PARTNER SERWISU
onctoilz

IMS miało wstępnie 4,02 mln zł zysku netto, 9,73 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2023 r.

Omawiane walory:

IMS odnotowało 4,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2023 r. wobec 3,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, powołując się na szacunkowe dane. Wyrównany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, na który oprócz zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej składają się koszty opcyjnych programów motywacyjnych, wyniósł 6,08 mln zł wobec 4,91 mln zł rok wcześniej.

ims, reklama, akcje, wyniki,

Fot. Pexels

Zysk operacyjny wyniósł 5,96 mln zł wobec 4,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 9,73 mln zł wobec 7,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,46 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 24,66 mln zł rok wcześniej.

– Grupa IMS osiągnęła w pierwszym półroczu 2023 roku przychody ze sprzedaży o 5 802 tys. zł, tj. o 24 proc. większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. 30,5 mln zł przychodów to rekordowy wynik w 23-letniej historii spółki i Grupy. Dotychczas najlepszy rezultat nie przekroczył poziomu 28 mln zł. EBITDA za pierwsze półrocze br. wzrosła o 1 941 tys. zł, tj. o 25 proc. Poziom EBITDA za I półrocze 2023 wynoszący blisko 10 mln zł jest – podobnie jak przychodów – również rekordowy – czytamy w komunikacie.

– Wpływ na te świetne wyniki ma kilka czynników. Bardzo dobre rezultaty odnotowane zostały we wszystkich segmentach sprzedażowych – każdy z segmentów wzrósł w stosunku do I półrocza 2022. Szczególną uwagę należy zwrócić na przychody abonamentowe i usługi reklamowe. W okresie ostatnich 12 miesięcy, tj. lipiec 2022 – czerwiec 2023, Grupa IMS pozyskała blisko 4 tys. lokalizacji abonamentowych, a ich stan na 30.06.2023 roku wynosił 34 tys. abonamentów. Obie wartości są absolutnie rekordowe. Przełożyło się to na dotychczas największe przychody z tytułu abonamentów osiągnięte w jakimkolwiek pierwszym półroczu. Przychody z tytułu usług reklamowych są również najlepsze w historii i wiele wskazuje na to, że cały 2023 rok będzie pod tym względem rekordowy. Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na wynik są rozliczenia z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi dokonywane przez spółkę Closer Music – wskazano dalej.

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • IMS rekomenduje buy-back 625 tys. akcji własnych po 8 zł za sztukę

    IMS postanowił zarekomendować wypłatę z zysku roku 2024 (z uwzględnieniem kapitału z zysków lat ubiegłych) w łącznej kwocie 10,6 mln zł w postaci skupu 625 tys. akcji po 8 zł za walor oraz wypłaty dywidendy w wysokości 0,16 zł za akcję (czyli równej wypłaconej już zaliczce). Podkreśliła, że to najwyższa w jej historii kwota, wyższa o 1,1 mln zł niż wypłata dokonana na rzecz akcjonariuszy za rok 2023.

  • IMS zaktualizował politykę dywidendową, dołoży skupy akcji własnych

    Zaktualizowana polityka dywidendowa IMS zakłada rozszerzenie możliwych narzędzi dystrybucji zysków bezpośrednio do akcjonariuszy. Oprócz dywidendy zarząd rozważa rekomendowanie walnemu zgromadzeniu uchwalenia skupu akcji własnych, począwszy od walnego zgromadzenia zatwierdzającego podział zysku za rok 2024.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.

  • IMS miało 2,24 mln zł zysku netto w III kw. 2024 r.

    IMS odnotowało 2,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 2,08 mln zł zysku rok wcześniej.

  • IMS zdecydował o wypłacie 0,16 zł zaliczki na dywidendę na akcję

    Nadzwyczajne walne zgromadzenie IMS podjęło uchwałę w sprawie utworzenia kapitału rezerwowego na potrzeby wypłaty zaliczki na poczet podziału zysku netto za rok obrotowy 2024 i upoważnienia zarządu do dysponowania kapitałem rezerwowym na wypłatę zaliczki na poczet dywidendy. Wysokość zaliczki na każdą z 35 094 086 akcji spółki wyniesie 0,16 zł.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat