
(Fot. mat prasowe/Cruise Ship Manager)
Warszawskie studio deweloperskie przedstawiło nowy projekt – Cruise Ship Manager, grę ze zdobywającego coraz większą popularność gatunku manager/tycoon. Za tytuł odpowiedzialny będzie nowy kilkuosobowy zespół. Produkcja potrwa ok. 13 miesięcy, natomiast demo gry powinno być gotowe ok. pół roku po rozpoczęciu prac.
– Dopiero rozpoczynamy prace nad grą. Został przygotowany kompletny scenariusz, a także został rozpisany cały plan produkcji na 13 miesięcy. Skończyliśmy ustalanie szczegółów z zespołem produkcyjnym i są obecnie przygotowywane umowy dla 8 nowych osób, które będą się zajmować produkcją – powiedział Marcin Zaleński, Creative Director Image Power.
Image Power szacuje budżet Cruise Ship Managera na ok. pół miliona złotych.
– Budżet naszej poprzedniej produkcji – Dieselpunk Wars – zamknął się w okolicach 150 tys. zł. Obecnie produkujemy gry o znacznie większych budżetach, a największą z nich w chwili obecnej jest Offraod Mechanic Simulator z budżetem ponad 700 tys., z którym wiążemy duże nadzieje po ostatnim sukcesie CMS21 z grupy PlayWay – dodaje Marcin Zaleński.
Karta gry jest już dostępna na platformie Steam. Przy promocji tytułu studio będzie wspierał giełdowy PlayWay, który jest też wydawcą gry.
– Czekamy również na publikację i promocję trailera przez naszego wydawcę, czyli PlayWay. Myślę, że za ok. miesiąc będziemy mieli już wiarygodne dane i będziemy w stanie ocenić reakcje rynku – mówi przedstawiciel Image Power.
Symulator zarabiania na wycieczkowcu
W Cruise Ship Manager gracze będą mogli zawiadywać wycieczkowcem, zasobami oraz załogą, aby utrzymać jak najwyższą satysfakcję wymagających pasażerów oraz zarobić pieniądze na dalszy rozwój ogromnej jednostki pływającej.
– Tematyka marynistyczna jest nam szczególnie bliska, dlatego równolegle do prac nad naszym flagowym tytułem Yacht Mechanic Simulator zdecydowaliśmy się na przygotowanie unikatowej gry o zarządzaniu luksusowym statkiem pasażerskim. Będzie ona łączyć zarówno cechy managament games, jak i tych bardziej strategicznych, nie zabraknie również sytuacji humorystycznych oraz kontrowersyjnych, które postawimy przed graczami. O emocjonującą rozgrywkę zadbamy poprzez podnoszące adrenalinę zdarzenia losowe, takie jak podróż przez Trójkąt Bermudzki, sztormy na oceanie czy pożary lub awarie w maszynowni. Chcemy, żeby gracze poczuli, że mają rzeczywisty wpływ na sytuację na statku i nauczyli się szybko reagować na pojawiające się problemy i wyzwania – mówi Marcin Zaleński, Creative Director Image Power SA.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu w grze ma być umiejętne zarządzanie wieloma zależnościami w grze. Dla przykładu, gracze mają wpływ na rekrutację załogi i tylko od nich zależy, czy w kryzysowej sytuacji zostaną z niedoświadczonymi pracownikami, czy zaradnymi ekspertami w swojej dziedzinie. Innym przykładem jest warstwa ekonomiczna, w ramach której gracze będą mogli ustalać ceny biletów – sprzedawać je taniej i oferować krótkie rejsy, aby podreperować budżet, lub zorganizować długie podróże do egzotycznych miejsc oraz postawić na ceny premium, które przyniosą większe zyski, ale i wywindują oczekiwania pasażerów względem oferowanych luksusów i udogodnień.
Lista spraw do przypilnowania będzie ogromna. Gracze będą mogli m.in. otworzyć na statku kasyno, bar czy otwarty basen czy zaoferować za dodatkową opłatą kunsztowne drinki. Wyruszając w podróż trwającą kilka tygodni trzeba będzie zadbać o odpowiednią ilość jedzenia oraz paliwa. Trzeba też zabezpieczyć środki na konserwację statku i zadbać o jego odpowiedni stan techniczny.
Image Power skupia się głównie na produkcji symulatorów oraz niskobudżetowych produkcjach autorskich. Studio zadebiutowało na NewConnect w kwietniu 2021 r. Jednym z głównych akcjonariuszy spółki jest grupa PlayWay.