W I półroczu 2015 roku Monnari wypracowało 43,8 mln zł przychodów. Wynik jest zbliżony do konsensusu PAP i o 25 proc. wyższy w ujęciu r/r. W tym czasie powierzchnia handlowa wzrosła o 15 proc. Zysk EBITDA wyniósł 4,2 mln zł, odpowiednio lepiej o 5,1 proc. i 2,5 proc. Zysk operacyjny to 3,1 mln zł i był zbliżony do wyniku bazowego, ale o 7,8 proc. gorszy od oczekiwań analityków. Na poziomie netto regres to 53 proc. i wynik 2,9 mln zł. Konsensus zakładał 3,2 mln zł.
Oceniając zysk netto należy pamiętać, że w I kwartale 2014 r. pozytywnie oddziaływały dwa zdarzenia o charakterze jednorazowym. Chodzi o uzyskane odszkodowania za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu w wysokości 0,9 mln zł oraz utworzenie podatku odroczonego. To spowodowało powstanie ujemnego podatku dochodowego, który zwiększył wynik netto o 2,5 mln zł. Po wyeliminowaniu powyższych zdarzeń zysk netto za I kwartał 2014 r., z uwzględnieniem obciążenia podatkowego w wysokości 19 proc., wyniósłby 2,2 mln zł wobec 2,9 mln zł z minionego kwartału. W I kwartale marża brutto na sprzedaży spadła o 3,3 p.p. z 56,5 proc. w I kwartale 2014 r. na 53,2 proc.>> Sprawozdanie finansowe Monnari znajdziesz tutaj
– Według oceny zarządu, I kwartał 2015 roku w znacznej części wyników należy ocenić pozytywnie oraz umiarkowanie w odniesieniu do marży brutto. Na osiągnięte wyniki finansowe miał wpływ wzrost kosztów zakupu sprzedanych towarów (wzrost o 34 proc.), co było spowodowane między innymi: okresem wyprzedażowym droższej relatywnie odzieży jesiennej i zimowej, która została zakupiona w większej ilości niż w analogicznym okresie 2014 r. oraz wzrostem kursu dolara. – czytamy w raporcie Monnari.
Na uwagę zasługuje dyscyplina w zarządzaniu kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu, które rosły z dużo mniejszą dynamiką niż przychody (wzrost o 15,2 proc.) Na koniec marca zobowiązania krótkoterminowe wyniosły 19,9 mln zł wobec 15,7 mln zł na koniec 2014 r. Natomiast cash flow operacyjny był ujemny i w minionym kwartale wyniósł -7,4 mln zł. Rok wcześniej było to minus 10,2 mln zł. Na koniec marca grupa posiadała 129 salonów o łącznej powierzchni 21,30 tys. m2. Rok wcześniej funkcjonowało 117 salonów o powierzchni 18,5 tys. m2.
We wtorek kurs akcji Monnari zalicza huśtawkę nastrojów. Notowania spółki rozpoczęły sesję od prawie 6-proc. przeceny, a później wyszły na plus. Od początku roku akcje spółki zyskały około 50 proc.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Monnari