edvmyyns
Advertisement
PARTNER SERWISU
kgwhauxp

InPost poległ w walce z Pocztą Polską o segment przesyłek listowych

Omawiane walory:

Najgoźniejszy konkurent Poczty Polskiej ogłosił, że zrywa z obsługą tradycyjnych przesyłek listowych. Zamiast tego InPost chce skoncentrować się na segmencie e-commerce oraz zwiększaniu potencjału obsługi paczek kurierskich i paczkomatowych.

InPost zdecydował, że kończy działalność w zakresie obsługi tradycyjnych przesyłek listowych, czyli innych niż przesyłki e-commerce. Taką decyzję podjęto w oparciu o wcześniejsze działania restrukturyzacyjne segmentu listowego. Spółka podaje, że przyniosły one wprawdzie oszczędności na oczekiwanym poziomie, ale ze względu na drastyczny spadek przychodów oraz brak możliwości dalszej redukcji kosztów okazały się niewystarczające do osiągnięcia założonych rezultatów. Uchwała zyskała akceptację rady nadzorczej spółki.

– Z uwagi na fakt, iż prognozowane koszty związane z zakończeniem działalności listowej zakładane są na niższym poziomie niż przewidywana strata na segmencie listowym, jaka przy obecnych wolumenach zostałaby wygenerowana do końca bieżącego roku, zarząd spółki zakłada, iż wyżej opisana decyzja o zakończeniu działalności listowej powinna skutkować redukcją kosztów i oszczędnościami, które będą wykorzystane na rozwój usług perspektywicznych związanych z rykiem e-commerce, takich jak w szczególności listy polecone e-commerce, smartcourier oraz zwiększanie potencjału obsługi paczek kurierskich i paczkomatowych. – czytamy w komunikacie InPost.

Niedawno wydarzeniem była też sprzedaż spółki InPost Express należącej do Grupy Integer. Spółkę przejął Logistics Venture za kwotę 110 mln zł. InPost Express odpowiadał za marketing i sprzedaż usług kurierskich, których liczba w pierwszym półroczu osiągnęła poziom blisko 7 mln sztuk. Przedstawiciele Integera tłumaczyli wówczas, że zaproponowana wycena była bardzo korzystna. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom InPostu

(Fot. DP/stockwatch)

(Fot. DP/stockwatch)

Grupa Integer.pl ostatnio nie rozpieszcza wynikami. W I kwartale 2016 r. zanotowała straty. Na poziomie EBITDA wyniosła ona 12 mln zł. Jak tłumaczy spółka, straty powstały przede wszystkim w efekcie braku możliwości dostosowania w krótkim okresie kosztów segmentu pocztowo-kurierskiego do spadku przychodów ze sprzedaży usług pocztowych oraz poniesienia kosztów wydarzeń jednorazowych takich jak rozliczenie wyceny aktywa z tytułu kontraktu sądowego, przy jednoczesnym wzroście kosztów związanych z rozwojem działalności kurierskiej, rosnących wolumenów przesyłek paczkomatowych oraz rozbudowywanej sieci paczkomatów spółki zależnej easyPack. Sam InPost w I kwartale wypracował 131,4 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 129,4 mln zł rok wcześniej. Na poziomie EBITDA pojawiła się strata w wysokości 7,5 mln zł. W analogicznym okresie 2015 r. widniał zysk w wysokości 11,3 mln zł. >> Więcej na temat sytuacji fundamentalnej Grupy Integer.pl przeczytasz tutaj

Dziś notowania InPostu lekko zyskują na wartości, ale przy nikłych obrotach. W tym roku akcje straciły na wartości 60 proc., spadając na historyczne minima. 

wykres_inpost

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Top picks analityków BM mBanku na 2025 rok

    Analitycy Biura Maklerskiego mBanku podsumowali wyniki tegorocznej strategii i przedstawili listę faworytów na 2025 r. wśród dużych, małych i średnich spółek. Na swoich listach umieścili łącznie 22 firmy.

  • GPW rozszerza ofertę inwestycyjną. 6 nowych spółek na GlobalConnect

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie poszerza ofertę rynku GlobalConnect o sześć nowych zagranicznych spółek, umożliwiając polskim inwestorom jeszcze szerszy dostęp do akcji globalnych gigantów. Od 3 grudnia 2024 roku na warszawskim parkiecie można inwestować w takie marki jak AMD, Coca-Cola, Intel, McDonald’s, Nike oraz INPOST. Wszystkie akcje są notowane w polskich złotych.

  • InPost planuje dwucyfrową podwyżkę cen dla Allegro od początku listopada

    INPOST planuje wprowadzić przewidywaną w kontrakcie z Allegro podwyżkę cen usług z początkiem listopada i przewiduje, że będzie ona miała poziom dwucyfrowy, licząc w procentach, poinformował prezes INPOSTu Rafał Brzoska. Zapowiedział też, że w przypadku innych klientów nie przewiduje kolejnych (po kwietniowej i majowej) podwyżek cen.

  • InPost ogłosił zamiar emisji 6-letnich obligacji o wartości min. 390 mln euro

    INPOST ogłosił zamiar zaoferowania obligacji (senior notes) z terminem zapadalności w 2027 r. o łącznej wartości nominalnej wynoszącej co najmniej 390 mln euro, w zależności od warunków rynkowych.

  • Akcje InPostu rozeszły się na pniu, zapisy w ofercie publicznej skrócone

    INPOST ze względu na duży popyt ze strony inwestorów skrócił czas zapisów w ofercie publicznej do godziny 15:00 czasu środkowoeuropejskiego we wtorek, 26 stycznia br. Początek notowań na Euronext Amsterdam przewidziano na 27 stycznia.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat