
(Fot. GPW)
– Rozszerzenie oferty spółek na rynku GlobalConnect odpowiada na oczekiwania inwestorów, którzy chcą inwestować w globalne marki za pośrednictwem polskiego rynku. Dodanie rozpoznawalnych spółek zwiększa atrakcyjność naszej oferty, umożliwiając jednocześnie inwestorom dywersyfikację portfeli. W przyszłości planujemy poszerzać ofertę o kolejne zagraniczne spółki, aby jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby inwestorów i umacniać pozycję GPW jako nowoczesnego rynku – podkreślił Michał Kobza, członek zarządu GPW ds. rozwoju i sprzedaży.
Nowe spółki trafiły do obrotu na wniosek Santander Biura Maklerskiego, pełniącego rolę „wprowadzającego animatora rynku”.
Globalne marki w zasięgu polskich inwestorów
Nowo wprowadzone spółki to liderzy światowych sektorów gospodarki, notowani na prestiżowych giełdach, takich jak NYSE, Nasdaq czy Euronext w Amsterdamie. Amerykańskie firmy są częścią indeksu S&P500, co dodatkowo podkreśla ich znaczenie na globalnych rynkach finansowych. Z kolei wprowadzenie akcji InPostu, polskiego lidera w logistyce, daje inwestorom możliwość dalszego zaangażowania w rozwój rodzimej gospodarki na arenie międzynarodowej.
W lipcu br. na rynku GlobalConnect zadebiutowały akcje: Alphabet, Amazon, Apple, JP Morgan Chase, Meta Platforms, Microsoft, Netflix, Nvidia oraz Visa. Od 3 grudnia na GlobalConnect notowanych jest 31 spółek, w tym 15 z amerykańskiego rynku.
GPW odnotowuje dynamiczny rozwój rynku GlobalConnect, o czym świadczą rekordowe wyniki. W listopadzie 2024 roku obroty wyniosły 8,4 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 1.500 proc. rok do roku. Łączna wartość transakcji od stycznia do listopada 2024 roku osiągnęła 27,8 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 470 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Obecnie na rynku GlobalConnect notowanych jest łącznie 31 spółek, w tym 15 amerykańskich, z takich krajów jak USA, Hiszpania, Holandia, Niemcy i Portugalia.