PARTNER SERWISU
gbkctqoe

Huśtawka na kursie akcji Pepco Group wynikach za III kw. r.obr. 2023/2024

Omawiane walory:

Pepco Group odnotowała przychody 1 481 mln euro w III kw. roku obrotowego 2023/2024 (kwiecień-czerwiec 2024), co oznacza wzrost o 7,6 proc. r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, w tym Pepco o 12,6 proc. do 929 mln euro, Poundland Group - spadły o 2,7 proc. do 480 mln euro, a Dealz - wzrosły o 23,3 proc. do 72 mln euro. W czwartek na starcie sesji notowania spółki rosły o kilka procent, ale już po kwadransie handlu kurs spadł poniżej poziomu odniesienia.

Pepco, aktualizacja, strategia, 2023, nowe, sklepy, rentownosc

Qube Research & Technologies gra na spadek akcji Pepco (Fot. spółka)

– Przychody Grupy według danych porównywalnych (LFL) za III kwartał spadły o 4,3 proc.:

Przychody LFL sieci Pepco spadły o 2,7 proc., odzwierciedlając wcześniejszy okres świąt wielkanocnych, wolniejszą sprzedaż starszych towarów, które są wyprzedawane przy wykorzystaniu obniżek cenowych, a także wyzwania związane z łańcuchem dostaw, które wpływają na dostępność oferty letniej

Przychody LFL Poundland spadły o 6,9 proc. z uwagi na kwestie, o których informowano poprzednio i które są obecnie rozwiązywane, dotyczące wprowadzania oferty produktowej Pepco w kategoriach odzieży oraz towarów codziennego użytku.

Przychody LFL Dealz spadły o 7,3 proc. z uwagi na zmianę oferty produktów codziennego użytku na towary dostarczane przez Pepco oraz przez wysoce konkurencyjny rynek towarów szybkozbywalnych – czytamy w komunikacie.

Utrzymuje się solidne odbicie rok do roku w marży brutto, napędzane wynikami Pepco, podkreślono.

– W dalszym ciągu realizujemy naszą strategię, by zapewnić bardziej zrównoważony wzrost – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności. Poprawa marży brutto, którą zasygnalizowaliśmy w wynikach półrocznych, utrzymała się w trzecim kwartale, a zdyscyplinowane inwestycje kapitałowe przekładają się na solidny poziom generowanej gotówki. Zgodnie z naszą strategią, w trzecim kwartale otworzyliśmy mniejszą liczbę nowych sklepów netto (37), koncentrując się głównie na naszych głównych rynkach Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy najwyższe zwroty – skomentował przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond, cytowany w komunikacie.

– Przychody Grupy w ujęciu porównywalnym w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, częściowo ze względu na czynniki makro, takie jak trwające zakłócenia w łańcuchu dostaw, oraz kwestie wewnętrzne, w tym wolniej sprzedające się starsze kolekcje, które są obecnie wyprzedawane, a także przejście na odzież i towary ogólne z oferty produktowej Pepco w Poundland i Dealz. Aktywnie zwiększamy dostępność i poszerzamy zakres oferowanego przez nas asortymentu. Spodziewamy się, że korzyści wynikające z tych działań zobaczymy w nowym roku obrotowym – dodał.

➡ Poznaj StockWatch – umieściliśmy w portalu kilkadziesiąt znaków zapytania , które po kliknięciu wyświetlają opis funkcji. Sprawdź jak nasze dane i narzędzia mogą pomóc Ci w inwestowaniu.

Narastająco w I-III kw. roku obrotowego przychody Grupy wyniosły 4 681 mln euro (wzrost o 10 proc. przy stałym kursie i spadek o 3,1 proc. LFL), w tym Pepco – 2 915 mln euro (odpowiednio: +13,2 proc. i -3 proc.), Poundland – 1 535 mln euro (+1,6 proc. i -2,8 proc.) i Dealz – 231 mln euro (+36,2 proc. i -5,5 proc.).

Liczba netto otwarć nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym wyniosła 326 (37 w samym III kw.).

– Zgodnie z wcześniejszymi wskazaniami, tempo otwierania nowych sklepów w trzecim kwartale zwolniło i wyniosło 37 nowych sklepów netto. Nasz harmonogram otwarć sklepów na ten rok był skoncentrowany na początku roku, odzwierciedlając zobowiązania podjęte w roku obrotowym 2023, także po to by skorzystać ze szczytowego sezonu w handlu. Otwarcia koncentrują się głównie na kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy wyższe zwroty – czytamy dalej w komunikacie.

• Pepco: 48 nowych sklepów netto otwartych w III kw. Do tej liczby znacząco przyczyniła się Europa Środkowo-Wschodnia, w której uruchomiono 71 proc. z tych sklepów, w tym 14 otwarć netto w Polsce, 11 w Rumunii i Serbii. W Europie Zachodniej nowe otwarcia zostały skoncentrowane na Włoszech i Hiszpanii.

• Poundland: 19 zamknięć netto sklepów, w większości odzwierciadlających koniec umów najmu w sklepach osiągających słabsze wyniki.

