Propozycja zarządu IMS zakładająca wypłatę 6 mln zł dywidendy, czyli 19 gr na akcję. Według kursu z zamknięcia środowej sesji, stopa dywidendy wynosi 4,32 proc. W podziale zysku będzie uczestniczyć 31.742.447 akcji, czyli wszystkie za wyjątkiem tych, które spółka kupiła dotychczas w ramach buy backu.
– Z uwagi na posiadanie przez spółkę akcji własnych oraz trwający proces nabywania przez emitenta akcji własnych (które nie uczestniczą w dywidendzie), ostateczna liczba akcji będących w posiadaniu akcjonariuszy i uprawniających do dywidendy za rok 2018 oraz wartość wypłacanej dywidendy zostanie ustalona przez zarząd spółki po zatwierdzeniu dywidendy do wypłaty przez zwyczajne walne zgromadzenie, według stanu na dzień dywidendy. Przy czym intencją zarządu jest rekomendowanie ZWZ utrzymania stałej wartości dywidendy w wysokości 19 gr na akcję za 2018 rok – informuje spółka.
Rekomendacja jest zgodna z polityką dywidendową prowadzoną w grupie IMS opublikowaną w maju 2016 r., mówiącą o corocznym przeznaczaniu do podziału między akcjonariuszy co najmniej 60 proc. skonsolidowanego zysku netto przypisanego jednostce dominującej.
Według szacunkowych wyników, w 2018 r. IMS odnotował 9,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. EBIT wyniósł 12 mln zł, EBITDA 16,5 mln zł, a przychody ze sprzedaży opiewały na 52,7 mln zł. Spółka podkreśliła, że wyniki te są zgodne z prognozą finansową grupy z maja 2018 r.
– Obok stałego, systematycznego wzrostu przychodów w segmentach abonamentowych, kluczowych z punktu widzenia stabilności biznesu grupy, rok 2018 był kolejnym bardzo udanym rokiem w segmencie reklamowym – czytamy dalej.
Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services). W środę na zamknięciu sesji jeden walor IMS wyceniono na 4,40 zł.