
(Fot. mat. prasowe)
CDA.pl to jeden z największych i najpopularniejszych serwisów VoD na polskim rynku. Firma bazuje na dwóch modelach biznesowych – płatnym (w postaci CDA Premium) i bezpłatnym, za który ma łatkę „pirata”. Dziś spółka podała, że legalna część serwisu przebiła kolejny okrągły poziom. Na koniec sierpnia CDA Premium miała 207 tys. subskrypcji, czyli o 62 proc. więcej niż przed rokiem i o 20 proc. więcej niż jeszcze na początku bieżącego roku.
– Zarząd CDA informuje, że w sierpniu 2019 r. odnotowano sprzedaż 207 tys. subskrypcji CDA Premium, co stanowi wzrost o około 62 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego – czytamy w komunikacie.
W II kwartale sprzedaż subskrypcji premium przyniosła spółce 9,5 mln zł przychodów (+77 proc. r/r). Narastająco za pierwsze dwa kwartały przychody wyniosły 17,6 mln zł (+63 proc. r/r). Udział sprzedaży miesięcznych subskrypcji odpowiada za ponad 90 proc. wszystkich przychodów CDA. Dostęp do legalnej bazy serwisu, zawierającej 6,3 tys. pełnometrażowych filmów i seriali, kosztuje 19,90 zł za miesiąc.
CDA uruchomiło usługę premium na początku 2016 roku. Już po niecałym roku z opcji premium korzystało ok. 42 tys. użytkowników. W styczniu ubiegłego roku liczba subskrypcji przekroczyła 100 tys.
Informacja o wzroście sprzedaży subskrypcji premium szarpnęła kursem akcji CDA. Przed południem notowania rosły nawet o 17 proc. do 12 zł. O godzinie 11:00 zwyżka jest nieco mniejsza i wynosi niecałe 15 proc. Akcje CDA zadebiutowały na NewConnect w maju br.