• Sieć Dealz Poland otworzyła netto 8 nowych sklepów w III kw. i obecnie posiada łącznie 324 placówek w Polsce, wymieniono w materiale.

– Wyniki operacyjne za 3Q23/24 oceniamy negatywnie. Plasują się poniżej naszej prognozy. Sprzedaż na poziomie grupy jest 5 proc. poniżej naszych założeń. Kolejny raz rozczarowuje sprzedaż porównywalna. Już 6-ty kwartał z rzędu plasuje się wyraźnie poniżej implikowanej inflacji – skomentował wyniki Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.

Pepco Group podtrzymuje cel ok. 900 mln euro EBITDA i 400 nowych sklepów w r.obr. 2024

Pepco Group podtrzymuje założenia co do przewidywanego wyniku EBITDA (MSSF 16) na koniec roku obrotowego 2024 (trwającego do końca września 2024) wynoszącego ok. 900 mln euro, co oznacza wzrost o ok. 20 proc. r/r. Grupa nadal oczekuje, że otworzy ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.

– Patrząc w przyszłość, Grupa jest nadal przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie bazowy wynik EBITDA w wysokości około 900 mln euro i zakończy rok z rosnącą sprzedażą w ujęciu porównywalnym w ramach naszej kluczowej działalności pod marką Pepco. Nasza silna oferta dla klientów i wiodące na rynku ceny sprawiają, że jesteśmy dobrze przygotowani do przyszłego sukcesu jako wiodąca europejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych – powiedział przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond, cytowany w komunikacie.

– Chociaż ogólne przychody LFL w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, dynamika marży brutto pokazana w wynikach półrocznych wciąż silnie się utrzymywała w III kw., napędzana przez Pepco. W rezultacie Grupa jest nadal przekonana, że w roku obrotowym 2024 osiągnie bazową EBITDA (MSSF 16) w wysokości około 900 mln euro (w roku obrotowym 2023: EBITDA MSSF 16 w wysokości 753 mln euro) – czytamy w komunikacie.

Zgodnie ze strategią Pepco Group, w III kwartale (kwiecień-czerwiec 2024) Grupa otworzyła mniejszą liczbę nowych sklepów netto (37), koncentrując się głównie na naszych głównych rynkach Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie osiąga najwyższe zwroty, wskazał też Bond.

– Nasz harmonogram otwarć sklepów na ten rok był skoncentrowany na początku roku, odzwierciedlając zobowiązania podjęte w roku obrotowym 2023, także po to by skorzystać ze szczytowego sezonu w handlu. Otwarcia koncentrują się głównie na kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy wyższe zwroty. Grupa nadal oczekuje, że otworzy około 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024 – czytamy dalej w komunikacie.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Pepco Group zakończyła I etap skupu akcji własnych za 50 mln euro

    PEPCO Group zakończyła pierwszy etap programu skupu akcji własnych, nabywając ponad 9,3 mln akcji po średniej cenie 22,64 zł. To część zatwierdzonego planu o wartości do 200 mln euro.

  • Krótka radość na GPW po umowie handlowej UE-USA, w grze PGE, Budimex i Orange

    Od nowy historycznych rekordów indeksów WIG, mWIG40 i sWIG80 oraz 17-letniego rekordu na WIG20 rozpoczęła się poniedziałkowa sesja na giełdzie w Warszawie. Powód do optymizmu dało ogłoszone porozumienie handlowe między Unią Europejską a USA. Wyższe otwarcie inwestorzy wykorzystali do realizacji zysków i warszawskie indeksy szybko zjechały pod kreskę.

  • Korekta na giełdzie. W centrum uwagi Orlen, Molecure

    Nieco gorsze nastroje na globalnych rynkach i "czerwone otwarcie" na większości europejskich parkietów ciążą w piątek giełdzie w Warszawie. Rano swoje notowania korygują wszystkie warszawskie indeksy.

  • Nowy rekord indeksu sWIG80, WIG20 rośnie o 1 proc. Porozumienie handlowe poprawia nastroje na giełdach

    Mamy nowy rekord wszech czasów indeksu sWIG80! W środę rano rosną też pozostałe warszawskie indeksy. Szczególnie WIG20, który zyskuje około 1 proc. To efekt poprawy nastrojów na rynkach globalnych, po tym jak prezydent USA Donald Trump ogłosił porozumienie handlowe USA-Japonia.

  • Stabilizacja blisko rekordów. W centrum uwagi Pepco, KGHM i JSW

    Początek tygodnia na GPW przebiega w spokojnej atmosferze, a indeksy WIG i WIG20 utrzymują stabilne poziomy po silnych wzrostach z piątku, które zakończyły wybiciem górą trwającą od trzech tygodni konsolidację. Podobnie stonowane nastroje można dziś obserwować na większości europejskich parkietów. W gronie spółek z indeksu WIG20 kolejny dzień wyróżnia się PEPCO, a na szerokim rynku uwagę przyciąga JSW z wzrostem kursu prawie 8 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat