
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 66 tys. USD wobec 8,1 mln USD zysku rok wcześniej. EBITDA w IV kw. ub.r. wyniosła 1,53 mln USD wobec 8,64 mln USD rok wcześniej, a skorygowana EBITDA wyniosła 57,27 mln USD wobec 24,79 mld USD rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 89,19 mln USD w IV kw. 2020 r. wobec 72,1 mln USD rok wcześniej.
W całym 2020 r. Huuuge odnotowało 82,6 mln USD skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 4,27 mln USD zysku rok wcześniej. Największą pozycję kosztową w omawianym okresie stanowiły koszty finansowe (109,3 mln USD) i związane były z wyceną akcji klasyfikowanych jako zobowiązania długoterminowe.
Zysk operacyjny wyniósł 50,18 mln USD wobec 14,21 mln USD zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 53,51 mln USD wobec 16,24 mln USD rok wcześniej, a skorygowana EBITDA wyniosła 3,07 mln USD wobec 15,54 mld USD rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 332,72 mln USD w 2020 r. wobec 259,39 mln USD rok wcześniej, co oznacza wzrost o 28,3 proc. r/r. Skonsolidowana marża EBITDA w ub.r. wzrosła o 7,6 pkt proc. r/r i wyniosła 17,2 proc.
– Dynamika przychodów w 2021 r. ma mieścić się w zakresie niskich do średnich 20 proc. […] Spółka spodziewa się zasadniczo niezmienionej marży skonsolidowanej EBITDA w 2021 r. – czytamy w raporcie.
Prezes Huuuge, Anton Gauffin, zaznaczył że spółka analizuje obecnie pięć celów akwizycyjnych i podtrzymuje, że chce wykorzystać na przejęcia środki z niedawnej oferty publicznej do końca 2022 roku.
– W 2020 roku dokonaliśmy kilku przejęć, która okazały się świetnymi posunięciami, w tym studia Double Star z siedzibą w Helsinkach, twórcy gry Bow Land oraz start-upu specjalizującego się w wykorzystaniu technologii w reklamie – Playable Platform z Amsterdamu. W 2021 roku, dzięki pozyskaniu odpowiedniego kapitału z IPO, nasza aktywność w obszarze M&A będzie jeszcze bardziej intensywna. Obecnie blisko analizujemy 5 potencjalnych celów akwizycyjnych. Podtrzymujemy, że będziemy chcieli wykorzystać pozyskane na ten cel środki z IPO do końca 2022 roku. Jednocześnie będziemy również zwiększać zaangażowanie w segmencie gier typu casual oraz wzmacniać naszą podstawową ofertę – społecznościowe gry kasynowe, a także kontynuować rozwój naszej działalności wydawniczej – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.