcami na temat wprowadzenia na rynek przygotowanych przez nich 2 gier w środowisku Switch oraz Steam – dodaje Dawid Modro.
Obok działalności produkcyjno-wydawniczej gier, nowa spółka zamierza świadczyć działania agencyjne z zakresu marketingu gamingowego. W szczególności doradztwa biznesowego, planowania i prowadzenia kampanii marketingowych oraz PR-u gier.
Zero przychodów i straty
Początek roku w wykonaniu Huckleberry Games nie wyglądał najlepiej. W całym I kwartale spółka nie zanotowała choćby złotówki przychodów, a na poziomie netto widniała strata w postaci -28 tys. zł. Wynik operacyjny również był ujemny wynosił -34 tys. zł. W pierwszych miesiącach br. Huckleberry Games kontynuował prace koncepcyjne nad aktualizacją flagowej gry Edengrad. Tytuł został chłodno przyjęty przez graczy. Tylko połowa z 420 recenzji na platformie Steam jest pozytywna, a średnia to „mieszane”. Pod koniec ubiegłego tygodnia zarząd Huckleberry Games – po konsultacji z biegłym rewidentem, badającym sprawozdanie finansowe za rok 2019 oraz po przeprowadzeniu analizy aktywów i pasywów – podjął decyzję o dokonaniu odpisów aktualizacyjnych o łącznej wartości 490 tys. zł.
Huckleberry Games to producent gier, który zadebiutował w pod koniec grudnia 2017 r. na NewConnect. Obecna kapitalizacja spółki to 3,26 mln zł. W całej giełdowej branży gamedev mniejszą wycenę ma tylko jedna spółka (Macro Games).