PARTNER SERWISU
cpoqyvyp

IMS miało 2,24 mln zł zysku netto w III kw. 2024 r.

Omawiane walory:

IMS odnotowało 2,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 2,08 mln zł zysku rok wcześniej.

ims, marketing, akcje, wyniki,

IMS miało 2,24 mln zł zysku netto w III kw. 2024 r.

Zysk operacyjny wyniósł 3,11 mln zł wobec 3,45 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 4,56 mln zł wobec 4,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,28 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 15,73 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 7,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 6,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 46,03 mln zł w porównaniu z 46,19 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 13,25 mln zł wobec 14,62 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

– Osiągnięty po trzech kwartałach 2024 roku zysk netto 7,1 mln zł jest najwyższym w historii Grupy IMS odnotowanym za pierwszych dziewięć miesięcy roku. Istotny wpływ na wyniki osiągnięte po dziewięciu miesiącach br. jak i wyniki samego III kwartału 2024 roku miało kilka czynników, wpływających przede wszystkim na koszty Grupy IMS:

– Emitent intensywnie reorganizuje dział sprzedaży usług reklamowych oraz wprowadza nowe usługi do swojej oferty. Zatrudnieni zostali wysokiej klasy specjaliści, z dużym doświadczeniem w branży mediowej. W IV kwartale zakończone zostało wdrożenie systemów informatycznych i oprogramowania, które umożliwią już od początku 2025 roku zaoferować nowe usługi reklamodawcom i znacząco zwiększyć przychody reklamowe. Warto zaznaczyć, że w samym III kwartale 2024 przychody reklamowe były już o 10 proc. (tj. o 345 tys. zł) wyższe niż w III kwartale 2023.

– Istotny wpływ na EBIT, EBITDA i zysk netto miało jednorazowe wydarzenie, jakim było finalne rozliczenie zapłaty z tytułu umowy inwestycyjnej z 2018 r. dla byłych udziałowców APR Sp. z o.o. Kwota 486 tys. zł, wykazana w ‚pozostałych kosztach operacyjnych’, jednorazowo obciążyła we wrześniu br. wyniki emitenta i całej Grupy IMS. Kwota ta wynika z faktu, że łączna faktyczna zapłata na rzecz byłych udziałowców APR Sp. z o.o. wynikająca z modelu earn – out okazała się wyższa niż szacunki dotyczące tej zapłaty poczynione w momencie zakupu APR Sp. z o.o. (ze względu na bardzo dobre, lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe APR Sp. z o.o. w okresie trwania rozliczenia earn – out)

– Nieprzerwanie rozwijany jest projekt Closer Music (w jego skład wchodzą spółki Closer Music Sp. z o.o. („CM”) oraz Closer Music Corporation („CMC”)). W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku poniesione zostały znaczące wydatki na zwiększenie zasobów ludzkich w projekcie (zatrudnienie osób głównie do sprzedaży, marketingu i IT), ponoszone zostały wydatki związane z pozyskiwaniem userów (głównie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych), realizowane były działania promocyjno – marketingowe związane z platformą e-commerce oraz ponoszony były wydatki na rozbudowę narzędzi AI dających w opinii Emitenta przewagę konkurencyjną nad dwiema pozostałymi firmami z branży. Rozbudowywane były także biblioteki muzyczne. Jednocześnie, w I półroczu 2023 roku rozliczone zostały tantiemy z ZAiKS za okres 2020 – 2022 – czytamy w raporcie.

Na koniec września 2024 roku Grupa dostarczała swoje usługi do 37 107 lokalizacji abonamentowych na terenie Polski i poza granicami (lokalizacja = pojedyncze urządzenie audio, wideo lub aromabox, za które pobierana jest opłata abonamentowa; jeżeli za urządzenie pobierana jest więcej niż jedna opłata abonamentowa, wówczas liczba lokalizacji odpowiada liczbie opłat abonamentowych). W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku przychody abonamentowe stanowiły 63% wszystkich przychodów Grupy, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 6,8 mln zł wobec 3,79 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • IMS rekomenduje buy-back 625 tys. akcji własnych po 8 zł za sztukę

    IMS postanowił zarekomendować wypłatę z zysku roku 2024 (z uwzględnieniem kapitału z zysków lat ubiegłych) w łącznej kwocie 10,6 mln zł w postaci skupu 625 tys. akcji po 8 zł za walor oraz wypłaty dywidendy w wysokości 0,16 zł za akcję (czyli równej wypłaconej już zaliczce). Podkreśliła, że to najwyższa w jej historii kwota, wyższa o 1,1 mln zł niż wypłata dokonana na rzecz akcjonariuszy za rok 2023.

  • IMS zaktualizował politykę dywidendową, dołoży skupy akcji własnych

    Zaktualizowana polityka dywidendowa IMS zakłada rozszerzenie możliwych narzędzi dystrybucji zysków bezpośrednio do akcjonariuszy. Oprócz dywidendy zarząd rozważa rekomendowanie walnemu zgromadzeniu uchwalenia skupu akcji własnych, począwszy od walnego zgromadzenia zatwierdzającego podział zysku za rok 2024.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.

  • IMS zdecydował o wypłacie 0,16 zł zaliczki na dywidendę na akcję

    Nadzwyczajne walne zgromadzenie IMS podjęło uchwałę w sprawie utworzenia kapitału rezerwowego na potrzeby wypłaty zaliczki na poczet podziału zysku netto za rok obrotowy 2024 i upoważnienia zarządu do dysponowania kapitałem rezerwowym na wypłatę zaliczki na poczet dywidendy. Wysokość zaliczki na każdą z 35 094 086 akcji spółki wyniesie 0,16 zł.

  • 15 spółek, które w drugiej połowie maja podzielą się dywidendą

    Sezon dywidendowy na GPW trwa w najlepsze. W maju kolejnych kilkanaście spółek z głównego parkietu podzieli ubiegłoroczne zyski. StockWatch.pl sprawdził, jakie spółki oferują najatrakcyjniejsze stawki i stopy dywidendy.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat