
Jeronimo Martins zapowiedziało otwarcie pierwszych sklepów Biedronka na Słowacji
– Co do potencjalnej ekspansji na Słowację – chociaż jest to rozszerzenie Biedronki i próba stworzenia dokładnie tego samego modelu biznesowego, będzie to oczywiście raportowane osobno – to inny kraj. […] A ponieważ mówimy o operacji od zera, nie ujawniamy zbyt wiele, ale uważamy, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku – powiedziała Ana Luisa Virginia podczas telekonferencji.
– Myślę więc, że jest nieco za wcześnie, aby mówić o dodatkowych nakładach inwestycyjnych lub dodatkowej sprzedaży, która może z tego wyniknąć. Nadal będzie ona dość marginalna – dodała.
Sprzedaż ogółem Biedronki liczona w PLN wzrosła o 17,4 proc. r/r w III kw. 2023 r.
Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w PLN, o 17,4 proc. r/r w III kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 23,8 proc. r/r do 5 494 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) wzrosła w tym okresie o 12,8 proc. r/r.
W I-III kw. br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 21,7 proc., w tym LFL – o 17,8 proc., natomiast liczona w euro zwiększyła się o 24,2 proc. r/r i wyniosła 15 810 mln euro.
– W Polsce, gdzie wolumeny na rynku handlu detalicznego żywnością kurczyły się, Biedronka zapewniła solidny wzrost wolumenów w ciągu dziewięciu miesięcy. Wyniki te poprawiły się w ostatnim kwartale i zdecydowanie przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży o 1 mld euro przez naszą największą markę w III kwartale oraz do dalszego wzrostu udziału w rynku – czytamy w komunikacie.
Silny wzrost sprzedaży przyniósł zwiększenie wyniku EBITDA w I-III kw. br. o 20,9 proc. r/r do 1 353 mln euro (o 18,4 proc. r/r w PLN). Marża EBITDA wyniosła 8,6 proc. wobec 8,8 proc. rok wcześniej.
– Biedronka otworzyła 92 sklepy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (78 przyłączeń netto) i przebudowała 270 lokalizacji – czytamy dalej.
Jeronimo Martins chce przeznaczyć ok. 45 proc. tegorocznych nakładów inwestycyjnych na Polskę
Jeronimo Martins planuje przeznaczyć ok. 45 proc. tegorocznych nakładów inwestycyjnych na działalność w Polsce, poinformowała spółka – właściciel m.in. sieci Biedronka i Hebe.
– Jesteśmy zaangażowani w realizację naszych długoterminowych celów i podtrzymujemy wszystkie plany ujawnione wcześniej dla każdego z naszych biznesów oraz nasz zamiar nadania priorytetu inwestycjom, szacując, że będą one zgodne z nakładami z 2022 r. (ok. 1 mld euro), z czego około 45 proc. zostanie zainwestowane w Polsce – czytamy w komunikacie.
W I-III kw. 2023 r. program inwestycyjny Grupy osiągnął wartość 790 mln euro, z czego ok. 44 proc. zainwestowano w Biedronkę.
Na koniec III kw. 2023 r. sieć Biedronka liczyła 3 473 placówki, zaś Hebe – 328 placówek.